Inlägg från: Anonym (hatar barn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hatar barn)

jag hatar barn.

Anonym (vill inte heller) skrev 2014-02-15 11:45:25 följande:
    Idag var jag en tur på stan och min motvilja mot att ha egna barn bara förstärks. Det är ganska skönt...jag kommer aldrig att ändra mig angående att jag skulle vilja ha barn i mitt liv. Skrikiga barn, trotsiga ungar, barn som inte gör som föräldrarna säger, som skriker och tjuter. Mysigt sätt att tillbringa helgen på! Eller så inte. Nej, istället för att släpa på små skrikande tyranner så får jag handla min mat i fred, jag får komma hem till mitt eget hem i lugn och ro, göra precis vad jag vill hela helgen utan att vara tvungen att sätta varenda vaken minut av helgen på någon unge. På natten får jag sova i fred och jag kan därför vara uppe så länge jag vill. Jag får sova tills jag vaknar och jag får ägna dagen åt precis det jag önskar. Livet är underbart utan barn! Njuter...! Skrattande
    Jag håller fullständigt med dig. Helt underbart! Spontanbokade dessutom en resa till Barcelona bara sådär igår med vänner :) Frihet!
  • Anonym (hatar barn)
    Anonym (vill inte heller) skrev 2014-02-15 12:06:05 följande:
    Härligt! Skål Visst är det underbart med frihet?

Jag får rena klaustrofobikänslan av att tänka tanken på att tvingas in ett inrutat familjeliv med väldigt begränsat utrymme för spontanitet. Där varje dag är den andra lik med de samma rutinerna dag ut och dag in och i det lyssna på skrik och tjat och själv bli likadan till sist. Ryser!
    Verkligen! :) 

Samma här faktiskt, tycker det är väldigt konstigt att folk påstår att det du beskriver ovan är meningen med livet, kanske för vissa men inte för alla. 
    Menar vi lever inte på 1600 - talet längre där man var tvungen att föda barn för att barnen skulle kunna hjälpa till med gården. 
    Vi lever i en tid då vi kan göra vad vi vill :D 
  • Anonym (hatar barn)
    saltgurka skrev 2014-02-15 15:41:07 följande:
    Nya feministtrenden för kvinnor: ogilla barn för det gör dig friare.

*plockar fram popcorn*
    Oj. Du verkar osmart
  • Anonym (hatar barn)
    LillGris skrev 2014-02-15 17:25:39 följande:

Saltgurka har en ful vana; att spotta ut "feministjävel" till alla kvinnor som inte gör "det kvinnor bör" dvs skaffa barn och vara hemmafruar.
    Ush vilken ful människa :( 
  • Anonym (hatar barn)
    LillGris skrev 2014-02-15 19:42:22 följande:

Ja det är trist. Jag har i ett flertal trådar blivit utnämnd till "jävla pk-feminist" för att min sambo är hemma med barnen mer än vad jag är. Det är tråkigt med folk som tar könsrollerna på så stort allvar, de som t ex ifrågasätter dig för att du som kvinna inte vill ha barn. Eller mig som kvinna som inte älskar att vara hemma med spädbarn mer än nödvändigt.
    Ush, sådana människor är aldrig roliga att stöta på. Jag vet precis vad du menar. 
    Tråkigt att vissa har svårt att acceptera att vi lever i ett fritt land där man som individ får bestämma över sig själv och sitt eget liv.
  • Anonym (hatar barn)
    Anonym (hmm) skrev 2014-02-15 19:45:58 följande:
    Tappar alla småbarns föräldrar allt?
    Vad menar du med de?
    Allt vett mot sin omgivning :) 
  • Anonym (hatar barn)
    Anonym (hmm) skrev 2014-02-15 19:54:18 följande:

Förklara gärna närmre.
    På vilket sätt?
    Om du orkade läsa igenom tråden som man brukar göra när man ramlar in i en forumtråd hade du sett varför jag tycker som jag gör. Men för att vara tjatig kan jag berätta detta för dig igen;
    DETTA GÄLLER NATURLIGTVIS INTE ALLA FÖRÄLDRAR MEN MÅNGA. 

