• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Lyckostjärna skrev 2014-03-26 10:28:07 följande:
    Jag är så lycklig! Har varit på toa 2 ggr nu ingenting nu! Det var bara 1 gång brun flytning typ som en tesked! Nu har jag inget! Tror jag höll mig för länge antagligen! Japp orgasm är ju fantastiskt det är 7:e jag har fått mitt i natten denna graviditet! Tusen tack för era kloka kommentarer!! Love you all
    Jag får också lättare blödningar/färgade flytningar om jag håller mig. Särskilt efter natten då man är sprängfylld för det mesta. Försöker vara noga med att kissa om jag är kissnödig även på natten. Antar att det frestar på våra känsliga slemhinnor att både ha fylld blåsa och livmoder
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-03-26 13:08:27 följande:
    Själv har jag varit hos min husläkare idag. Vaknade vid 04 i natt och hade jätteont i ena kinden/bihålan. Aldrig haft det förut och ska ju resa bort med flyg imorgon em så blev jättenervös. Hemma nu med Nasonex nässpray, rinexin, sköljer med koksaltlösning i näsan med stor spruta och har blivit tillsagd att ta Alvedon. Min husläkare blev jätteupprörd då hon hörde om vår oro ang alvedon. Om man tar det vid enstaka tillfällen är det ingen fara alls. Tänkt vad media kan skrämma upp ibland. Jag låg och pinades i natt, sov inget efter 04 pga detta men mår mycket bättre redan nu då jag sköljt och tagit en enda Alvedon. Att det svällt igen så i näsan denna gång är säkert pga att jag är gravid trodde hon. Man blir ju lättare svullen då och kan få nästäppa bara av att vara gravid. Här blir det vila i em och kurera mig inför imorgon em för då jäklar bär det av till Paris med bästa väninnan Kram
    Härligt det låter med Paris!!!

Då slutar vi nojja över Alvedon nu då

Ha så trevligt nu!
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-03-26 13:02:02 följande:

Va jobbigt!! Vilken ond cirkel. Hoppas att din vanliga bm är lite mer resonabel och kan ge dig lite andrum. Kram
    Man kan ju alltid hoppas... Får leva på hoppet några veckor till och ta timme för timme. Verkligen försöka att INTE göra mer än nödvändigt och fixa tunnelseende på mitt eget. Så lätt att säga och så svårt i praktiken. Men idag är jag ledig! Måste försöka slå bort allt jobb då, så jobbet inte äter upp mig även på lediga dagar...

Känns dock lite bättre konstigt nog, för nu VET jag att de inte tänker hjälpa mig.
  • Jenkis
    Thesse86 skrev 2014-03-27 06:41:54 följande:
    Ja det verkar ju helt ofarligt, har ju knappt några biverkningar heller :) Super tack för tipset. Hoppas de funkar lika bra för mig :)
    En del får förstoppning. Kan vara bra att veta. Så förebygg på en gång med lite torkad frukt etc om du inte råkar vara lös i magen förstås.
  • Jenkis

Pluttemor skrev 2014-03-26 21:16:56 följande:
    Blir nojig känns som att magen sjunkit in och jag har inte känt mycket i magen idag. Annars brukar set spänna och ha sig. Men det kanske kan ha att göra med att jag har varit ganska lös i magen idag när jag varit på toaletten
    Min mage står också stilla. Det gjorde den förra grav. med v. 8-13 typ. När jag tog en ny bild v. 15 hade den vuxit igen.

Såhär ser min mage ut nu och som ni ser har den inte vuxit alls på två veckor. De svullna tarmarna ersätts av graviditet helt enkelt.

• Jenkis

Hmm. Texten på bilderna syns dåligt.

Det skall vara 5+0, 7+0 och 10+0. Alltså har den inte vuxit på TRE veckor (inte två som jag skrev).

• Jenkis
    tusa skrev 2014-03-27 10:45:02 följande:
    Cool Grattis!!! Flört Bruna flytningar är normalt och vanligt, speciellt i samband med orgasm, det har jag läst om tidigare, så jag skulle inte oroa mig!!

Det med "ofrivillig nattlig orgasm" har jag också läst om. Under ruvartiden snubblade jag in i en sån tråd på ett engelskt typ FL-forum. Det var verkligen fullt med tjejer som skrev om samma sak. Några hade knappt ens haft orgasmer alls i sitt liv innan?! Minns att jag länkade i andra ivf-tråden vi skrev i då. Minns du Jenkis?
    Jo, jag minns och undrat flera gånger var de där sexdiskussionerna tagit vägen Är du för trött för femman, sexan och sjuan nu

Vi hade sex för första gången igår sedan början av januari... Riktigt oskönt som det alltid är (för mig) när det har varit uppehåll länge. Det är väl därför jag dragit mig för liksom. Sambon har haft fullt upp med krämpor, så ingen av oss har varit intresserade under den här perioden. Jag har dock hållit igång maskineriet själv regelbundet eftersom jag är övertygad om att den lille bara mår bra av lite massage och extra blodflöde till hens koja.

