• zinnia

IVF under 2014

linnea83 skrev 2014-03-25 08:47:44 följande:
    Ja upp och ner går det i denna världen..
    igår var vårt äggplock som resulterade i 8 ägg..ET blir på onsdag =).
    Grattis linnea!!! Härligt med så många ägg. Hoppas många blir befruktade. Spännande!! 
  • zinnia
    PlinaB77 skrev 2014-03-25 08:29:57 följande:
    En annan sak med USA och progesteronet är ju att mycket av sjukvården i USA är sponsrade av läkemedlesbranchen och VILL att patienterna ska ta medicinerna för att de tjänar på det! Vilket kanske är bra att ha i åtanke. Mycket av vår sjukvård har ju sneglat på USA och deras forskning, men det börjar komma mer och mer studie i Sverige med som kanske kan ge en mer nyanserad bild. Inte sagt att vi kanske inte behöver extra progesteron. Men med tanke på att en del kliniker inte ger progesteron per automatik, så kanske det kommer mer Svensk forskning på det hela. 
    Helt sant.. Så många aspekter i det hela.. Idag när jag ringde in och anmälde mitt positiva resultat så sade hon "Vi brukar rekommendera att man kan sluta med Lutinus när man fått positivt besked". Då sade jag att jag hade ett MA i höstas och då sade hon att hon förstod att jag ville fortsätta. Hon sade att det kunde jag men att jag kunde minska ned till två om dagen tills medicinen tar slut. Men det är om typ 5 dagar, så jag funderar på att köpa ut nytt och köra på 2 ggr/dagen till VUL. Skall på VUL om drygt 3 veckor, på skärtorsdagen.
  • zinnia
    Sillavi skrev 2014-04-06 14:22:14 följande:
    Fått ett perfekt litet embryo insatt nu! 4 celler dvs 2 dagars. Hoppas den trivs gott därinne. Testdag 20/4! Skönt att kunna släppa detta ett tag framöver o börja "Leva" rel normalt igen utan massa sprutor o ul mm!
    Åh vad härligt! Grattis! Tänker du testa tidigt den här gången också? :)
  • zinnia
    maddddan skrev 2014-04-06 21:49:01 följande:
    De va ju de det va stod gravid 1-2 v men så läste jag någonstans om ägglossningssprutor etc etc så jätte glad att jag tjuvtesta å fick ett plus men nu e jag ju nervös att något annat stört då de bara va ca 4 timmars gammalt urin då jag jobbar natt å går upp vid halv 2 på natten å va kissenödig rätt sent :) Så nu e jag ju nervös för att de på onsdag när jag ska ta e negativt istället :O Aldrig e man nöjd haha ;)

Grattis!!!!!!!
  • zinnia
    Sillavi skrev 2014-04-06 16:51:26 följande:
    Ja visst är det hel knasigt! Stor skillnad ju. Bara 2 veckor från idag ju...hoppas d går fort. Zinnia - tack njae vet faktiskt inte. Beror på hur jag känner mig. Hur går det för dig?

Det går bra.. Hoppas jag. Är på 6+2. Skall på ultraljud på skärtorsdagen. Brösten växer och frodas. :) Mår lite illa ibland men inte så farligt. Så känner mig ganska gravid men vågar inte ta något för givet..
  • zinnia
    Längta skrev 2014-05-05 15:52:49 följande:
    Vul idag. V.10 (9+5). Fostret hade slutat växa i ungefär v.6. Jag var så nervös över att göra de här vul för ja var rädd för precis de här. :( Så ska göra medicinsk abort på sjukhuset på torsdag. Hur fasen bearbetar man förlust av ett barn men kämpat i snart 3 år med?? Och inget nytt försök förrän i augusti/september. Känner mig helt enkelt förkrossad och misslyckad. :(

Åh fy. Jag upplevde precis samma för 6 mån sedan. FRUKTANSVÄRT. Har du gått igenom medicinsk abort tidigare. Eftersom jag gick till v.13 så hade ju allt fortsatt växa så det blev som en miniförlossning men med endast ångestkänslor såklart. Gjorde så himla himla ont. Om jag skulle göra det igen så skulle jag välja skrapning. Fast alla upplever det ju olika. Jag förstår att jag kanske skrämmer upp dig och det vill jag helst inte men jag tänkte om du fick alternativ? Jag känner så med dig. Det är så ledsamt och sorgligt. Bra att ni har varandra så ni kan gråta och sörja ihop. Ta hand om er. Kram
  • zinnia
    Längta skrev 2014-05-07 21:35:59 följande:
    Har aldrig vart gravid förut så nä aldrig abort.. Skämmande känsla.. Har inte riktigt tagit mig tid för att sörja än.. Låter knäppt. Men vet att ja kommer bryta ihop nå hemskt.. Så har hållt mig sysselsatt med allt för att tänka på annat. Men stunder ja e sj tex på väg till jobbet osv blir ja ledsen och förtvivlad.. Men e rädd att imorrn kommer ja bryta ihop helt... :/

Nej jag förstår det. Du är säkert lite chockad fortfarande? Jag och min man hamnade helt i otakt gällande sorgeprocessen. Han var jätteledsen på en gång medan jag var tvungen att ställa in mig mentalt på att jag skulle genomgå en abort så jag gick in i ngt väldigt rationellt mode där ett tag innan jag kunde vara ledsen. Min sorg och ångest kom i samband med blodet och allt. Jag tänker på dig! Kram
  • zinnia
    Längta skrev 2014-05-09 16:07:30 följande:

Jag e rädd att se blir samma här. Var på sjukhuset igår men vi kom överens om att ja skulle on på måndag för en till undersökning för att vara helt säker. Och för att ja skulle veta exakt att de hade slutat. Så på måndag blir en mindre bra dag. E rädd för att de blir verkligt då me blod och smärtan.
    Men det är bra att du är på sjukhuset. Lite mer kontrollerat och de har smärtstillande. Jag låg hemma många timmar innan jag åkte in akut. Och då hjälpte bara morfin till slut. :(
  • zinnia
    Sillavi skrev 2014-05-09 17:23:55 följande:
    Varit på vul idag. Ett litet tickande hjärta fick vi se smile1.gif vi är överlyckliga nu och kan äntligen njuta och släppa oron nu. Gick in i V 8 idag. Trevlig helg alla.
    Grattis!!
  • zinnia
    maddddan skrev 2014-05-13 11:10:30 följande:
    Någon här som ska göra kub tester som e under 34? Min sambo fråga om de igår igen nämnt de lite innan med, då han pratar med en på jobbet som rek de.... E ju i v 10 nu ska göras mellan v 11-13+6 så... Men e bara 31 drygt så inte så stor risk säger dom.... Så kluven i den frågan...

Jag ska det. Känns bra att veta + att jag är nojjig och vill veta om den fortfarande lever där inne och mår bra. Jag är 30 år.
  • zinnia
    maddddan skrev 2014-05-13 23:21:02 följande:
    Får ni med betala de själva hos er?

Nix. Bor i Stockholm, här blir alla erbjudna KUB-testet.
  • zinnia
    Supers skrev 2014-06-06 10:06:07 följande:
    Välkommen hit men tråkigtt med ma :( Vi har gjort 1 helt ivf försök där alla försök 1 ET o 2 FET misslyckades :/ Nu har vi precis (i söndags) gjort en insättning första ET på andra försöket. Man hoppas ju verkligen att det tar sig denna gång....och oron kommer nog finnas där hela tiden tyvärr. Jag är 38 o min sambo 40. Lycka till med allt. Kram

Lycka till nu Supers!!! Kram
Svar på tråden IVF under 2014