• Lyckostjärna

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Det blir en resa uppåt i landet i Sörmland och bo på lyxhotell med mannen och bara njuta, träffa släkt och vänner och berätta om nyheten tänk att vi snart är i vecka 15 och allt ser bra ut! Jag tror fortfarande inte riktigt på det men efter helgen kanske! Njut mina vänner av extra lediga dagar kram igen!!

• Lyckostjärna

Hoppas ni alla har haft en härlig påsk! Vi har haft det underbart med strålande sol och träffat släkt och vänner! Folk som jag inte sett på länge kom fram och gratulerade när dom såg min mage!! Kul! Jag är ju väldigt smal annars så min mage sticker rakt ut! Går in i vecka 15 idag och har känt små buffar på kvällarna när jag har lagt mig! Jag äter väldigt nyttigt, är ju vegetarian och äter mycket frukt färsk ananas, melon minst 5-6 frukter om dagen om jag säger så och mycket grönsaker så jag får i mig mycket folsyra D-vitamin och C-vitamin i frukt är grymt viktigt!! Så det känns bra! Men jag har fått en kraftig förkylning sedan i onsdags! Trist när man inte får använda nasonex, otrivin eller strepsils! Men jag fick basufin och nasoferm som gravida kan ta! Så lite bättre idag inte ont i halsen men hes!! Önskar er alla lycka till som ska göra KUB!!! Kommer gå jättebra då vi alla är i en lyckotråd!! Massa kramar till er finisar

• Lyckostjärna

Grattis linblå vilken lycka att se 2 vinka! Ligger dom i samma rum så att säga eller i var sitt? Jag är fortfarande förkyld men det går åt rätt håll iaf! Jag känner svaga buff när jag lägger mig på kvällen men annars ingenting!! Jag fick RUL i vecka 20 den 27 maj inget jag fick bestämma själv!! Önskar er alla en skön vecka och att den går snabbt :) kram kram

• Lyckostjärna

Håller tummarna stenhårt för ditt KUB imorgon!! Hur dags har du det? Lova att uppdatera direkt imorgon massa lycka till kramar

• Lyckostjärna

Idag var jag på ett extra ultraljud den vinkande och rullade runt. Jag är dunderförkyld och inte känt något sedan någon dag och genast fick jag för mig att bebis var sjuk också att hjärtat slutat slå eller nåt. Varför slutar man aldrig oroa sig. Bebis såg så glad ut vinkade och jagade liksom ultraljudsmaskinen när hon flyttade på den på magen riktig linslus fick 3 bilder idag. Känns så skönt att se lill* livet när man är orolig. Nu ska jag sluta oroa mig har jag bestämt mig för tills jag har RUL 27 maj. Jag är i vecka 15 nu och bebis har vuxit jättemycket!! Tänk om jag kunde fatta att VI ska ha bebis nu. Hur är det med er alla här, FÖRSTÅR ni att ni ska få en bebis på riktigt? Vi har har hoppats i 4 år och nu händer det? Kan det verkligen stämma? Puss och kram å er allaHjärta

• Lyckostjärna

Vi berättade i vecka 12 innan KUB och det var skönt men bara för familj och närmaste vänner!! Efter kub berättade vi på jobbet och nu i vecka 16 berättade vi för alla våra grannar min mage syns nu! Jag är ju så smal annars så den sticker rakt ut! Känner små puffar volter sparkar varje dag nu en riktig vilding! Förra vecka kände jag bara när jag gick och lade mig!! Underbart väder vi har fått i Sverige nu! Känns som utomlands!! Tycker så synd om er som är allergiska! Krya på er!! Massa kramar

• Lyckostjärna

Ja man känna rörelser nu jag är i vecka 16 nu snart vecka 17 jag har känt buffar i snart 2 veckor! Men dom som inte känner av det kan ha livmoder i framvägg och inte känna något förrän i vecka 22 typ och det är HELT normalt! Vi har börjat kalla magen för Buffy! Då den buffar så mycket ibland känns det större eller typ större buff då tror vi den gör volter kram på er alla och välkommen till er nya!! Roligt när vi blir flera i lyckotråden!!!

• Lyckostjärna

Har någon mer urinträngningar eller typ känslan att behöva kissa oftare? Jag kissade 3 ggr i natt visserligen hade jag druckit extra citronvatten igår kväll! Jag kissar men efter en stund känner jag mig redan lite kissnödig! Det svider inte och gör inte ont kan det vara början på UVI ändå eller har någon här likadant? Jag går in i vecka 17 idag! Ska lämna urinprov imorgon till BM ändå som rutin? Men bör jag lämna urinprov redan idag på jouren tycker ni? Vill ju inte att min bebis ska fara illa när vi har kommit så här långt för en gång skull!!! Kramar till er alla!!

• Lyckostjärna

Tack för alla goda råd! Jag lämnar in det på MVC imorgon som är ordinerat! Känns mindre nu faktiskt! Kanske har druckit för mycket och aktiverat blåsan nu när man är ledig! Blir det värre imorgon ber jag dom skicka det på odling! Ja bebisen gör volter hela tiden känns det som han/hon tycker det kanske börja bli trångt med en kissblåsa dom trycker på där inne också hihi skönt att höra att det kan vara båda delar! Jag kollade mig faktiskt i vecka 11 hade någon snarlikt då och då skickade då även odling som inte visade något! Fyfan vad jag håller på och nojar! Blir knäpp på mig själv ibland!! Tack ännu en gång!! Kramar

• Lyckostjärna

Grattis Linnea!

Idag lämnade jag urinprov hos BM! Jag har inga trängningar längre!! Tror att det var sammandragningar jag hade i dagarna 3 och ev var det därför jag kände mig olustig och försökte kissa bort det! Känns jättebra idag! Idag la jag mig på mage i sängen för att skriva dagbok för min graviditet jag har en bok där jag skrivit om min graviditet med sonen för 12 år sedan! Kul och jämföra! Nå väl när jag låg på mage och skrev! Kände jag hur det rörde sig sparkade flera gånger på vänster sida! Ni som är osäkra och inte känner bebis pröva att lägg er lite försiktigt på mage några min då kanske ni känner? Jag är i vecka 17 nu och känner väl nu! Har känt diffust i några veckor! Läste faktiskt idag i min dagbok att jag kände min son redan i vecka 14 som en fiskstjärt bara givetvis men som jag då var förstaföderska lite kul att läsa så här i efter hand!! Kram på er alla!!!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015