Inlägg från: Anonym (hatar barn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hatar barn)

jag hatar barn.

Anonym (ok) skrev 2014-02-08 00:02:02 följande:
    Ok...de flesta vill skaffa barn och antar att det är därför folk förutsätter att du vill ha barn. Men vill du inte så är det ingen som tvingar dig. Dock tycker jag att dina argument till varför du väljer bort barn är väldigt osympatiskt. Du framstår som en trotsig och trånsynt fjortis.
    Jag personligen skulle lägga fram det genom att säga att jag väljer bort barn för jag väljer ett liv där jag har huvudrollen ???? Sedan så är det så att alla borde inte skaffa barn, och det är tur att du gjort ditt val.
    Osympatisk? Jag väljer bort barn för att jag inte skulle klara av att ha ett barn, jag skulle inte klara av de krav som ställs på en mamma, jag tycker inte att det är osympatiskt att jag vet att jag inte skulle klara av att ta hand om ett barn, jag antar snarare att jag gör det eventuella tänkta barnet en chans att slippa ha en förälder som inte vill ha andra platsen i sitt liv. Jag inser mina begränsningar tillskillnad mot många som faktiskt skaffar barn och inte alls klarar av att ta hand om dessa, det finns barn i världen det är riktigt synd om så det är verkligen tur att jag gjort mitt val i god tid, synd att fler föräldrar inte gjort det. 
     Jag sympatiserar verkligen med de barn som har föräldrar som aldrig bryr sig, som blir slagna hemma, utsatta för övergrepp, de barn som lever i fattiga familjer och utanförskap samt barn som lever med missbrukare till föräldrar. De finns de människor som är bra mycket värre än denna (jag) trångsynta fjortis som iaf har hjärna nog att inte skada en annan människa. 
  • Anonym (hatar barn)
    Fnulan skrev 2014-02-08 12:32:28 följande:
    Då förstår jag faktiskt inte varför du är på ett forum som Familjeliv?
    Du kanske inte läst de andra forumena om hälsa, jobb, relationer till sin partner, sex och samlevnad - som förälder kanske man snöar in sig på just barnfrågorna. Men de här är ett forum för alla, även de som inte älskar barn och vill diskutera vilken blöja som är den mest praktiska. 
  • Anonym (hatar barn)
    Fnulan skrev 2014-02-08 13:59:36 följande:
    Jag tycker bara att det är märkligt att välja ett sånt här forum när det finns andra. Mest intresserad av varför.
    Som sagt, det står bra saker om hälsa, träning, jobb och relationer. Om du tittar in på de andra forumena ser du att det finns mer än snor och blöjor som folk pratar om och det är därför jag är här. Vart skall jag annars vara? Flashback och prata om droger och rasism?
  • Anonym (hatar barn)
    Ann Cistrus skrev 2014-02-08 14:17:04 följande:
    Det är inte första gången jag har hört folk säga att de blivit "avskräckta" från egna barn av att ha många småsyskon. Fast det var kanske inte det du menade? 

Det är väl ypperligt att du låter bli att skaffa barn om du känner att du är "fel" person som förälder, det hade varit bra om alla tänkte efter innan de tog beslut att försöka få barn. 

