• tusa

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Tack för alla grattis! Solig

Idag är vi i v.10+5

Lycka till Lillebros!! Det kommer gå jättebra och att få se hjärtat är oslagbart {#emotions_dlg.flower} Bra drag med morgontid!!

• tusa

Jenkis, sista Lutinus!! Förvånad Hurra för det och grattis! Skål{#emotions_dlg.flower}

Angående gröna flytningar så var det en tjej i en annan tråd som också hade det och det verar vara ok, men hade aldrig hört talas om det tidigare och hade nog själv fått en smärre hjärt attack om det låg grönt slem i trosorna emn morgon!! Det kan tydligen vara tecken på infektion också, säkert då de åxå luktar  illa, men jag hade nog kollat upp det hur som.

Linblå så kul att höra av dig och att allt är väl Solig De är säkert kvar båda två, för du har ju inte haft några tecken på annat, men ja, det är svårt att tro och lita på att allt faktiskt är ok, varje dag, men jag blir mer och mer sällan rädd eller osäker.

Idag var det som om jag gick in i ett annat medvetande tillstånd, efter ytterligare ett VUL och nu så nära v12 så vet jag plötsligen att detta kommer gå vägen. Hoppas ni alla kommer få känna det Solig...kommer säkert ändå komma dagar när jag undrar...men idag fanns inte frågan OM det blir nåt barn, utan VEM kommer det att bli??Cool
    Det var en ny och skön tanke.

Spännande Pluttemor med nytt UL Cool Det kommer gå fiiint!!

• tusa

Angående era magproblem så är jag otroligt lös i magen vissa dagar, men aldrig andra hållet. Hoppas ni slipper dras med de problemen hela gravven!! Brukar man göra det eller är det något som ger med sig, som illa måendet? Vet att om man behöver xtra järn sedan så kan man bli hård/förstoppad med..

Växtvärk i livmodern har jag typ inte alls...känt liiite stick och drag några gånger, tror det var mer de första veckorna, minns inte. En kväll för ett tag sedan så hade jag riktig"mensvärk" då hela ryggen drar ihop sig, men har aldrig haft ont, som i smärta. Det kommer kanske?

• tusa

Välkommen Irma!! {#emotions_dlg.flower} Är det första barnet?

Jenkis kan inte räkna detaljerat på sannorlikhet, men ett snabbt överslag är allt som behövs för att förstå att den risken är miniskul!! Cool

Mår skit idag...Rynkar på näsan, men hade ju 3 fria dagar!

• tusa
    Lillebrorsfaster skrev 2014-04-08 11:29:03 följande:
    Det gick fantastiskt bra idag! Den sprattlade omkring där inne och hjärtat slog så fint, så fint! :) världens bästa dag! 32 mm, lite större än förväntat vilket gör mig ännu mer nöjd!
    Grattis!! Åh, vilken känsla va? {#emotions_dlg.flower}

Vår plutt låg alldeles still igår, men tycker alla berättar om hur livligt det gick till på VUL..ja, sov kanske,hjärtat slog ju!

Fick ni bilder? Vilken v. är du i nu?

Jenkis kommer gå braaa, minns du inte, vi är ju från TurTråden ju! Flört...dessutom så har ni redan fyllt Er SkitKvot nu OCH väntat nog länge på Ert barn, och det är definitivt enl. all odds/sannolikhets matematik!! SoligHjärta
  • tusa
    Lyckostjärna skrev 2014-04-08 12:42:39 följande:
    Grattis lillebrorfaster så skönt att höra! Jag är så nervös för KUB på måndag!! Jag känner ingen växtvärk är det kört för mig nu?
    Klart det inte är din Toka!! Du har sett hjärtat slå och chansen för mf/ma är liten nu Cool

Jag känner ju knappt nåt, men senast igår mådde ju Liten alldeles utmärkt och växte fint därinne!
  • tusa
    Lyckostjärna skrev 2014-04-08 14:45:23 följande:
    TACK underbara Tusa du räddade just min dag!!!
    Mitt privilegium {#emotions_dlg.flower}Solig
  • tusa
    tusa skrev 2014-04-08 14:46:58 följande:
    Mitt privilegium {#emotions_dlg.flower}Solig
    Direktöversättning som inte funkar så bra på svenska upptäckte jag, blev ju en helt annan betydelse än det jag tänkte Obestämd

Menade naturligtvis att nöjet var på min sida! Cool
  • tusa
    Lyckostjärna skrev 2014-04-08 17:54:08 följande:
    Tack lillebrorsfaster och Irma01 känns så skönt att höra!!! Fick höra på jobbet idag att det syns att jag är gravid att det strålar om mig!!! Typ alla på mitt jobb vet nu förutom vissa men jag har märkt att alla ler mot mig när jag går i korridorerna!! Känns så overkligt ändå, ska vi få bebis i höst? Nä jag tror inte på det kanske när sparkarna kommer! Jag tror det är för bra för att vara sant!! Önskar er alla lycka till känns som detta verkligen är en turtråd! Tack Tusa jag skrattade gott åt din kommentar för jag tänkte det där måste vara en autokorrekt hihi kramar till er alla!!!
    Åh, vad roligt! Det hade jag faktiskt glömt till du nämnde det, att folk blir så glada och senare när man kommer med stormagen så ler ALLA man möter! Sen när barnet kommer så har det samma effekt Solig

Nja, inte autokorrekt, det är jag som gör fel ibland och blandar ihop svenska och engelska, även grammatiken ibland blir fel på svenska då jag direktöversätter...ordföljden kan bli fel och så uttryck som det tidigare. Det heter ju "My privilige" på engelska, men betydelsen blir ju helt fel på svenska Obestämd

Jag bodde i England i flera år och pratade sen engelska hemma efter det under ca 11 år och det har satt sina spår Tungan ute
  • tusa
    Helisa skrev 2014-04-08 20:27:38 följande:
    Hej!
    Jag såg ett tips om den här tråden och hoppar in här jag med.
    Nu är jag 19+5.
    RUL igår gick bra. Allt var normalt. Skönt! Barnmorskan kollade hjärna, ryggrad, hjärtaktivitet, fostervattenmängd, fosterrörelser, lårbenets längd, skallbredd, bukdiameter och flera inre organ. Enormt fascinerande att man kan se så mycket, t.ex. vindlingarna inne i hjärnan.
    Om jag minns rätt är bebisen 19 cm. Hen har vuxit lagom mycket i förhållande till sin ålder. Hjärta
    Förra måndagen köpte jag mina första två par mammabyxor. Befrielse! Har klarat mig fram tills dess med mina vanliga byxor men utan skärp. Samma dag var också första gången som jag kände något som kan tänkas vara fosterrörelser! Gravid
    Stort grattis och varmt välkommen Helisa {#emotions_dlg.flower}

Jasså, så vi är rekommenderade? Så roligt att höra! Solig
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015