Byter bajsblöjor i restaurangen på bebisar när människor sitter brevid och äter, kastar in blöjor i hissen i lghs hus, stäler ut soppåsar med blöjor i i trapphuset så det stinker, låter barn springa runt hur som helst och blir irriterade när man säger till för att man inte uppskattar att bli skriken i örat eller att en unge drar i ens kläder, låter barn stå med sina snoriga händer i lösgodis och bara ta, kör på folk med barnvagnar (de går väl att styra barnvagnar också och inte bara köra rakt fram och köra på folk?), föräldrar som ber ANDRA att gå av bussen för att de skall på en full buss (vem ber någon gå av som var där först?) några exempel av vad jag stöter på i min vardag.
    Sen vet jag att det finns toppen föräldrar också. 
  • Anonym (hatar barn)
    Anonym (Irriterande) skrev 2014-02-16 00:51:08 följande:
    Fy vad det hade vart synd om dina barn ifall du hade fått ett. Vilken TUR att du inte vill ha barn, blir så glad av att höra det, man skulle inte kunna må bra i din omgivning så mycket hat som du hyser.. Att kalla folk som valt att skaffa barn för äckliga dvs att föräldrar är äckliga! De var valt att bli föräldrar, då ska DU inte ha något emot det för det är deras val och att inte skaffa barn är DITT val. Hur skulle det ha vart om man kallade dig äcklig för att du inte skaffar barn? Hur skulle du känna dig? Och att hata ett hjälplöst barn som än har mycket att kära i livet! hur tänkte du där? Din omogenhet tyder på att du inte har mycket till vett i skallen. Jag undrar om du hatar barn för att du inte kan få ett eget och du är avundsjuk?! Kan ju hända.. Hursomhelst så gör hat inte dig till en bättre människa du kan bli en snällare människa. Att skaffa barn leder till att man blir en bättre medmänniska för då lär man sig om hur livet är. Du borde respektera föräldrar som valt att skaffa barn så som du borde bli respekterad för ditt val att inte skaffa barn.
    Jag älskar verkligen situationer där vuxna människor skall tala om för en annan att den gör fel och sjunker till en ännu lägre nivå. Ditt meddelande här till mig var rätt vidrigt och omoget det också, du går på mig ganska hårt som person och säger att man inte kan bli glad i min omgivning. Det är verkligen det bästa som finns när folk som du leker moralpoliser och så är ni ännu vidrigare i sättet ni talar till folk om hur de beter sig.

Jag hopper inte att DU har barn eller någonsin kommer skaffa barn för då kommer du förmodligen tala om för dem att göra lika mot sina medmänniskor. Vill du säga åt någon som beter sig illa, sjunk då inte ännu lägre lilla gumman och börjar hacka på stackare som inte kan få barn och kalla dem avundsjuka. Men tyvärr eftersom jag aldig provat bli gravid kan jag inte utala mig, jag är inte för att göra massa aborter för skojs skull så tänker inte prova heller. ;) Men nej jag vill inte ha barn och är inte avundsjuk, att kunna resa och göra vad jag vill är anledningen till att jag inte skaffar barn helt enkelt. Du kanske är avundsjuk på folk som har ett liv?
  • Anonym (hatar barn)
    Baby Firefly skrev 2014-02-16 08:45:37 följande:

Vad är det som gör att vissa av er breeders tror att man är avundsjuk på er avkomma för att man inte är förtjust övht?
    Jag förstår inte det där heller. :(
    Hade man varit avundsjuk hade man väl haft gott om barn själv?
  • Anonym (hatar barn)
    Anonym (sorgligt) skrev 2014-02-18 11:34:28 följande:
    Till Ts och några av er andra här i tråden...

Hur kan det komma sig att ni tycker att ni har rätt att uttala er så elakt och fördomsfullt mot en annan grupp i samhället?! Om det är (som några av er påstår) för att ni själva blir ifrågasatta och påhoppade för era val, så borde väl ni om några veta hur tråkigt det är att bli behandlade på det här sättet? Är det inte bättre att bemöta människor som ni själva vill bli bemötta? Om ni vill att andra ska respektera ert beslut att inte skaffa barn, varför kan inte ni respektera de som valt att skaffa barn, och deras barn för den delen? Varför kalla folk för äckliga, och använda ord som hata och avsky? Då är det ju inte så konstigt att folk blir upprörda...

Mina åsikter:
    1) Om du inte vill skaffa barn så ska du ju såklart inte skaffa barn! Inte konstigare än så...

2) Om du känner att du blir ifrågasatt pga att du inte vill ha barn, så försök att komma ihåg att de flesta faktiskt skaffar barn, eller vill skaffa barn iaf, så det är ju inte konstigt att folk tar för givet att man ska vilja skaffa barn när man nått en viss ålder. Jag förstår att det kanske känns jobbigt att hela tiden möta människor som blir förvånade att du valt annorlunda, men tyvärr så får man nog stå ut med det när man valt något som ligger utanför normen. Merparten av människor som blir förvånade menar säkerligen inget illa. De som faktiskt menar illa bör du givetvis sätta på plats, som man bör med alla människor som är direkt elaka mot en.

