• Bell13

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2014-06-05 10:57:16 följande:

Vilket bra tips! Jag måste förmodligen börja efter midsommar. Ska testa detta direkt då, plus lite katrinplommon till frukosten smile5.gif kram
    Bara man vågar stoppa i sig en tablett till så går det bra. Jag ska göra fet nästa helg och går det bra kommer jag att börja med järnet direkt, två tabletter Kyss
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-06-05 12:57:31 följande:

Håller tummarna för dig och hoppas det går vägen nästa gång!!! Kram
    Jag hoppas också att det går bra även om jag inte vill hoppas för mycket. Om det inte går bra den här gången så blir det äggdonation, min syster har erbjudit sig att donera ägg till oss och vi planerar att göra det hela i Danmark till hösten. Men en sak i taget vårt frysta embryo som var väldigt fint ska sättas in först. 
  • Bell13
    Sillavi skrev 2014-06-05 13:32:17 följande:
    Oj vad det händer saker. Vad ledsen jag blir Lokattis smile4.gif fruktansvärt. Stort stor kram. Hoppas eran sommar blir en fin sommar och att ni kan pyssla om varandra ordentligt innan hösten.

Vilken lättnad Längtar, skönt att det såg bra ut. Detta är verkligen ett lotteri ibland känns det som. Hoppas ni kan slappna av lite nu och njuta av liten.

Bell13 - hoppas hoppas att det går bra för eran i frysen nästa vecka. Vilket försök är det? Fint av din syster som ställer upp ifall det behövs.
    Det är fjärde försöket har blivit gravid på de två senaste men fick MA första gången och missfall i påskas i vecka 8. Vi är glada att vi har det här i frysen men jag är så rädd att det inte ska klara upptiningen. Man sätter ju allt hopp och energi man har till ivf-kliniken och det tar så mycket på mig när det inte blir som jag tänkt mig. 

Min syster vill bara att vi ska få ett barn och vi står varandra väldigt nära. Hon fick själv barn för en månad sedan och känner nog med oss ännu mer nu. 
  • Bell13
    Sillavi skrev 2014-06-05 14:11:39 följande:
    Tufft minst sagt. Väldigt fint av din syster. Men självklart hoppas vi nu på att hon inte behöver hjälpa till. Kör ni i ostimulerad cykel?
    Jag tar fr o m igår på mensdag 7 75 enheter menopur och sedan har jag tre ovitrelle jag ska ta också. Så helt stimulerat är det inte men allt bygger ju på att jag har egen ägglossning. När jag var där sist så fanns det äggblåsor i alla fall. 
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-06-05 14:25:52 följande:

Usch, tufft!! Har också fått både MA och mf så vet hur jobbigt det kan vara. Man pendlar mellan hopp och förtvivlan. Kan ju vara immunologi som spökar också om du blir gravid men inte behåller det. Jag behöll äntligen en graviditet hela vägen då jag fick Prednisolon (cortison) för att dämpa immunförsvaret samt blodförtunnande sprutor för att minska missfallsrisken. Det är den behandling man ofta får utomlands med sådan historik i bagaget. Svensk sjukvård ligger ju lite efter på det här området och är så himla försiktiga med kringmedicinering men vi hittade en privatläkare som hjälpte oss som komplement till Huddinge. Och då gick det äntligen vägen. Hoppas att det är er tur nästa gång!! Kram
    Jag ska tjata till mig trombyl den här gången. Jag går på sophiahemmet hos Claes Gottlieb och han vill inte ge någonting då han säger att det bara har med genetik att göra och att det är felprogrammering i ägg eller spermier om det blir missfall. Men jag ska inte ge mig har ju fått missfall i v 8 eller 9 och det känns som det kan ha med moderkakan att göra. 
    Första gången såg vi hjärtat slå men baby var lite för liten för just den veckan och sist ville jag inte boka tidigt ultraljud men fick missfall 2 dagar innan vi skulle på vårt vul. 

Det är som du säger att man vandrar mellan hopp och förtvivlan och när jag blir gravid vill jag tänka att jag väntar inte missfall utan jag väntar ett barn. 

Vad heter läkaren du gick till?
  • Bell13
    Sillavi skrev 2014-06-09 08:41:37 följande:
    Ja men kanske skönt att få lite hjälp på vägen och veta att det verkligen finns äggblåsor. Får man fråga vad orvitrellen gör i din situation? Är det som vid vanligt ivf dvs att man styr ägglossningen?
    Har varit hos min läkare precis och det har blivit en äggblåsa som utvecklat sig fint och ikväll är det dags för ägglossningsspruta nr 1. 

De tror att ägget kommer att släppa på onsdag kväll eller torsdag morgon så det blir återföring på fredag kl 13.00

Läkaren säger att de andra två sprutorna är för att boosta slemhinna och att hjälpa embryot att fästa. 
  • Bell13

Nu har det blivit dags för oss med vårt fjärde försök. I morgon tinas vårt frysta embryo och det är dags för återföring kl 13.00. 

Jag är så nervös att den lilla inte ska klara upptiningen. Om den gör det får jag för mig att det kanske är just DEN som kommer att bli vårt barn. Efter två missfall på rad är ju hoppet det enda vi har. 

Jag försöker också att inte hoppas för mycket eftersom besvikelsen skulle bli väldigt stor om de säger att den tyvärr inte har klarat upptiningen. 

Behövde nog bara få ur mig mina tankar

• Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-06-12 12:44:02 följande:

Ibland är det bara meningen! Vet hur mkt man gruvar sig för upptiningen men i de allra flesta fall går det ju jättebra och även om det är komplikationer så kan det gå vägen. Vår dotter blev till av ett upptinat två dagars embryo som t o m tappade en cell vid upptiningen och fick odlas en dag till innan FET. Vi trodde det var helt kört och nu är hon 2 år smile1.gif Hoppas innerligt att det är er tur nu!! Stora kramar och lycka till!!
    Tack för dina ord och att du delade med dig av din historia, det värmer för mig just nu. Bara det klarar sig så tror jag att det kan vara vårt guldägg
  • Bell13
    Pluttemor skrev 2014-06-12 15:42:24 följande:
    Massa lycka till! Hoppas att den klarar upptiningen och att det är ert lilla guldembryo smile1.gif
    Tack ska du ha mina tankar är ungefär samma som dina 
  • Bell13
    Lillebrorsfaster skrev 2014-06-12 15:26:28 följande:
    Håller tummarna för dig Bell! Hoppas verkligen att allt går bra, det måste vara er tur nu!
    Men tack så hemskt mycket. Efter två missfall känner jag att jag är värd att få ett barn nu. Har en kompis som gjort utredning och det uppdagades att hon inte producerar ägg. Nu är hon som genom ett mirakel gravid i vecka 14. Hade inte jag fått missfall skulle vi haft samma bf, tyckte att det var lite läskigt när hon berättade det för mig igår. Hoppet har jag nu definitivt. Vill så gärna att det ska gå hela vägen den här gången
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015