• tusa

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Danisen skrev 2014-04-11 12:48:44 följande:

Tack snälla du
    Lycka till! {#emotions_dlg.flower}
  • tusa
    villsågärna38 skrev 2014-04-11 13:17:11 följande:

I Stockholm får man välja. Alla jag vet som velat föda med ks har fått det. Många utan något speciellt samtal. Men jag förstår dig om du vill föda vaginalt. Jag gjorde det och när det går bra kan det ju vara en grymt häftig upplevelse Gjorde ju ont som fasen men samtidigt var det hanterbart tycker jag. Kan tipsa om att anlita en doula om du vill ha extra stöd under förlossningen. Vi hade ju trista erfarenheter av sjukhus tidigare, bara legat inne på kvinnokliniken då det gått åt skogen, så jag ville ha alla förutsättningar att det skulle bli bra och en så positiv upplevelse som det bara gick att få. Både jag och maken tycker att det var jätteskönt att ha ett stöd med hela tiden. Funderar på samma upplägg igen faktiskt även om Vi ju varit med om detta en gång nu men hon vi hade var så himla lugn och bra och det smittade av sig på oss vilket var jätteskönt. Hjälpte till med andningen, visade maken hur han skulle massera mig osv. Ja, jag kan babbla hur mkt som helt som detta Hoppas innerligt att du får en positiv upplevelse nästa gång!! Kram
    Glad Ok, så det rör sig åt det hållet? Då är det nog bara en tidsfråga innan alla erbjuds den valmöjligheten öppet också!

Jag hoppas också på den där superupplevelsen!! Skrattande Vad innebär doula? Vad är skillnaden på henne och BM?..förutom utbildning då. Och vad är skillnad på henne och ens förlossningspartner? 
  • tusa
    Pluttemor skrev 2014-04-11 18:47:28 följande:
    Trevlig helg på er alla underbara!
    Detsamma! Solig
    villsågärna38 skrev 2014-04-11 18:57:17 följande:
    Detsamma!! Vi åker på semester imorgon bitti. Tillbaka nästa helg. Ha det så bra allihop!! Kram
    Åh, vad avis jag är!! Ha en fantastisk resa {#emotions_dlg.flower}

• tusa
    johjen skrev 2014-04-12 10:01:30 följande:
    Hoppas ni får en fin helg allihop! Har ätit en långfrukost och varit ute på promenad med hunden. Lite senare åker vi ner till stan för att göra några ärenden och sen blir det fest hos kompisar ikväll. Känner mig ganska normal idag, inte illamående eller för trött och det ska bli kul att träffa lite vänner, det var ett tag sedan. Nu är det ju officiellt att jag är gravid så skönt att slippa smussla och ljuga.

Kram på er!
    Låter som en perfekt lördag! Skönt att du är så avslappnad och pigg nu Johjen Solig
  • tusa
    Helisa skrev 2014-04-11 22:42:02 följande:
    I morgon ska jag på barnloppis! Inte för att följa med någon annan utan för att VI ska få barn! Jippi! Halvt ofattbart!  Gravid Baby
    Jag köper nog inga stora grejer. Har inte skaffat mig koll på prisläget än och inte satt mig in i vilka märken och modeller som är bäst. Men kanske kommer jag hem med lite kläder.
    Vilken känsla! Din tur...Solig
  • tusa

Jenkis, nä hör inget med stetoskopet, som du säger är det supersvårt. Varje rörelse i handen så hörs lederna gnirka! Frågade på gyn när vi gjorde VUL2 och hon sa att kring v.20, så är dett tag kvar... Ja, man får nog lyssna länge och liksom utesluta ljud efter ljud!

HLC: Hej och härligt att du njuter Solig

Linnea: Hur går det???

Danisen: Så härligt med hjärtslagen Hjärta

• tusa

Heeej...

Åh, vad länge sedan jag var intill Er!

Stort Grattis och Hurra till Er alla som fått glada nyheter, KUB, hjärtljud, fosterrörelser och plus på stickan! HjärtaSkrattande
    Välkomna och Lycka till ni nya!

Jenkis, så fantastiskt att du fått din sjukskrivning, blir såå glad och lättad att höra, men du, gå inte med på medicinering för något som skulle kunna fixas med med vila!! Kraaam tjejen {#emotions_dlg.flower}

V.13+3 här och k'änner mig så ogravid man kan bli...är BARA tjock!! (har gått upp 7kg..)
    Illamåendet har försvunnit helt nu sedan förra veckan, efter ca 1v nedtrappning. Brösten har varit mjuka och oömma länge nu...minns inte när de kändes "gravida" senast..2v sedan? Den ihållande huvudvärken och tröttheten som jag haft sedan vi började ivf-behandlingen är borta den med och kan heller inte säga att jag har några direkta humörsvängningar, eller känner mig känslig på nåt sätt..

