Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
tusa skrev 2014-03-28 17:35:36 följande:
Vet du, precis så känner jag med!? Jag har verkligen haft fysiska och passionerade förhållanden, men då har inte resten av livet funkat så bra som jag behöver och nu är det lite tvärtom...Jag är så trygg, balanserad och lycklig i alla aspekter av vårt liv, som jag aldrig känt med någon förut, men då är faktiskt inte sexet på topp... Det är liiite synd, men vi har inte ett dåligt sexliv som så, bara det att jag haft bättre och jag lever med lätthet och gärna så här, jämfört med alternativet och dessutom så blir det bättre, sakta... Han har bara inte detaljsinnet och fingertoppskänslan jag skulle önska, men det är ju han så som han är och å andra sidan så är han en effektiv, hårdför och teknisk man och det uppskattar jag i övriga livet! Man kan sällan få hela paketet liksom, men jag har valt och prioriterat rätt och jag älskar, respekterar och litar på honom med hela mitt hjärta Inte kan man väl begära mer liksom?!
Skönt att det finns fler! Inget man pratar med väninnorna om direkt, men här är man ju mer anonym... Jag kan bara hålla med ditt inlägg. Vi har det bra tillsammans och jag kan tänka mig åldras med honom. Fast en älskare kanske inte skulle sitta i vägen ibland
Men man gör sina val och jag står för mitt och har respekt nog för att bara tänka tanken då och då.