Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Hej på er allihopa och stort grattis och välkomna till alla nya!!! Va många vi börjar bli.
Jag mår ok, har kännt av den lille i några veckor och ska på RUL på torsdag. Har ju varit trött, stressad och nedstämd ganske länge på och mycket på jobbet, så jag var hos läkare som sjukskrev mig på halvtid. Känns bra. Fick dock samtal i fredags om jag har tydligen nedsatt produktion av sköldkörtelhormon vilket troligtvis är en stor förklaring till att jag inte mår bra. Vet inte så mycket mer men ska ringa igen på måndag. Är lite orolig för den lille då det finns risk att den inte fått vad den behöver vilket kan påverka utvecklingen av cns och i värsta fall leda till metal- och motorisk utvecklingsstörning. Hoppas verkligen att allt är bra och ska verkligen försöka ta hand om mig och den lille ännu bättre framöver. Har läst på massor nu och hittat att jod är jätte viktigt för sköldkörteln särskilt under graviditet. Så ett tips till er alla är att se till att ni får i er tillräckligt, så slipper ni en massa oro.