Jag är orolig, faktiskt, som jag inte varit sedan innan VUL2 i v.11...

Ringde och bokade RUL denna vecka och det blir 28/5 kl. 13.20. Det blir i v.19. 

Vet inte hur jag ska klara mig utan att veta något tills dess!?

Är det detta som är "spökveckorna"?? Känner någon igen sig??

Annars har våren kommit hit upp i veckan. Björkarna håller på slå ut, bina flyger och solen lyser Solig
    Vi har fått ett växthus som min kära man skruvade ihop igår och div. frön som barnen planterade i Påskas har redan kommit upp.

Jag har åxå helt otippat fått nytt jobb, så här på smällen och allt!? Förvånad Får ju inte svetsa nu som gravid, så står ju "till arbetsmarknadens förfogande"  och sedan i förrgår jobbar jag inom byggstäd. De ringde från Arbets, så bara att åka iväg! Det är bara 3v detta jobb, men är ett bemanningsföretag, JobbiNorr, så det kommer ju hela tiden mer jobb. Positivt att jag nu antagligen kommer få jobba tills jag själv säger stopp och negativt att det blev mer jobb iaf, jag var ju helt inställd på att jag "jobbat klart" nu tills efter föräldraledigheten. De har åxå mycket jobb inom industrin, så inte helt fel att fixa kontakt och visa upp mig nu heller, men FAAAN vad jobbigt! Rent psykologiskt, alltså!!...ja, fysiskt med..är hygienklass "operationssal" i vissa rum, och det tar TIIID! Trevligt folk jobbar jag med iaf, så bara att bita ihop nu i någon månad... Obestämd

• tusa

Välkommen Lokattis och beklagar sorgen {#emotions_dlg.flower}

Oj, så tungt när det är den mentala hälsan som sviker, Jenkis!  Den fysiska är liksom mer lätthanterlig på nåt sätt.

Jag mådde jättedåligt i många år, fungerade inte alls periodvis. Kunde inte ens tömma brevlådan...
    Jag sökte aldrig hjälp, fast jag kanske skulle gjort det. Kanske kunde mitt lidande förkortats? Svårt att veta eftersom jag aldrig provade. Du har ju inget att förlora på att söka hjälp, det är ju enbart positivt och jag hoppas verkligen du får läget under kontroll snart så du kan njuta och ge bästa förutsättningarna till den Lille! Stresshormoner är verkligen skadligt för ofödda.

Ångest är verkligen fruktansvärt! Levde med det många år, men så började det lätta för ca 4år sedan, när jag träffade Erik, och har sedan dess sakta men säkert blivit bättre och nu finns knappt spåret kvar och jag känner aldrig ens att jag är i närheten!? Förstår att min ångest kom av omgivningen, så när jag började ett nytt liv så började jag läka, så jag hade ju tur, eller vad man ska kalla det, att det gick att fixa så "enkelt", det är ju inte alltid så för alla, man kan ju ha kemiska/biologiska orsaker åxå, eller så beror det på saker som kan vara mycket svårt att ändra. Hoppas så att du får en snabb vändning nu!! Jättekram <3

• tusa

Här känner jag mig fortfarande ogravid...knappt några symptom nu på nästan 3v. och igår gav jag efter...köpte en doppler på Teknikmagasinet, FAST jag ju sagt att jag inte skulle pga riskerna!!!

Svårt att hitta och höra, MEN jag är 98% säker på att jag hörde Litens hjärta, Erik intygade åxå att det verkligen var det, så lättnaden är total att faktiskt VETA att det lever därinnne ännu!! HjärtaSolig

Annars så kom våren av sig helt här, och marken var alldeles vit igår morse Förvånad Det snöade även senare under dagen, men den snön lade sig inte iaf... Tur att jag inte ställt ut plantorna i växthuset ännu!

Lite jobbigt förra veckan var åxå att komma på sonen med att snusa...Rynkar på näsan

• tusa
    linnea83 skrev 2014-05-05 17:02:50 följande:
    Idag var vi på vul (v 8+0).Allt såg fint ut och hjärtat pickade på för fullt :).Sååå lyckliga!

www.nattstad.se/drommenomettbarn
    Hurra!! Solig{#emotions_dlg.flower} Det är verkligen fantastiskt att få se med egna ögon!
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015