Har blödigt näsblod varje dag, nästan, i några dagar nu, så jag förväntade mig att börja blöda lite. Men icke! Otroligt skönt. Idag har jag dock ont överallt Ligamenten, tjejmagen, fogarna och låren. Det blir väl bättre med tiden om vi får in lite regelbundenhet. Men just nu känns det som att jag kan vara utan.
  • Jenkis

Coolt om man skulle kunna höra bebis hjärtslag med stetoskop. Det känns ju lite långt att vänta till v.18 för att se om den lever och jag har tänkt tanken själv. Att det vore fint om man kunde lyssna efter hjärtslag själv. Men vad gör man den dagen/gången man inte hör dem? Att få ett UL här är som att vinna en miljon på Lotto, så då skulle jag sitta med en ännu hemskare ovisshet... Skall ta mig en funderare.

• Jenkis
    tusa skrev 2014-03-27 11:00:26 följande:
    Jenkis, angående jobbet så vill jag bara säga att det låter helt oacceptabelt och måste vara fruktansvärt att inte ha något val??!!

Jag jobbar hårt när jag jobbar och tog verkligen ut mig förra veckan, men det är ju liksom valfritt, och jag har ju valt att inte jobba alls denna vecka. Kan inte föreställa mig att inte kunna vara fri att göra de valen.. Oroar mig faktiskt för dig tjejen!! {#emotions_dlg.flower} 

Har inga vettiga råd, men att du åtmistone kan sjukskriva dig själv när det är kris är ju bra! Fattar bara inte vad det spelar för roll om din utmattning är grav. relaterad eller inte (det är den ju så klart), men är du utmattad så är du ju?? Dessutom så brukar väl FK alltid hävda att  ju inte grav. någon sjukdom, så varför är det väsentligt att bevisa att det är orsaken för dig? Det är ju själva utmattningen som är grund för sjukskrivning, inte orsaken till den va?
    Jag läste om ditt jobb och dina val och jag förstår hur du tänker men tycker det är allmänt mycket tråkigt att vi kvinnor måste utsätta oss för sånt som vi vet inte är optimalt för att få ihop SGI, inte bli arbetslösa o.s.v. Det känns som att det finns en lag, men att det inte fungerar i praktiken.

Om jag ser med andras ögon på mitt problem så är det väl bara för mig att slå näven i bordet och strikt följa lagen och skita i konsekvenserna. Strunta i att jag blir osams med chefen och företagsledningen. Det handlar ju "bara" om fem månader till. Sista månaden har jag tagit ut all min sparade semester.

Men i praktiken orkar jag inte kriga eller stå på barrikaderna för min rätt. Jag skulle vilja att någon annan tog tag i det här och fixade med chefen och företaget. Eftersom skyddsombudet och det fackliga ombudet är sjukskrivna, har jag hoppat upp i hierarkin och kontaktat facket på central nivå. Hon blev uppriktigt förbannad! Men det hjälper ju inte mig i praktiken att jag får höra att det inte får vara såhär... Tyvärr måste jag ju börja med att informera chefen. Den delen går ju inte att hoppa över liksom, så jag mailade henne igår och har ångest idag... 

Så häromdagen var "bara" jobbsituationen jobbig och nu är det ännu mer jobbigt för att det känns som jag ligger i krig... Men skall jag få till en förändring kan jag ju inte hålla tyst och sitta och gnälla här bara. Tyvärr.
  • Jenkis
    tusa skrev 2014-03-28 09:30:12 följande:
    CoolTungan ute Ja, jag är nog lite för trött och en massa annat har fått fokus så här efter plusset, men har vissa dagar varit sjukt gravidkåt och vi får till det nästan varje dag iaf, annars som du, tar jag hand om det själv pga hälsoeffekterna Solig Har fått lite lättare till orgasm åxå och det är trevligt, men märker också att insidan på slidan är känsligare, som att huden är tunnare/mjukare, så blir snabbt öm... Obestämd Känner mig också smidig som ett järnspett pga lederna, men tanken på att jag bär på vårat lilla liv är vansinnigt sexig!!

Ju mer sex man har ju mer "smörjer" man lusten och det blir som en positiv spiral, så offra dig lite nu i början, ha, ha Skrattande
    Jo, det brukar ju vara så. Mer sex föder mer sex. Sen har jag aldrig varit så intresserad av sex med min sambo. SkämsHan kan inte skicka ut de signaler som jag går igång på helt enkelt. Ja, det låter sjukt att det är så och har varit så i sju år. Antingen kan man se det som att livet är för kort utan bra sex eller så ser man det så att livet är för kort för att ha ett destruktivt förhållande (med toppensex) där man inte kan bygga familj o.s.v.

Hittills i mitt liv har det varit det ena eller det andra och jag har gjort slut när jag tyckt det blivit för tråkigt, ospännande och osexigt. När jag efter 30 fortfarande inte hade hittat en man som både var spännande och kunde tänka sig ha familj (eller jag kunde tänka mig ha familj med vederbörande) gav jag upp och tog en bra man för familj och barn. Min man är både snygg, trevlig, renlig och trygg. Men han har inte det jag går igång på helt enkelt. Har nog med personligheten att göra.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015