IVF under 2014
trina skrev 2014-02-17 17:43:19 följande:
Första dagen med suprecur idag! Två veckor kvar till förmodad sprutstart :)
Spännande!!!!! :D
Längta skrev 2014-02-17 18:27:41 följande:
Cyanea: har du fått veta ngt när ni börjar?? Det är jätte skönt att de e på gång. Jag kan säga att de har nigningar varit jätte lätt och leva med mig nu. Humöret har skiftat nå fruktansvärt nu sen spraystarten och lär väl inte bli så mkt bättre med sprutorna. Har mått mkt illa, ont i huvet och ryslig och känslig. Men ser man långsiktigt så kommer det vara så mkt värt det om hela den här redan går som den ska. :)
Nej, ingenting. Vi skulle blivit remitterade till IVF i December, men på vårt avslutande samtal på fertilitetskliniken sa vår ordinarie läkare att hennes ersättare inte skickat någon… Hon skickade en ny för säkerhets skull, och vi fick en bekräftelse på den remissen förra veckan. Så istället för att ha en månad kvar att vänta på inledande samtal har vi mer än två… Surt som fan… Men men, det kommer ju så småningom.
Jobbigt att må pyton :( Men det är ju som du säger, blir det en graviditet är det ju SÅ värt allt. Ibland kan jag känna som att det är därför vi barnlösa sätts på såna prov, för att hitta beslutsamheten att kämpa vidare. Hur många människor som inte haft den sorg vi har skulle klara av det vi gör? :)
Tiana skrev 2014-02-17 19:12:20 följande:
Inget samtal från läkare idag, men ärligt talat så trodde jag inte det heller. Eftersom jag har tid "på bevakning" så tror jag inte det blir något. Alla håller stenhårt i sina tider här!
Jaja, nu har de fem arbetsdagar på sig innan de får ett nytt irriterat samtal från mig…
Åh vad irriterande! Bra - ring och var förbannad! ;)