• tusa

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Välkommen hem Villsågärna!

MissHelena, hoppas verkligen smärtan går över och att det inte är nåt allvarligt! Jag tycker det låter som någon nerv..??

• tusa
    lelle75 skrev 2014-04-01 22:44:13 följande:
    Hej till alla som äntligen är gravida!

Efter tips från villsågärna38 så tittar jag in i den här tråden då jag ääääntilgen är gravid igen efter ÄD och denna gången hoppas vi på en fullgången graviditet.
    Hej, stort grattis och välkommen hit! SoligPlus

Hur länge har ni väntat? 
  • tusa
    Mandelmumsa skrev 2014-04-02 14:45:20 följande:
    Tusa, har du inte fått kontakt med kliniken än? Nu är väntan lång, har nästa vul på måndag. Då gäller det att den fortfarande lever och att den har växt på sig!
    Nej...Rynkar på näsan

Skrev nyss ett till mail, så hoppas de ringer i morgon!
  • tusa
    johjen skrev 2014-04-02 16:27:20 följande:

På min klinik sa de att med största sannolikhet kommer graviditet att bli fullgången när man sett hjärtat slå. En väninna som går på en annan klinik där de sa 90 % efter ha sett hjärtat slå.
    Tack för den siffran Cool

Villsågärna, så skönt och stort Grattis! {#emotions_dlg.flower}Baby
  • tusa

Johjen, stort Lycka till {#emotions_dlg.flower}

Åh så många som verkar ha det superjobbigt med illa mående Obestämd Spyr ni åxå?

Jag mår illa vissa dagar och kan inte alltid äta vad som helst, ändras från dag till dag, ibland efter bara några minuter Tungan ute Jag har inte spytt någonting alls, vilket är skönt.

Mest mår jag "tjockt"och har fortfarande den där blyhatten på...haft konstant tryck/värk sedan jag började med nässprayen i början på januari?! Är ju åxå svag i hela kroppen...börjar bli less...

Jag har ju turen att kunna välja om jag ska jobba eller inte och har ju nu bestämt att jag inte kommer ta mer industrijobb och det är faktiskt kluvna känslor! Jätteskönt dock att faktiskt inte behöva lägga energi på att fungera på jobbet, när man ju faktiskt inte gör det!!, men det är ju pga arbetsmiljön jag inte jobbar mer, inte pga mitt mående.

Vi var förresten ner till Skellefteå i förrgår och köpte en plog!? Nu ska här plöjas potatisland Cool....eller ja, så fort tjälen gått ur marken. Resan tur och retur är på ca 30 mil och det var en helvetesfärd! Mådde sååå illa, som att jag blev åksjuk också, vilket jag aldrig varit i hela mitt liv, så kommer inte ge mig ut på långfärder mer..Obestämd

Glader: Det är kanske bäst att berätta för kollegorna? Usch vad jobbigt det skulle vara att försöka smyga och dölja så där i flera dagar??

• tusa

Hmm, jag fyller ju 37 och min moster har fått en son med Downs...är det illa då?

• tusa
    johjen skrev 2014-04-03 15:48:28 följande:
    De misstänker att jag eventuellt har blindtarmsinflammation.. Blir troligen kvar över natten..
    Grattis till fina titten ni fått! {#emotions_dlg.flower}...men duu så jobbigt med smärtor och dropp?! Förvånad

Hoppas allt går bra och att det inte är något du behöver op för!

Jenkis, ta det iaf lugnt på jobbet och försök inte prestera som om du inte vore gravid! {#emotions_dlg.flower}
    Thesse86 skrev 2014-04-03 14:46:35 följande:
    Då har vi äntligen fått se vårt lilla mirakel :) Hela 17,3mm med ett perfekt tickande hjärta! Känns så otroligt skönt att veta att allt är ok, tänk att det kan kännas så underbart att leva :D
    HURRA!!! Hjärta Vilken magi, va? Flört 

Själv fick jag samtal idag från kliniken, äntligen!! De hade ju inte fått VUL-resultaten förrän igår(?!) och nu vill de att vi gör ett nytt, för Gyn skriver att de inte mätt(??) embryot alls, och IVF vill ju ha mått på barn, hinnsäck m.m.

De hade visst dålig med tider, men de skulle höra av sig med tid snarast, så det blir nog nästa vecka!
    Vi går in i v.12 nästa onsdag, så får vi se ett hjärta då åxå kan jag känna mig lugn, hoppas jag Tungan ute 

Jag är verkligen jätteglad och lättad att det är på G, för hade ju t.om tänkt "fakea" ett NUPP, bara för att få ett till UL!
  • tusa
    bullenochgrisen skrev 2014-04-04 19:26:57 följande:
    Ställer min fråga här också. Hur många försök tog det innan ni blev gravida? Var de andra försöken i Sverige? Varför fungerade inte de andra försöken osv osv. / en nyfiken som står i kön men inte vill hoppas för mycket.
    Detta är vår första IVF, och det verkar ju går vägen, så här långt. Såg tickande hjärta i v.7+6 och ska nu på ett till VUL/UL på måndag, det blir v.11+5 och hoppas ju innerligt att Liten är kvar och växer son hen ska!!!

