PlinaB77 skrev 2014-03-25 08:29:57 följande:
En annan sak med USA och progesteronet är ju att mycket av sjukvården i USA är sponsrade av läkemedlesbranchen och VILL att patienterna ska ta medicinerna för att de tjänar på det! Vilket kanske är bra att ha i åtanke. Mycket av vår sjukvård har ju sneglat på USA och deras forskning, men det börjar komma mer och mer studie i Sverige med som kanske kan ge en mer nyanserad bild. Inte sagt att vi kanske inte behöver extra progesteron. Men med tanke på att en del kliniker inte ger progesteron per automatik, så kanske det kommer mer Svensk forskning på det hela.
Helt sant.. Så många aspekter i det hela.. Idag när jag ringde in och anmälde mitt positiva resultat så sade hon "Vi brukar rekommendera att man kan sluta med Lutinus när man fått positivt besked". Då sade jag att jag hade ett MA i höstas och då sade hon att hon förstod att jag ville fortsätta. Hon sade att det kunde jag men att jag kunde minska ned till två om dagen tills medicinen tar slut. Men det är om typ 5 dagar, så jag funderar på att köpa ut nytt och köra på 2 ggr/dagen till VUL. Skall på VUL om drygt 3 veckor, på skärtorsdagen.