• Bell13

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Danisen skrev 2014-10-09 02:34:53 följande:
    Läste nu ikväll att forskare äntligen säger att man kan få störd sömn och sova himla dåligt vid fullmåne. Gör jag alltid när det är fullmåne. Hoppas att du kan somna snart smile1.gif
    Jag vaknade i natt vid 02.30 och var pigg. Så jag gick upp, drack kaffe och åt frukost. Det måste bero på fullmånen. Brukar sova fram till 05.30 annars minst. Vad intressant om det är så? Vad kan det bero på?
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-10-09 08:18:02 följande:
    Ha, ha!! smile2.gif Va rolig du är men helt rätt. Är man vaken och pigg så är man smile1.gif Hoppas att du inte är alltför trött idag! Kram
    I natt kände jag att det var kört var för pigg. Somnade dock nån timme mellan 6 och 7 vilket var skönt :)

Åt grönsakssoppa till middag kan haft en bidragande orsak, var vrålhungrig när jag vaknade. Nu går jag hemma och väntar på spjälsäng jag beställt och som ska levereras mellan 10 o 14 idag
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-10-09 10:54:25 följande:
    Jag är i 40+2 idag så det är ju inte jättesent på nåt sätt egentligen. Vill helst inte sätta igång förlossningen så hoppas att det kommer igång av sig själv. Jag har ul nästa tisdag då jag gått en vecka över tiden, då tar man ställning till hur vi ska gå vidare. Men eftersom jag är 2 cm öppen redan så hoppas jag att jag slipper det. Tror att slemproppen (el delar av den) gått idag också men har inga värkar än så länge iaf. Men läste i en annan tråd om en omföderska som gått hemma med lite förvärkar i ett par veckor (bara en vecka eg för mig än så länge), slemproppen gick igår och sen på kvällen fick hon värkar. De började vid 21 och bebisen var ute 23.20 så det kan ju gå fort när det väl kommer igång!! smile5.gif
    Båda mina förlossningar har startat med att slemproppen lossnat. Fick värkar första gången 1 h efter att den lossnat. Andra gången tog det tre dagar innan jag fick värkar.

Har den lossnat kommer det säkert i gång inom några dagar (det vill du förmodligen inte höra) ville bara försöka peppa dig lite. Kram
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-10-09 11:01:31 följande:
    Ja soppa står man sig ju inte så länge på (om det inte är grädde i) smile1.gif Kul med säng, vad blir det för nån? Vi köpte en Bedside crib från Troll den här gången och så har vi en stor spjälsäng sen tidigare men den kommer nog inte upp förrän efter ett halvår eller nåt.
    Det var klar grönsakssoppa med smörgåsar till. Jag är ju van att äta som en kroppsbyggare nu när jag är gravid så no more soppa :)

Vi valde en Brio two cot nästan den enda sängen jag hittade med sänkbar sida.

Vi har tänkt att ha ett babynest i början men beställde sängen när vi hittade en vi gillade. Ska montera upp den ikväll vi kan inte hålla oss. Har börjat smyghandla lite babykläder också :)

Går in i v 16 imorgon och jag kommer ihåg när jag skrev här i början på augusti att mensen var sen men att jag inte vågade testa. Tiden går så fort det känns som det var i går
  • Bell13
    Danisen skrev 2014-10-09 11:16:30 följande:
    Missade att du svarat. Jag vet faktiskt inte, läste bara lite snabbt. Låg också vaken. Inte så länge som du. Hoppas att du har kunnat sova lite nu?
    Jag sov nån timme mellan 6 och 7 och känner att det räckte. Nu väntar jag på spjälsäng :)
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-10-09 12:45:43 följande:
    Den är ju jättefin!! Blir säkert kanon. Man kan ju ha babynest också. Det har vi, tänker ha det både i sängen och soffan på dan, i lilla vaggan vi har på nedervåningen osv. Ja lite där det passar helt enkelt smile1.gif Ja tiden går fort eller hur? Snart RUL för dig!!! Kram
    Jag har rul den 5 november :)
  • Bell13

Har så fruktansvärt ont under fötterna. Känns som jag gått i högklackat en hel dag. Någon som vet varför man får det (antar att det har med grav att göra) och vad man kan göra åt det.

• Bell13
    Danisen skrev 2014-10-09 16:46:59 följande:
    Det har jag med haft jätte mycket under graviditeten. Jag kan enbart använda gympaskor som har stöd för hälen, stötdämpning och ha sula i för hålfoten.

Jag har inte en aning om varför. Men graviditeten är det garanterat. Inne måste jag ha på mina foppatofflor, annars gör det för ont utan stötdämpning. Hoppas du får bukt på det smile1.gif
    Tack för ditt svar, ska köpa foppatofflor och ha inomhus det kanske lindrar det onda även för mig.
  • Bell13
    johjen skrev 2014-10-09 22:50:16 följande:

19:19 kom Adam till världen! Kl 11 gick vatten kl 14 var jag helt öppen. Alla mår bra. Helt slut nu och fick sy en del. Kram

Men världens största grattis :) vad snabbt det gick också.
  • Bell13
    glader skrev 2014-10-10 07:54:45 följande:

Hedda kom ut med akutsnitt 00.32!!
    Hon är underbar såklart!!!
    Jag förlorade extremt mycket blod och fick sövas men nu okej men trött!
    Kram

Åh grattis till dottern. Hoppas att du trots akutsnitt och stor blodförlust ändå fick en positiv upplevelse.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015