• zinnia

IVF under 2014

Längta skrev 2014-03-14 14:07:21 följande:
    8 befruktade, 3 felbefruktade som dom kasserade, 4 kanske till frysen. 3 hade stannat av lite i utvecklingen. Så 1 till frysen iaf. :):)
    Härligt! Nu håller vi tummarna!
  • zinnia
    Supers skrev 2014-03-14 21:28:40 följande:

Vi håller tummarna :) RD 9 här.....ännu finns hoppet om ett plus. Ha det gott :)
    Jag är på RD5. Jag känner som molvärk till och från (hade väldigt ont dag 1,2 och 3) nu bara. Och supersvullna bröst. Ibland tänker jag att det är dåligt att ha symptom och ibland att det är bra haha. Jag hoppas att det tar sig därinne.. Hos oss alla ruvare! :D
  • zinnia
    Supers skrev 2014-03-15 10:58:57 följande:
    Zinnia: mina bröst är inte alls ömma o därav blir jag lite nojjig....men o andra sidan är vi alla olika. Har inte känt så mkt de sista dagarna. .men som sagt ingen mens än....bim nu i dagarna. .hoppas hoppas
    Jag tänker att vanligtvis brukar det ju stå att man får svullna bröst ca 5 veckor efter befruktning... Och jag får alltid svullna bröst en dryg vecka innan jag får regleringen (mens). Så därför tänker jag att det är dåligt. Knäpp man är.. 

HOPPAS HOPPAS!
  • zinnia
    Supers skrev 2014-03-16 11:46:30 följande:
    Jaj13: Ja eller hur..fy det är så orättvist :(
    Börja om från början igen med alla mediciner känns inte så upplyftande ......
    Usch fy o blä :/
    Och till dig jaj13:

Vad tråkigt att höra om er båda..... :(   Jag funderar också på det, om det inte skulle gå (RD 5 just nu), vad jobbigt att börja om. Men man klarar ju det också. Nästa gång blir er tur!!!!! Hjärta
  • zinnia
    jaj13 skrev 2014-03-16 16:02:54 följande:

Tack, jag vet inget ännu dock. Tror bara inte att det är något då jag känner mig totalt ogravid :( Testade iofs svagt positivt RD 8 men kan inte tro att det är något att lita på:/. Vi får se. Vår TD är på söndag. Ska ta digitalt då. Men det är ju bara att "sörja" och gå vidare. Tack för din omtanke och lycka till med ditt ruvande. Kram
    Jag kommer ihåg att du testade svagt positivt men fick för mig att du hade testat igen. Åh, att du orkar stå emot att testa. Men jag förstår, det känns väl skönare att bara vänta och se vad som händer. Men då kan vi väl hoppas lite grand ändå...? 
  • zinnia
    jaj13 skrev 2014-03-16 16:50:20 följande:

Mjo, jag försöker. Men det är svårt. Känner verkligen mig som precis innan mens. Har fått mf tidigare så det gör nog sitt också.. Min man stoppar mig fråm att testa. Jag skulle tänka mig göra ett om dan;)
    Ok... Vad tror din man? Är han hoppfull? Jag vill ju tjuvtesta på fredag men min man är inte helt övertygad ännu.. ;)
  • zinnia
    jaj13 skrev 2014-03-16 17:56:12 följande:

Fredag är du på RD11? Jag ska ju inte säga något som testade på dag 8 men det är ju tidigt så man får ju inte bli för ledsen om det inte visar något. Har du ett 2,3-dagars eller blasto?
    Precis, RD11. Det var ett 3-dagars som sattes in. Nej men kommer nog bli lite ledsen ändå om det inte är något...

Men jag tänker att det kan vara bra att veta om det har fungerat så långt att det försökt fästa och då producera hcg eller om det inte varit något alls? Så kan ju inte bara vara dåligt att testa tidigt. Iofs kanske det inte gör till eller från. Ett misslyckande är väl ett misslyckande oavsett när i processen det inte fungerar. Jag försöker tänka positivt men idag har jag haft en sådan otroligt deppig dag (trots att solen sken så fint!) så jag kan inte tro att jag skulle lyckas på första IVF-försöket. 

Min man är dock också väldigt hoppfull. Tur det!
  • zinnia
    jaj13 skrev 2014-03-17 08:04:28 följande:
    Jag, vet så kände jag men. Att jag liksom vill veta hur det ser ut med hcg nivån även om det inte spelar någon roll om det inte stannar egentligen. Men det känns som bra att veta att det iaf levde i mig ett tag... åh, våra fina män som orkar vara så positiva tänker jag <3

Ja.. tänk om min man varit lika nojjig som jag?! Jag hade blivit så trött på honom då. Haha. Men det är ju i våra kroppar och sinnen allt sker och påverkas så vi får faktiskt lov att vara lite hysteriska! :)
  • zinnia
    knaestoot skrev 2014-03-17 10:42:51 följande:
    jag jobbar i butik och träffar därför mycket människor, även sånna där "bekanta" som man inte längre känner, men ändå hälsar artigt på dem och småpratar lite bara för att man gick i mellanstadiet ihop för hundra år sen... I helgen fick jag en kniv i hjärtat... Pratade med en "bekant" om att de köpt hus, barn nummer 2 på väg osv osv. Varpå hon säger, "jaha, ni bor kvar i samma lägenhet - och inte ens skaffat barn ännu?"... Att jag inte sopade till henne tvärs igenom rummet!!! nån mer som råkar ut för dessa okänsliga frågor hela tiden?? vad är det för fel på folk? varför anser man sig kunna fråga andra rakt ut om det mest privata man har?? usch, blir så ledsen bara jag tänker på henne, dumma dumma människa...

Men vilket pucko?!!!!! Då har man lust att berätta om ens svårigheter så de får skämmas. Men det är de inte värda. Så osmidig.. Låter nästan som att hon varit avundsjuk på dig och vill berätta om hur "lyckad" hon är? TÖNT säger jag bara!
Svar på tråden IVF under 2014