Mandelmumsa: Jag är gravid och ganska avslappnad nu, tills motsatsen ev. bevisas!! Det är svårt att bara bestämma sig för att inte vara orolig, men jag gjorde det för några veckor sedan och det funkar, de flesta dagarna iaf! 

Jag har haft dagar och perioder när jag inte känt några symptom alls och har åxå varit övertygad om att nu är det över...men så är illamåendet där igen nästa dag, eller brösten svullna och ömma igen på kvällen, så går en dag i taget. Efter förra VUL var jag väldigt lugn och NJÖT av förvissningen att jag faktiskt är gravid, i flera dagar, trots den där osäkra mätningen som gjordes, men nu när jag fått VUL-tid igen är jag faktiskt lite nervös igen...tänk om inget är där längre...Obestämd

Pluttemor; Åh, så jobbigt med ryggont! Gråter Vad kan du gör åt det? Vi går till en Thailänsk kvinna för underbar helkroppsmassage/kiropraktik och både min man och jag blev helt återställda och smärtfria efter nägra besök!!

Min höft/knä som värkte som attans de där veckorna jag jobbade så mycket, känns nästan inte av alls nu, så är kanske inte foglossning ändå, pjuh! 
    Hoppfulla Fia skrev 2014-04-04 20:10:34 följande:
    Jag är genomförkyld och tycker olidligt synd om mig själv.. Saknar min kärlek, men vi bor ju på olika platser i Sverige just nu, så det är bara ligga här alldeles ensam å härda ut. Önskar att någon kunde köpa glass åt mig å göra Tea. Buhuhu...
    Åh, så jobbigt att du är ensam nu! Varför är han borta och hur länge? Hoppas idag blir en bättre dag för dig {#emotions_dlg.flower}
  • tusa
    Mandelmumsa skrev 2014-04-04 22:08:49 följande:
    Tack Lillebrorsfaster, Villsågärna och Thesse för era svar och ert stöd. Så skönt att kunna vända sig hit med sin ångest.

Är det någon som vet hur lång tid det vanligtvis tar från att embryot dör tills kroppen har fattat det och stöter ut det som missfall?
    Ja, det kan ta länge ibland..

Jag blev ju oplanerat gravid i vad jag tror sept eller okt -09 och i feb. -10 gjorde jag ett UL för att datera och kolla att allt var ok...det var det inte, det var en ofostrig grav som man inte kunde datera för att det var så långt gånget och som sagt fanns ju inget forster att mäta alls. Var alltså i ca 5e mån, kring v.20 då.

Det är nog extremt ovanligt, för gynekologen såg ganska chockad ut att jag hade fullt utvecklad livmoder och moderkaka, men i övrigt tomt!

Du, och alla andra som tvivlar, för att vara krass och realistisk så ja, det är så att något kan gå fel, hela tiden, varje dag, även om sannolikheten sjunker med tiden, så ja, så ÄR  det!! Man kan inte vara "säker" förrän babyn ligger i vår famn, MEN det ligger inte i våra händer! Blir det mf så blir det och det finns ingenting man kan göra åt det alls och skulle det bli så, då får man ta det då..vi har inget val...

Släpp(så gott det går) det...oron, kontrollen, allt! Släpp bara och liksom "lämna över" till de högre makterna..till Gud? Ödet? Naturen? Universum? Förlika dig med att det som händer händer och du får inte veta vad som kommer hända, slutet på historien kommer visa sig men det blir, obönhörligt  i efterhand och ingen oro, spekulation eller googling i världen hjälper..det gör det inte ens lättare, va?.{#emotions_dlg.flower} Finns inga garantier och det gäller ju för livet i allmänhet, men vi är så vana vid att kunna kontrollera och kunna göra en massa val inom andra områden att det blir nästan ohanterligt när vi inte kan det längre. Jag vill påstå att detta, hängande i ovisshet och vara maktlös, faktiskt är ett normaltillstånd i livet, bara det att vi märker det så tydligt när det gäller just liv och död för i övrigt så har vi skapat en värld och en tillvaro som vi KAN styra (även om det faktiskt bara är en illusion..) Vi råkar bara just nu, leva i en tid och samhälle som tillåter vår kontroll i högre grad än vad som  egentligen är "naturligt"..

Det är redan mirakel att vi bär på Liv allihop och eftersom mirakel bevisligen händer så är det fullt möjligt och dessutom mycket troligt att vi också kommer få uppleva miraklet av en alldeles verklig liten baby snusandes vid vårt bröst Hjärta

Oj, så esoterisk och existensciell man kan vara en lördagsmorgon!? Tungan ute

Hoppas Ni alla får en underbar dag, och kan vila i att VI ÄR MED BARN!! Gravid....iaf idag, också..
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015