Det är tråkigt att så många "barnfria" känner att de måste försvara sitt livsval som om de vore sämre människor för att de inte vill ha barn men samtidigt tycker jag det är en trist attityd som ts visar upp när hon drar alla föräldrar över en kam. 
    Naturligtvis tröttnar man och får en tråkig attityd mot barnföräldrar när jag dagligen utsätts för deras hänsynslöshet i vardagen. Inte nog med detta, ifrågasättandet av föräldrar när jag inte vill ha barn (de säger att de bara är en fas, jag kommer över det osv osv) Bara titta på vadn de flesta skrivit här "jag kände som du ......" Det är precis som att det är svårt att acceptera för många att jag väljer ett liv i frihet där jag är huvudpersonen i mitt liv. 
    Eller en sån trisst attityd jag möts av mina vänner som har barn, de är gulliga när de är barnfria men om vi ska typ luncha o ungen skall med får jaghöra något spydigt som "jag kanske ska sätta han i andra delen av restaurangen eftersom du ej tycker om barn" fast jag inte sagt ett ljud utan följer med för jag vill träffa min vän och kan absolut umgås med hennes barn. 
    Eller de gånger man behövt säga åt andras barn att inte ha sina leriga skor på sätena eller sluta sparka fotbollar inne i tunnelbanan/bussen medan föräldrarna bara sitter och inte bryr sig, så säger man åt ungen och föräldrarna blir arga? 
    Varför skall många behöva utstå sådan attityd i vardagen? 
  • Anonym (hatar barn)
    Anonym (Fy) skrev 2014-02-14 18:08:46 följande:

Precis. Man kan välja att inte ha barn, vem bryr sig om det valet. Men att tycka illa om barn, anse alla föräldrar äckliga och spy galla över båda kategorierna är nästan lite sjukt. En äcklig attityd faktiskt.
    Naturligtvis. Ta inte illa upp om jag kallar föräldrar äckliga om du påstår mig ha äcklig attityd, då har du inte så mycket att komma med :)
  • Anonym (hatar barn)
    Anonym (spy) skrev 2014-02-14 13:18:43 följande:
    Hade älskat att bo på ett sånt ställe, vart finns det ett sånt? 
    Samma här. Vilken dröm det skulle vara faktiskt.
  • Anonym (hatar barn)
    Anonym (Sorglig) skrev 2014-02-14 18:47:27 följande:
    De barn du skulle ha fått OM du skulle skaffa ska vara djupt tacksamma o lyckliga över att slippa att ha dig som förälder. En människa som använder uttrycket hata när det gäller människor och framför allt om barn är ingen snäll människa. Barnen kan inte hjälpa att de finns till.
    Med det du skrev så har ju du helt klart sämre attityd än mig. Du känner inte mig och hade jag skaffat barn hade förmodligen de haft det bättre än vad många barn har
  • Anonym (hatar barn)
    isisisis skrev 2014-02-14 19:07:49 följande:
    varför hänger du här då? familjeliv heter denna sajt!
    Om du öppnade dina ögon skulle du se att det finns fler trådar som är anpassade för oss andra också. Sex och samlevnad hört talas som det tillexempel? Inget man måste ha barn för att få njuta av.
  • Anonym (hatar barn)
    saltgurka skrev 2014-02-14 21:38:04 följande:
    För att barn är meningen med livet, och att det just nu råder en kvinnofrigörelse där alla ska göra uppror mot etablerade uppfattningar ändrar inte på den saken.
    Hjälp vad tragiskt att behöva känna så. 
  • Anonym (hatar barn)

Jag vill bara att alla moralkärringar som skriver här och hoppar på mig personligen för att jag uttryckte mig illa inte är ett dugg bättre själva, vissa av er skriver riktigt hemska saker och ni är förmodligen föräldrar, hoppas inte att ni lär era barn att säga till folk hur de skall bete sig när de är elaka själva.

Jag hänger på familjeliv och vem som helst får hänga på familjeliv, det handlar inte bara om barn här. Om ni provat ha sex, jobba och ha husdjur & hem (det kan man ha utan barn har jag märkt) så finns det massa fina forum för det och ingenting säger att man inte får vara här utan barn.

Som någon annan skrev ni hoppar på mig för att jag hatar barn och föräldrar som inte beter sig i samhället, men många forum där föräldrar/personer skriver att de hatar sin svärmor, sin partners barn som han har med någon annan, som hatar homosexuella som får adoptera m.m där får man "styrkekramar" men skriver man att man hatar barn blir man lynchad. Tänk er för, ni verkar inte så smarta många av er här.

Svar på tråden jag hatar barn.