• Hoppfulla Fia

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Hej!

Hoppas att det bra med er allihopa.

Jag har en liten fråga om era bäbisarna rörelser. Ibland (just nu) håller min på med ett slags rytmiskt ryckande. Liksom bom, bom, bom, bom med ca 3sek mellanrum ungefär. Har läst att de kan hålla på å hicka, men det känns som om rycken kommer för tätt och det kan hålla på i ett par minuter. Kan inte känna att det är tydliga sparkar någon stans utan hela "magen" rycker. Är inte orolig, men undrar om någon känner igen sig???

• Hoppfulla Fia
    villsågärna38 skrev 2014-08-14 18:59:42 följande:

Det är hicka Kram

Ok, tack. Tyckte att det kändes så himla tätt mellan hickarna, men kanske inte ska jämför med sig själv...
  • Hoppfulla Fia
    Bengalen skrev 2014-08-15 11:09:42 följande:

För att fortsätta på krämp-spåret så har jag fått problem med att det kryper i benen något oerhört på kvällarna vilket gör att jag inte kan somna. Har provat med att lägga kuddar under fötterna och sover med stödstrumpor men det hjälper inget vidare.

Ingen större skillnad heller om jag har tränat eller bara vilat mig under dagen och jag tar extra magnesium varje dag.

Har någon av er något bra tips?

Hej! Har samma. Restless legs. Blir värre om jag är vaken lite förlänge och kan även få i armarna. Jag tog upp det hos BM och hon med läk så det tog b12 prov och magnesium och båda låg lite lågt. Tror att det främst är b12 som påverkar nerverna. Har ätit extra tillskott i drygt 1 vecka och tycker att det blivit lite bättre. Är det jätte jobbigt brukar jag spola benen med växelvis varmt å kallt vatten och sen snabbt försöka somna. Vissa blir bättre av att gå ut å gå men jag tycker det blir värre, lika så med stretching. Hoppas du hittar något som gör det bättre.
  • Hoppfulla Fia

Här är det också en härlig lördag. Efter lååång frukost å lååånga telefonsamtal ska här packas. Flyttar hem till min man igen nästa helg. Har fått gravpeng fr.o.m. Den 1 sept, känns jätte skönt. Har börjat få mensliknande värk men antar att det är förvärvar eller nått. Känner mig inte orolig alls längre. Lillkorven håller låda i magen dygnet runt och de dagar han är lite lugnare så funkar det att ligga en stund efter att ha druckit citronjuice så kommer han alltid igång. Så nu blir det å ta på sig fogbältet å sätta igång. Kram på er allihopa

• Hoppfulla Fia

Jobbigt för er som är förkylda...krya på er allihopa.

Fråga: är det fler än jag som får sammandragningar vid ansträngning? Jag har packat, kånkat flyttkartonger och städat hela helgen å efter ett par timmar på benen så börjar det dra ihop sig med jämna mellanrum. Det gör inte ont men jag blir ju tröttare i jumskar, ben å rygg på någe sätt.

• Hoppfulla Fia
    villsågärna38 skrev 2014-08-24 20:02:13 följande:

Jag har haft sammandragningar vid ansträngning ända sen v 18 ungefär. Ger det sig då du vilar? Blir det för mkt är det ett tecken på att du ska ta det lite lugnare. Nuförtiden har jag det mest hela tiden Men går ju in i v 35 på tisdag och det är andra barnet så det är inget konstigt har jag förstått. Kram

Jo, det lugnar sig om jag vilar. Är inte orolig mm det är ju alltid skönt när fler känner igen sig. Gud det är ju alldeles snart dags för dig, bara några veckor kvar ju. Jag som tycker att det börjar dra ihop sig för mig. Stor kram
  • Hoppfulla Fia

Hej på er allihopa! Känner igen mig i foglossningen fram. Har haft det sen i maj men bara vid ansträngning. Jag tycker det känns som om någon har spakat en hårt på blygd benet. Ligger just nu i vår nya Lgh. Flyttkartonger över allt, grus på golvet osv. Härligt...not!!! Sen vet vi inte hur vi ska göra med tapeter. Hyresvärden kommer inte tapitsera om men kan stå för material till några rum. Vet i fan hur vi ska göra. Det är hela å fräscha tapeter men de är daterade rent utseendemässigt och har något jävla glitter schimmrande över sig al'a 90-talas herrgård. Planen är att vi ska bo här ett par år så jag vet inte hur mycket man orkar styra.. Å jag är inte direkt i stånds att klättra runt på stegar å riva tapet etc. Vad skulle ni göra??? Ja, ja..I-lands problem. Lillskrutten verkar vara glad i varjefall å verkar köra olika dansnummer med många hoppa i magen. Stor kram på er.

