• Pluttemor

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nu har jag fått tid för KUB, 9/4  

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Pluttemor

Danisen jag har pollenallergi, tar vanligtvis inte mycket mediciner för det mer än tabletter som heter areus. Vet dock inte om kah kommer kunna ta dom nu när jag e gravid. Än så länge e inte pollen jättebesvärlig. Det e mest lite snuva och det kan jag tåla

• Pluttemor
    Danisen skrev 2014-03-11 12:55:00 följande:

Jag har Loratadin. Fick ta idag, har givetvis frågat min allergi läkare om just den sorten. Men sen googlade jag det, på 1177 står det att det inte är någon fara. Men sen skriver tillverkarna att man inte ska ta dem. Så blir ju lite konfunderad. Ska på vul på torsdag så får fråga ivf läkaren också.
    ja, det är nog klokt att fråga
  • Pluttemor
    Lyckostjärna skrev 2014-03-12 07:30:46 följande:
    Man får en bild i handen det fick jag men jag har inte lyckats ladda upp en bild här kan man inte göra det via appen?
    tror bara att det går via datorn, men jag e inte säker
    Lillebrorsfaster skrev 2014-03-12 08:28:16 följande:
    Usch jag känner mig så negativ, tror inte att det kommer vara något där på VUL:et, och om det är det så känns det ändå som att det kommer bli ett missfall.. Det är så tråkigt att känna så här. Känns som att ni alla är så positiva, önskar jag kunde känna lite mer så - hur gör ni? Hur lyckas ni? Blir iaf lite peppad av att gå in här, och skrattar gott åt alla cravings.. Men jag tänker hela tiden att förr eller senare så "skiter det sig" - har så svårt att se framför mig att  det faktiskt ska - någon gång förhoppningsvis - resultera i ett barn!? Ursäkta om jag drar ner er. Men känns lite hopplöst, plus att jag inte känner något i brösten idag, har jag gjort sen insättning, men idag är det borta.... 

tror inte att du ensam om att ha dessa tankar! Jag försöker att tänka positivt, men jag vet att det är svårt. Speciellt dom dagar när man vaknar och inte känner ett enda symtom då tror man att allt e över! Men jag försöker tänka att den här gången e annorlunda Kram på dig! 
  • Pluttemor

Linblå och lillebrorsfaster, när har nu VUL ?

• Pluttemor
    Lillebrorsfaster skrev 2014-03-12 10:15:15 följande:
    21 mars har jag VUL.
    Håller tummarna  
  • Pluttemor
    villsågärna38 skrev 2014-03-12 10:38:16 följande:
    Idag mår jag inte lika illa och vill inte äta några konstiga saker. Hjälp!! Alltid ska det vara nåt. Blir såklart jätteorolig nu fastän hjärnan vet att jag inte borde bli det. Att det inte behöver vara nåt fel. Usch... va instabil man blir av att vara gravid!! Kram

tror inte att det är någon fara! 

Jag har inte kunnat äta choklad på två månader men i förrgår fick jag för mig att trycka i mig en hel stoor kexchoklad!!!! Muuuums vad det smakade gott då, men nu när jag tänker på choklad vill jag bara kräkas igen ObestämdKräks Hekt sjukt vad kroppen styr över en. 

Spiskummin var något jag fick för mig att äääälska vid min förra graviditet och spenat, Och det sugen har konstigt nog dykt upp även i denna graviditet... Det e lite skumt  

Jag tror att sånt verkligen kan komma o gå, oroa dig inte vännen

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015