linnea83 skrev 2014-03-19 08:10:32 följande:
Allt såg bra ut igår :).Verkar bara som biverkningen kramper i magen blivit lite värre på mig.Hon mätte 5 st på vänster äggstock i storleken 10-15 mm.Fanns på höger också men dom va mindre så dom mätte hon inte.Förra försöket mätte hon 3 tror jag det va,dom va mer varierande i storlek då..Då fick vi ut 6 ägg så jag har höga förhoppningar om fler ägg denna gång.Fick inte spruta mer än 8 dagar sist och nu blir det fler.Så hoppas att äggen blir av bättre kvalité när dom får växa lite långsammare :).Hade 125 gonal-f sist och nu menopur 187,5.Skulle fortsätta med samma dos och hon trodde plock på måndag.Har ett ultraljud till på fredag och hon lät tiden vara kvar eftersom jag har så ont i magen :).Så bara att ta det lugnt :).
Någon frågade om förkortningar;
ET = embryotransfer
FET = frozen embryo transfer
Vul = vaginalt ultraljud (används ej av läkare dock utan bara här på FL :)..Läkare säger bara ultraljud)
ÄP = Äggplock
ÅF = Återföring av embryo
TD = testdag
www.nattstad.se/drommenomettbarnÅh spännande, nu håller vi tummarna :)
Ska också dit nu på fre för VUL och beräknat ÄP (på en höft) mån/tis, man kan ju aldrig veta
Ooh jag är så förväntansfull .. rädd .. lycklig ... olycklig .. liten .. trygg ..
ET86 skrev 2014-03-19 09:28:45 följande:
Fråga!
Tar ni orgalutran sprutan på samma sida varje dag & puregon på den andra eller växlar ni dom, eftersom dom inte ska tas på samma ställe. Om ni förstår vad jag menar :)
Jag skiftar mest för att, alltså byter plats på dem. Tycker Orgalutranens nålar är lite tjockare och mer omänskliga att trycka in!