• Bell13

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

johjen skrev 2014-08-13 18:27:38 följande:
    Härligt att du mår bättre! Hoppas ni får en trevlig kväll!
    Vi kom till restaurangen 19.30 och gick 20.40 :) då var jag helt slut och jag somnade 22.00 hemma.
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-08-13 18:28:24 följande:
    Hoppas ni får mysigt ikväll och att du orkar hålla dig vaken smile1.gif kram
    Satt på restaurangen ca 1 h sedan var jag helt slut.

Vaknar tidigt på morgonen, sover ett par timmar på dan och somnar tidigt. Blir rätt ödmjuk inför att kroppen anpassar sig.
  • Bell13
    Mandelmumsa skrev 2014-08-13 23:01:13 följande:

Idag gjorde vi KUB. Allt såg bra ut och vi fick risken 1/20 000 vilket förvånade mig med tanke på att jag snart är 36! Men otroligt skönt att allt såg fint ut! Bebben låg dock väldigt stilla hela tiden.

Grattis till bra resultat på kub. Syrran fick sitt senaste barn vid 38 års ålder och fick 1/1500 då ditt resultat var ju outstanding :)
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-08-13 21:14:22 följande:
    Jo det tror jag säkert. De är säkert inte oresonliga. Ja det är svårt det där. Var grymt nervös inför kuben och även RUL men allt har sett bra ut än så länge. Blir TUL för oss nästa vecka. Tror säkert det går bra för er. Är ju trots allt väldigt ovanligt med trisomierna. Kram
    Det går säkert bra det hoppas vi på :) som du säger så är det ju ovanligt med trisomi men ändå skönt att kolla upp det.
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-08-14 12:07:52 följande:

Hej tjejer och grattis ni som fått bra kub!! Här kan man läsa lite mer om man är intresserad. Vi är ju inte så många som är 40 el äldre i tråden och gravida med egna ägg men bra med lite fakta isf tänkte jag. Lätt att man jämför sig för mkt med de som är runt 30/35 och får panik för ett resultat som trots allt är bra för ens ålder. Här ser man t ex att det är efter 40 som den åldersrelaterade faktorn blir galet mkt högre och sänker resultatet rejält. Har man bra nackspalt och blodprov så är det alltså inte konstigt om man får superresultat runt 35. Är man så gammal som jag t ex smile5.gif så får man ist vara glad att en bra nackspalt och bra blodprov förbättrar det resultat man får endast baserat på ålder.

www.emmaultraljudsklinik.se/index.php&view=article&id=105&Itemid=62

Intressant läsning :) men kub är nästa delmål för mig. Klarar vi det ska vi berätta för nära och kära.

Så otroligt skönt att kunna ventilera med er här.
  • Bell13

Jag har varit så orolig hela dagen. Har knappt mått illa idag, bara lite grann. Brösten ömmar förutom i morse då det bara gjorde lite ont i dem.

Har mått ordentligt illa i två dagar och tagit lergigan flera ggr om dagen.

Blev trött mitt på dagen och sov nån timme.

Är det vanligt att det blir så här att symptomen avtar lite grann? Är orolig xl nu och inbillar mig att jag ska förlora den här babyn också

• Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-08-21 10:42:09 följande:

Hur mår ni idag tjejer? Låter jobbigt att så många har problem med foglossning. Hoppas att ni kan få hjälp eller att det ger sig av sig själv efter ett tag som det gjorde för mig. Själv är jag mer utvilad idag efter en natt med 6 timmars sammanhängande sömn. Men håller på att bli förkyld, blä smile4.gif Nog därför dottern sovit orolig i veckan för hon håller på att bli förkyld hon med och snörvlade och hostade i natt. Efter tre dar på dagis smile5.gif Maken sov inne hos henne i natt iaf så jag fick sova vilket var jätteskönt! Man får dela på graserna för att orka! Kram

Jag mår illa, är trött och har gråtit hela förmiddagen. Vet inte varför jag gråter känner mig rätt ensam och att ingen förstår hur jobbigt det är att gråta och få raseriutbrott om vartannat - mycket gravidhormoner med andra ord. Går in i v 9 i morgon och på måndag är det dags för vul.
  • Bell13
    johjen skrev 2014-08-21 11:52:19 följande:

Oj vad det skrivs här, roligt!!

Håller också på att bli förkyld eller något, tung i huvudet och nyser och varje steg känns tungt (kan ju ha och göra med graviditet också!).

Precis haft avstämningsmöte med min chef och har nu ont i magen och känner mig tokstressad.. Alla frågor jag jobbat med i sommar, hon gick på semester innan mig, och som jag bollat till henne har hon nu bollat tillbaka och vill att jag ska driva de veckor som är kvar plus överlämning till två olika personer och alla andra frågor jag jobbar med. Bara detta är mer en heltidsarbete! Nästa vecka har jag 4 dagars heldagsmöten och sen är det bara 4 veckor kvar! Vägrar att jobba kvällar och helger nu när jag behöver min återhätmning men förstår inte hur jag ska få ihop det. Jag vet ju med mig att jag är en sådan person på jobbet som vill göra allt det som åläggs mig och ha kontroll på det och göra det bra och blir stressad när jag ser att jobb byggs upp och läggs på hög. Min chef är en sådan typ som tar saker och ting med en klackspark och "hur svårt kan det vad" och bollar tillbaka saker med luddiga riktlinjer och hon förtår inte riktigt hur mycket arbete det ligger bakom. Usch mår inte bra av detta alls och känner att hela magen är spänd nu och jag mår illa.. Kan ju vara så att jag är extra känsligt pga av gravidteten och när jag skriver detta rinner tårarna och jag kan inte tänka helt klart. Får försöka samla ihop mig och ta en sak i taget..

Stackare :( själv är jag panikslagen har blivit uppsagd pga arbetsbrist. Jag och 30 andra konsulter. Känns som jag måste fixa nytt jobb snabbare än blixten. Kommer ju börja få mage snart
  • Bell13
    Bengalen skrev 2014-08-21 16:04:08 följande:
    Jag har också blivit uppsagd nu i början av graviditeten efter mer än 20 års anställning. Jag är dock arbetsbefriad en bra bit in i mammaledigheten så jag tar det lugnt nu och väntar med att söka nytt jobb tills mammaledigheten är över.  
    Är du arbetsbefriad med lön? Då får du ju ändå bra mammapeng. Jag kan absolut inte klara oss på 180 kr om dagen så det behöver lösa sig. Känns verkligen jobbigt
  • Bell13
    Bengalen skrev 2014-08-22 11:15:13 följande:

Jag har full lön t.o.m den 31 mars 2015 och sen ska jag få all min innestående semester utbetald så jag klarar mig med råge.
    Usch, stackars dig! Får du inget avgångsvederlag över huvudtaget? 3 månader har du väl i alla fall rätt till?
    30 dagars uppsägning fick vi alla :( det får lösa sig. Min sambo har företag och kan sätta in sin lön på mitt konto istället för hans om det inte löser sig.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015