Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Är det ngn som har bestämt att ni ska göra kejsarsnitt? Jag funderar på vanlig eller kejsarsnitt, är orolig över att jag ska ge upp under en vanlig förlossning, att orken tar slut. Är inte så orolig över smärtan dock. Vet ni om barnet kan skadas vid kejsarsnitt? Och är det ngn som vet varför det är så krångligt att få till ett kejsarsnitt? Vet ni vilket sätt det kan uppstå minst komplikationer på?
Är det ngn som har hört om Södersjukhuset i Stockholm ska vara bra att föda på? Får man eget rum där? Ngn som vet om kan besöka förlossningen innan, för att man ska känna sig trygg och veta var det ligger. Jag har ingen aning om var det ligger ens, har dock inte riktigt bestämt sjukhus ännu..
Fick eget rum första gången men inte andra. Att dela rum med en annan nybliven mamma var inte optimalt, fanns ett skynke att dra för bara. Den andra kvinnan snarkade fruktansvärt och hennes baby verkade väldigt ängslig.
Den här gången ska jag föda på bb Sophia tänkte jag.
Gällande kejsarsnitt har min syster gjort tre st och hon gick till en läkare som godkände det efter 5 minuters samtal.