• Hoppfulla Fia

Tack för tipsen ang målning. Fick inte måla för hyresvärden... Och nu verkar det inte som om han kan tänja sig stå för material till tapetsering heller. Han är helskum när man försöker få svar och bara slingrar sig och stressar på samtalet. Ja, ja..det blir vad det blir.

Fråga: är det fler som passerat v30 och som har svårt att sova?? Jag brukar somna vid 22-23 och sen vakna efter ett par timmar å inte kunna somna om. Somnar vanligtvis om efter ytterligare några timmar. Känner mig speedad på något vis

• Hoppfulla Fia
    johjen skrev 2014-09-01 19:54:06 följande:

Nu förstår jag vad det är som påverkar mig och delvis fått mig att hamna i det läge som jag är i nu. Idag ringde min chef och först var gullig och frågade hur jag mådde och hur det var med bebisen. Efter ett tag började hon fråga om mina olika jobbprojekt/frågor som jag håller på med och jag hänvisade till den överlämningslistan jag försökt gå igenom med henne för några veckor sedan. Hon bad mig då uppdatera listan med aktuell info och skicka den till henne igen och till dem som ska ta över vissa frågor. Satte mig vid datorn och började jobba och givetvis var det en massa mejl som jag var tvungen att svara på eller skicka vidare. Efter ett tag började min chef mejla och ringa mig om en massa saker och kände att jag blev mer och mer stressad och började få starka sammandragningar. Till slut fick jag säga ifrån att jag mådde dåligt och får återkomma en annan dag. Jag kan förstå min chef till viss del då hon säkert känner sig stressad men de mest akuta frågorna har jag lämnat över och de andra får jag nästan återkomma till när bebisen är född. Mådde dåligt hela em sen, fick ta en brikanyl och ligga till sängs. Sambon blev så arg när han kom hem att han ville ringa upp min chef och säga ifrån på skarpen, då jag faktiskt är sjukskriven. Min chef är ganska puschig och i vanliga fall kan jag hantera det men är väl extra känslig nu. Känner att jag inte vill tillbaka till jobbet, som jag ändå trivas ok med i vanliga fall, och att det påverkar mig psykiskt och fysiskt mer än vad jag klarar av just nu. Mår fortfarande illa när jag tänker på jobbet och vaknade o natt kl 5 och kunde inte somna pga att jag tänkte på jobbet. Har haft tuffa perioder innan jobbmässigt men klarar inte av det lika bra som förr. Ska till bm imorgon och prata hur vi ska göra framöver. Hoppas jag kan bli sjukskriven ända fram till förlossningen.

Fy... Känner verkligen igen mig i det du känner, även om din chef verkar lite mer puchig än min. Jag hoppas också att du blir sjukskriven hela vägen. Väldans bra av dig att du ändå kunde säga ifrån för stunden. Styrkekramar
  • Hoppfulla Fia
    johjen skrev 2014-09-01 20:05:59 följande:

Jenkis-har oxå namnsdag 6 oktober men stavar med ie på slutet. Min bror fyller år samma dag så hoppas min bebis väljer en annan dag!

Skönt att du gjort glukosbelastningen och att det verkar gått bra. Du får pressa din bm vad det är att hon inte är så nöjd med! Förstår din irritation på din sambo! De tänker sig inte alltid för och min sambo började skratta åt mig när jag berättade att jag var tvungen att gå upp ur soffan och byta batteri i fjärrkontrollen, han fattade inte att det var en kraftansträngning för mig i det tillståndet jag var i då . Sen kom han hem mitt favoritgodis och bad om ursäkt så ibland så fattar dem!

Hihi... Jag har också namnsdag den 6 oktober å stavar också ned ie...
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015