3) Kanske bör du tänka igenom varför du tycker det är ok att hata och avsky barn och kalla föräldrar äckliga. Det är knappast accepterat att uttala sig på liknande sätt om andra grupper i samhället. Jag har bara stött på just frivilligt barnlösa som så starkt försvarar sin rätt att få uttala sig så elakt om människor de inte känner, dessutom om en grupp som är så stor och knappast homogen...
    När någon uttalar sig på liknande sätt om t.ex. invandrare eller folkgrupp så blir det ett himla liv, och kan även anses vara förtal och hets mot folkgrupp osv.
    Och tänk om jag hade uttalat mig så om t.ex. gamla människor... Typ 'usch vad jag hatar gamla, jag avskyr hur de dreglar och äcklar sig alltid. Och slöa är de, förstår inte varför de måste gå och handla på samma affärer som vi andra. De tar ju så jäkla lång tid på sig, är alltid i vägen. Skitjobbigt! Och till på köpet envisas de med att gå på bussar med sina hemska rullatorer. Och de i rullstol ska vi inte ens prata om! vem fan tror de att de är att ta upp så stor plats på trottoarerna och i affärer! De kan väl för hundan stanna hemma! Och dessutom borde de INTE få äta på samma restauranger som vi andra, för fy fan vad ÄCKLIGA de är när de äter! Huuu, jag ryser vid bara tanken. Jag tappar aptiten direkt! Och jag vill inte ha betalt massa dyra pengar för min lunch och sen behöva sitta och titta på dessa dreglande äckel som gör att jag inte kan äta...'
    Tycker du verkligen att det hade varit ok att uttrycka sig så? Och tror du inte att folk hade reagerat och blivit upprörda?! Och inte hade det hjälpt om jag sagt att jag minsann tycker så, och det har jag rätt till, och JAG har redan bestämt att jag inte tänker bli gammal och det är faktiskt MITT val... osv...
    Snälla du. Man blir inte ifrågasatt man blir hånad och får höra saker som "Ja du borde ta och växa upp och skaffa barn", "det kommer bli synd om dig när du är gammal, skaffar du inga barn kommer ingen ta hand om dig."

Det är inte bara "jaha, du vill inte skaffa barn. varför inte?" eller varför inte tala om alla som bara vräker ur sig att man kommer ändra sig o de tänkte likadant och de skaffade barn ändå och nu är världen så mycket bättre.

Många föräldrar ser ner på mig, precis lika mycket som jag ser ner på dem.

sen tycker jag absolut att pensionärer kan vara äckliga dem med. invandrare också, men inte för att de är invandrare utan av samma anledning som jag tycker en "utvandrare" och en "svensk" är äckliga. Baserar inte fördommar på hudfärg eller religion. Sen så har min tråd inget med invandrare att göra, men jag anar en liten uns av "jag är inte rasist men.." i dig och dina åsikter . Fy
  • Anonym (hatar barn)
    Anonym (Pinsamt) skrev 2014-02-18 13:12:57 följande:
    Det är så genomskinligt när unga individer skriver. Ingen vuxen "hatar" någon de inte känner, hat är förknippat med känslor, känslor du inte kan ha för personer du inte känner personligt.

Äckliga passar inte riktigt heller att använda som förklaring till vad man känner för människor som är föräldrar. Antar att dina föräldrar isf var äckligast i världen för några år sen då de både var småbarnsföräldrar och hade fött fram en sån som dig.

Mina föräldrar dog när jag var ett litet barn så lämna gärna dem utanför det här. Det är inte precis så att jag säger till en mamma & pappa vars spädbarn nyss dött att det var äckligt.
  • Anonym (hatar barn)
    Anonym (Pinsamt) skrev 2014-02-18 13:30:23 följande:
    Ni borde inte ge TS mer utrymme, hon/han skriver ju bara för att "hen" (hen - för att få in lite PK mitt i allt) behöver uppmärksamhet. Titta igenom alla dennes kommentarer, på vilken nivå de ligger. 

Säger någon som döper sig till "Pinsamt" som en fjortis. Förmodligen en tjej eftersom jag skriver det, lära sig läsa kanske? 
  • Anonym (hatar barn)
    Anonym (jag med) skrev 2014-02-18 15:26:27 följande:

Det är något som retar mig så in i helvete, folk som tycker att man är omogen som inte skaffar barn för "vem ska ta hand om dig när du är gammal"? Ursäkta mig, men hur fan kan någon som anser sig vara så mogen och godhjärtad skaffa barn för att tvinga dem att ta hand om sina gamla föräldrar?

Ja men verkligen samma här. Folk berättar att de vill ha tre barn och man säger noll och får uppslängt i ansiktet "GUD VAD DU ÄR OMOGEN VILL DU FESTA HELA LIVET ELLER" man bara "nej det var inte min plan" och typ "åh ingen kommer ta hand om dig när du är gammal. stackare"

ja men precis som att om jag skaffar ungar att de kommer ha tid att springa hos mig varje dag när jag är gammal och sjuk............
  • Anonym (hatar barn)

Och till er alla ; NATURLIGTVIS ÖVERDRIVER JAG.
    Jag ogillar absolut barn, men jag hatar dem inte, inte alla. Min kompis har en jätte söt liten pojke.

Men jag gillar verkligen att se hur upprörda medelålderskvinnor med flottigt hår och lösgravidmage blir jätte arga för att man säger att man ogillar deras köttknyten och sen försöker de leka vuxna och tala om för en hur man beter sig dålig genom att bete sig lika dåligt själva och då tänker man bara "jaha. det är sådana här personer som skall uppfostra barn som skall ta över efter oss."

Svar på tråden jag hatar barn.