• hemljuvahem

IVF under 2014

Har en fråga till ALLA?!?

Ni som jobbar; Hur sköter ni er frånvaro på bästa sätt? Det är ju möten, ultraljud, äggplock, återinförande och kanske dagar man inte mår bra rent fysiskt efter ingrepp ev. (så lång har jag inte kommit)

Jag jobbar ju till sjöss vilket gör att jag har svårt att åka fram och tillbaka mellan UL som vi har på dag 6 & 9.
  • hemljuvahem
    Sillavi skrev 2014-05-16 09:28:15 följande:
    Jobbar också på familjeföretag och har berättat vad vi gått igenom. Dessutom har dom hjälpt oss med bruttolöneavdraget så därför har dom fått reda på alla turer. Känns skönt att slippa ljuga. Maken har också varit ärlig mot hans arbetsgivare. Ja svårt när du är ute på sjön, hur gör man då liksom? Sjukskriva sig dom dagarna? Vet faktiskt inte.
    Ja det är ju det, hur gör man. Vi lägger till i Oslo på kvällarna = buss till gbg så får jag åka upp dagen efter så jag missar 1,5 dygn för att göra ett ultraljud som tar max 1/2-timme =/

Mina chefer vet inget, känner inte för att berätta då dem knappt ville släppa hem mig när dottern blödde ur underlivet (pga infektion eller något) :(( Inte så barnkära och skulle garanterat inte bli glad över att en annan snart vill vara mammaledig ^^ Hade önskat att jag kunde vara totalt öppen för jag hatar att smussla med saker. Sambon jobbar också till sjöss så det är lite meckigt, han jobbar på motsvarande vakt så vi träffas inte direkt ofta.

• hemljuvahem
    KattaochAnja skrev 2014-05-16 21:03:00 följande:
    hejsan jag heter Katarina och jag fick en tumör på 17cm/dm .. i den högraäggstocken så jag fick ta bort den .. de är 4 år sen nu och .. nu ska jag börja med IVF behandling .. ska börja ta sprutorna i början på juni när min mens kommer .. tur att frugan är undersköterska så hon kan ge mig sprutorna. jag är jätte nervös  
    Hej & välkommen :)

Det kommer gå jättebra säkert! Skönt med lite proffshjälp!
  • hemljuvahem

Sprutdag 5 idag och upptäckte att jag fått extremt mkt ägglossningsflytningar..jag menar extremt!
    Blir väldigt nojjig att jag förtidslossar mitt i allt, tur att jag fick ta Orgalutranen idag då :S

Men ändå...någon annan som haft så?

skillnaden mot förra gången är att det spänner mer i nedre regionerna och att man har en svag mensvärk, ser det som något positivt, sist kände jag ju inget = 3 ägg som knappt växte.

Ursäkta snuskigt inlägg.

• hemljuvahem
    Sillavi skrev 2014-05-20 10:51:16 följande:
    Madddan - säkert lågt bt och det är ingen fara eg. Bara att om du svimmar så kan det ju bli farligt om du trillar så du slår i tex huvudet elr annat. Men ändå bra att kolla upp trycket. Är säkert en kombo av lågt bt och dålig näring. Man kan ju få sämre bt om man äter oregelbundet. Jag hade 100/70 i höstas och svimmade några gånger, inget farligt men väldigt obehagligt. Iaf mkt mkt bättre än högt bt.

Primolut88 - hur gick det igår?

Hemljuvahem - Förstår oron. Vad säger kliniken? kan du inte få komma in och kolla nu då? Sist så fick jag också extrema flytningar och var livrädd för släpp tidigare. Ringde och pratade med kliniken och dom sa att det får man och det är absolut naturligt.

tungmetall - åhh spännande med så mkt symptom ändå smile1.gif hoppas på fint resultat på lördag då
    Jag var inne på första ultraljudet idag och passade då på att fråga, fick svaret att det var helt naturligt och att min oro kunde läggas på hyllan :p Skönt
  • hemljuvahem

Visst är man relativt okej efter en ET/FET? Jag menar, det är väl inga drogrelaterade mediciner eller smärtor den dagen?

MVH

• hemljuvahem

Var å ultraljud 2 idag, sprutdag 9. Det har utvecklats sen första UL och absolut mer än sista sprutperioden.

Äggplock borde enligt skolexemplaret ske nu på måndag men blir framflyttad till tidigast ons..

Hoppas helgen ger mina ägg en riktig speed :D

Jag har väldigt högt AMH så därför vågar dem inte boosta mig för mkt eftersom det kan bli en ketchupeffekt. Samtidigt påstår dem att mina ägg kan trycka tillbaka varandra på något konstigt vänster.

Får 224IE Menopur. Största äggblåsan idag var på 15mm.. så vet inte riktigt.

• hemljuvahem

Okej Ultraljud no3 imorgon..snälla ägg, bara bli godkända så vi kommer till äggplock :S

• hemljuvahem
    Supers skrev 2014-05-25 20:43:58 följande:

Håller tummar o tår, vi ska på andra ul på tisdag hoppas hoppas. Känner mig svullen och öm nu.
    Jag med :S

Du började väl spruta typ samtidigt som mig om jag inte minns fel?

Lycka till nu! =)
  • hemljuvahem

Wohooo, bokad för plockning till nu på onsdag :)
    Mina ägg hade växt bra under helgen.

Känslan att ens komma såhär långt är obeskrivbar..
    Går runt och ler som ett fån.

Dock är det mycket som ska klaffa och en lång bit kvar.

Svar på tråden IVF under 2014