Starshaped skrev 2014-09-02 22:26:27 följande:
Alltså måste ge en eloge till Cyanea!
Alltid så tapper och hjälpsam! Och klok!
Vilken tjej! You GO girl! :)
Gillar dig och ditt schyssta sätt MASSOR!
Tror jag inte är ensam om att tycka att du piggar upp stämningen här inne!
<3
Kraaam!
Tack, jag blir alldeles tårögd :') Verkligen tack, kan inte uttrycka vad det betyder för mig att höra (läsa) det. Massor av kram <3
Nickidocka skrev 2014-09-02 22:33:05 följande:
Håller med!!!!!
Tack cyanea, jag ska tänka på det imorgon ;)
Tack :) <3 Hoppas allt gått bra idag!
Speck skrev 2014-09-02 22:58:08 följande:
Cyanea : tack, men vi kämpar ju inte konstant.. Jag har till 95% gett upp allt hopp om en spontan graviditet så de senaste åren har ju handlat om sonen etc. Och jag vill gärna ge honom ett syskon, och nu kände vi oss redo igen för alltihopa. Sonen är ju tre år så det var fyra å sen vi höll på med IVF sist. Det tar ju på krafterna så jag ville /orkade inte ha för tätt mellan barnen..
Håller fortfarande tummarna för dig! Kram
Ibland känns det väl lika bra, att lägga det på is. Man orkar inte hoppas alla dagar, månad ut och månad in, det tär så fruktansvärt. Man måste ju leva på riktigt in emellan försöken. Det låter vettigt att ta det lite lugnt när man behöver hålla på med IVF. Jag är jätteimponerad av alla som klarar av behandlingar samtidigt som de har familj. Jag har hundar och tycker att bara det blir mycket på en gång ;)
Stort tack :)
maka011 skrev 2014-09-02 23:04:25 följande:
Jag har väl varit beredd på det. Men vi hade tänkt att ställa oss i kön och försöka själva under tiden med hjälp av hormonsprutor. Nu blir det tyvärr inte så.
Nej alltså i värsta fall. Faller under vårdgarantin, så inom 3 månader får vi hjälp.
Hoppas det är Sahlgrenska vi får då. Förstår på dig som att de har varit väldigt bra! Hoppas bara att vi slipper vänta 3 månader och att det blir vår tur snart. Är snart 2 år sen vi bestämde oss för att börja försöka.
Hoppas verkligen att ni slipper vänta 3 månader. Men som jag sa innan: så fort ni går dit första gången kommer ENORMT mycket att hända på kort tid. Kanske går det att försöka leva lite fritt under tiden? Göra det ni inte kommer att kunna göra senare? Äta gott, dricka gott, hälsa på människor ni tycker om, pyssla om varandra? Jag kan rekommendera Sankt Jörgens SPA här i gbg, Underbart!! Man kan vara där över en dag och bara ha det mysigt. Sånt är jätteviktigt när man genomgår det vi gör.
Vi har varit supernöjda med allt än så länge. De har varit tydliga, välplanerade, välkomnande, lugnande, informativa... allt som jag gillar :) Jag är nog en besvärlig patient som vill förstå allt till 100% och vill ha stenkoll på allt som ska hända, men det har inte varit några problem. De har tagit sig extra tid att berätta mer än de kanske brukar och har gjort det på ett bra sätt. Jag funkar lite annorlunda än andra på smärtstillande och har behövt mer - inga problem. De har skött min sjukskrivning utan krångel. Kort och gott: bra intryck :)
Snart är det er tur också, jag lovar :)
trina skrev 2014-09-03 10:56:41 följande:
Det var längesedan jag skrev vad som händer med vår behandling. Är inne på andra försöket. Det blev kort protokoll och 125IE Gonal-F med orgultran. I fredags var det ägg på mellan 11-15mm stora och ungefär 15st.
I måndags mötte de upp runt 15-17mm men var inte så noga på att mäta eftersom antalet nu är uppe på 30st. När man får så många ägg är man överstimulerad. Men istället för att avbryta försöket så får man ta Suprefact (ist för Ovitrivelle) men tyvärr förstör det slemhinnan vilket innebär att man inte får något återinförande. De fryser allt. De kommer göra ICSI i vårt fall eftersom min partner har lågt antal spermier.
Jag har ingen egen cykel och det kommer ta ungefär 2 månader med olika mediciner för att få en FET på Sahlgrenska. Först är det Provera, sen nässpray, tabletter och sist men inte minst ultraljud innan återförande. Känns inte så himla roligt att behöva vänta sålänge för att få en chans att få ruva, men samtidigt så vill man ju ge ägget största möjliga chans så det är väl bara att bita i det sura äpplet.
Imorgon är det iallafall äggplock och på söndag eller måndag får vi reda på hur många embryon de blev. Förhoppningsvis får vi väl vårt första FET i november.
Även om det känns extremt tråkigt att bli överstimulerad så är jag glad över att man inte bara avbröt allt och fick börja om från början utan vi tar faktiskt vara på den här möjligheten och fryser allt istället
Hoppet lever ännu :) Även om chansen att bli gravid på ET är drygt 33% och FET är drygt 25%.Bara hoppas att det blir 4-5 embryon, då har man ju oddsen med sig!
Tråkigt att du blev överstimulerad :( Jag förstår att det måste varit surt att inte kunna göra ET på en gång. Om det är till någon tröst kan jag bekräfta att det nog var ett bra beslut. Jag är fortfarande sjukskriven pga. överstimulering. Det var inte kul. Eller, det ÄR inte kul. Inte jättefarligt heller, men man vill inte ha en graviditet som överstimulerad. Skönt i alla fall att de plockar ut äggen så du slipper värpa dem en gång till ;)
Är du säker på siffran för FET? Jag kollade i statistiken som alla IVF-kliniker rapporterar till, där var chansen för FET nästan lika stor som vid färskförsök (ca 30%).
Håller tummar och tår för att ni får flera finfina eskimåer :)
Mallan82 skrev 2014-09-03 12:48:41 följande:
Trist att du behöver vänta. Men också fantastiskt bra att slippa börja om från början. Vi är också på andra försöket. Fick inget i frysen förra gången så det blev till att börja om och nu med den längre metoden. Det känns så segt just nu.
Jag hoppas verkligen dina ägg klarar sig toppenbra i frysen och att ni har till både barn i vår och eventuella syskon senare. I så fall kommer dessa extra veckor bara vara en droppe i havet sedan. :) Håller tummarna. Lycka till i morgon!
Tråkigt att ni inte fick några till frysen :( Var i behandlingen är du just nu? Är det långt kvar till ÄP?