• glader

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Pluttemor - Tack för dina lugnande ord!

Jag vet (och har nu läst ännu mer) att man kan få bruna flytningar utan att det behöver vara någon fara. Men för ungefär lika många är det början på missfall... Det man ska vara uppmärksam på är smärta och att symtomen snabbt försvinner och det är just mina symtom som plötsligt är borta

Svårt att inte tänka det värsta Obestämd

• glader

Tack lillebrorsfaster!!! Glad
    Ska ringa imorgon och höra vad de säger... Jag är i vecka 7 (6+2)

Jag har redan gjort en stor målning av fan på väggen, man är ju hopplös!

• glader
    johjen skrev 2014-03-28 09:26:01 följande:

Min fina svärfar giick bort igår kväll efter en kort tids sjukdom.. Vi fick besked i oktober att han hade cancer och igår somande han stilla i sin säng hemma. Det har gått otroligt fort, för bara två veckor sedan firade vi hans födelsedag och då var han relativt som normalt, men gick med käpp. Några dagar tillbaka blev han sängliggande och som sagt avled han igår kväll. Idag går jag in i vecka 13 och det känns som livet och döden möter varandra i väntrummet på något sätt. Jag är superglad över att vara i vecka 13 men samtigt ledsen över förlusten av min svärfar. Slås av att livet är så skört och att man måste passa på och leva och njuta medans man kan.

Kram till er alla! Önskar en fin fredag och härlig helg! <3

Varm kram till dig johjen! Hjärta Förstår att det är blandade känslor... Och det är som du säger; där det ena livet slutar börjar ett annat...
  • glader
    Pluttemor skrev 2014-03-28 11:14:35 följande:
    glader, hur är det med flytningarna? Kram! 

Inga mer flytningar eller blödningar idag!

Fivk dock tid på gyn för UL på måndag för säkerhets skull...

Mår illa som en gris så antar att det är ett gott tecken Tycker dock det är extremt jobbigt... Har ni som lider av illamående några tips?? Jag har provat Calma, Postafen, äta ofta och lite, ingefära, sura saker...

• glader
    Danisen skrev 2014-03-28 19:44:21 följande:

Jag har lite tips som kan lindra. Cola, salt lakrits, kanel och mandel. Min bm sa det och det har lindrat för mig. Äta det som du är sugen på. Ha med nötter och torkad frukt i fickan t.ex prova. Postafren ska man helst inte ta så mycket av. Finns såna armband mot illamående på apoteket. Kör hela registret vettja

Tack Danisen!

Har testat cola och saltlakrits, funkar inte så bra på mig tyvärr...Kanel ska jag testa! Lite svårt att ha med sig (eller snarare att inta) men hemma funkar ju... Mandel har jag normalt sett väldigt svårt för men kan ju pröva.
    Postafen funkar ganska bra men jag blir så gruvligt trött bara - och dötrött är man ju redan liksom...

Ni som mått illa, när började det avta?

• glader
    Hoppfulla Fia skrev 2014-03-28 22:01:42 följande:

stackare.. Har inga tips tyvärr, förutom det du å andra redan nämt, men jag kan skicka lite sympati. Själv är jag skonad och har bara haft illamående ett par dagar nu å då. Kram å hoppas det blir bättre snart!

Tack Hoppfulla Fia!

Skönt för dig, passa på att njuta av graviditeten, det gör inte jag just nu

• glader
    Hoppfulla Fia skrev 2014-03-30 12:29:30 följande:

Klart ni får se eran lilla bebis!!! Jag har gått upp ca 2 kg. Har får mer fläsk runt magen, hade redan en del och är svullen i tarmarna. Kan heller inte ha mina byxor. Allt som sitteråt gör ont tycker jag. Har mått illa sedan i tisdag. Har det bäst direkt på morgonen då jag mår toppen. Efter jag ätit frukost, som jag måste göra direkt eftersom jag är helt svulten, så mår jag illa efter 30 min. Sen fortsätter det så hela dagen: Äta, må illa efter 30 min, äta, må illa... Jag tror inte att jag är en sån som kommer säga att jag älskar kännslan av att vara gravid, men jag är himla lycklig över att jag är det!!!
    Varma vårkramar till er allihopa!
    Samma här med illamåendet, mår finfint på morgonen och tänker "Wow, idag kommer jag nog inte att må illa!" och sen går det en stund och så smyger sig illamåendet på... För min del tror jag det hänger ihop med trötthet, mår mycket mer illa på eftermiddagen och kvällarna när jag också är som tröttast.
    Testade postafen igår och höll på at svimma av dåsighet hela dagen, helt olidligt! Drt går ju aldrig att jobba och ta dem samtidgt i alla fall...
  • glader

Hej!
    Jag var hos läkaren idag för att kolla lite småblödningar jag haft sedan i torsdags...
    Men till vår stora förvåning och glädje såg vi inte bara ett litet välskapt foster utan även ett litet pickande hjärta!!!
    Allt såg bra ut, vi är i vecka 6+6 och imorgon blir det inskrivning

• glader
    MissHelena skrev 2014-04-01 01:29:59 följande:
    Vaknade med jättekramp i livmodern som sprider sig neråt och till ryggen. Snälla låt det inte vara räkan som inte vill stanna längre. Står inte ens ut med tanken på att det skulle bli missfall igen :( Varm vetekudde på magen nu men det vill inte släppa.
    Usch vad jobbigt MissHelena!! Rynkar på näsan Hur har det gått för dig??
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015