• Anonym (Orolig)

Min sons flickvän är ful, hjälp!!

Nu kommer jag bli hatad av många, men det får jag räkna med. Min son är 20, är lång, snygg och smart, hans flickvän är också 20, men inte det minsta snygg och väger nog 130kg minst. Hon ser ut som ett troll från Tolkiens värld i ansiktet, håret är risigt, näsan är enorm, kinderna alldeles svullna och feta. Brösten är enorma men inte på ett fint sätt, magen hänger i veck som på en michelingubbe, ögonen insjunkna och små, skeva tänder, stora flaxöron och jag tror jag räknade till 5 hakor. prinskorvar till fingrar, till och med händerna är feta. Klär sig i mysbyxor jämnt och sminkar sig fult.

Först tänkte jag att hon nog var efterbliven på något sätt, då hennes utseende lutar lite åt downs syndromhållet, men hon verkar normalbegåvad. Till saken hör att de flickvänner min son tidigare haft alltid vart nätta, söta och sett bra ut.

Den här skapelsen har jag inte en aning varför han träffar, visst hon har säkert en fin personlighet, och det är fint av min son att kunna se mer än utseende...men det här är groteskt!! De skall flytta ihop också och han funderar på att förlova sig....bara tanken att han trär en ring på de där falukorvstjocka fingret får det att vända sig i magen på mig. Hans mor och farföräldrar kommer tappa hakan, och vi kommer att skämmas.

Min man tar inte så allvarligt på det här...han håller med om att hon är rysligt ful men ""sätter ner foten och förbjuder"" mig ifrån att säga det till min son (jag har aldrig lytt honom förut, och kommer inte göra det nu heller då det är jag som bestämmer hos oss, sätter han ner foten stampar jag på den!).

Tänk om de skaffar barn?? Och mina barnbarn ser ut sådär?? Stackars barn...

Jag måste stoppa det här, men hur???

• Svar på tråden Min sons flickvän är ful, hjälp!!
  • Anonym (Förstår dig till fullo!)
    Vandelay skrev 2014-02-01 16:35:47 följande:
    Jag äger en krog, så jag handskas med säljare mer eller mindre dagligen. Du är säkert jättetrevlig men att sitta och uttrycka sig såsom du och andra gör i den här tråden är bara så otroligt fördomsfullt och då undrar man ju lite om ni öht har något att tänka med eftersom ni är så otroligt normbundna. Det finns ett ord för er, "sheeples", och tro mig, ni är inte särskilt uppskattade ute här i den verkliga världen där folk ser olika ut, kommer från olika miljöer, växt upp med olika förutsättningar osv. Att du ens snackar om samhällsklasser och förutsätter att jag inte vet vad en säljare gör är faktiskt rätt otroligt. Spelar det någon roll att jag är uppväxt med gräsrökande hippieföräldrar i ett kollektiv i en Stockholmsförort och du... ja, jag vet ju inte var eller hur du är uppväxt men varför är det ens viktigt? Jag kan ju säga på en gång att jag och många andra i krogbranschen skulle välja den feta slusken med människokärlek istället för den smala välvårdade fördomsfulla fascistbitchen, hur trevlig hon än skulle vara. Alla dagar.

Och ja, min krog finns i The White Guide trots mina sluskiga, feta osminkade servitörer. Varför? We aint hatin.

Du har med all säkerhet rätt angående hur det går till i krogbranschen. Det enda jag vet om denna bransch är vilka restauranger och barer jag gillar att frekventera så du får överse med min okunskap.

Du får tycka vad du vill men du verkar vara ganska naiv och idealistisk om du på fullt allvar tror att det inte är ett handikapp i alla avseenden att vara fet och ful och till råga på allt inte vårda sitt utseende. Jag skulle önska att det vore så men det är ju tyvärr inte sant!

Jag känner faktiskt ingen som är ful och bara en person som är tjock. Här i området finns inte heller några barn som är tjocka. Om man är i god form, vårdar sitt yttre och klär sig snygg blir man snygg även om man inte är modell.

Jag hatar inte alls. Däremot är jag oerhört pragmatisk och anpassar mig till de sociala spelregler och normer som gäller i mina kretsar och den socialgrupp jag och min familj tillhört sedan många generationer tillbaka.
  • Vandelay
    Anonym (Förstår dig till fullo!) skrev 2014-02-01 16:48:37 följande:

Du har med all säkerhet rätt angående hur det går till i krogbranschen. Det enda jag vet om denna bransch är vilka restauranger och barer jag gillar att frekventera så du får överse med min okunskap.

Du får tycka vad du vill men du verkar vara ganska naiv och idealistisk om du på fullt allvar tror att det inte är ett handikapp i alla avseenden att vara fet och ful och till råga på allt inte vårda sitt utseende. Jag skulle önska att det vore så men det är ju tyvärr inte sant!

Jag känner faktiskt ingen som är ful och bara en person som är tjock. Här i området finns inte heller några barn som är tjocka. Om man är i god form, vårdar sitt yttre och klär sig snygg blir man snygg även om man inte är modell.

Jag hatar inte alls. Däremot är jag oerhört pragmatisk och anpassar mig till de sociala spelregler och normer som gäller i mina kretsar och den socialgrupp jag och min familj tillhört sedan många generationer tillbaka.
    Du kan inte tänka dig att det är samhället det är fel på och inte de "fula" och feta? Du måste ju förstå också att skönhet är otroligt subjektivt. När man dessutom anställer någon så är utseendet sekundärt, man går efter meriter, relevant kunskap och adekvat utbildning. Det enda jag skulle förkasta utseendemässigt är om någon skulle ha någon stötande, synlig tatuering, typ hakkors. Piercingar och långa naglar kan jag av hygienskäl inte gå med på heller men sånt är ju bara att plocka bort. Min kökschef är en gravt överviktig tysk som inte ens kan svenska.
    Något som gör en människa vacker är inte utseendet. Utstrålning, charm, en vänlig och trevlig personlighet, humor kommer man så himla mycket längre med. Yttre skönhet är förgängligt och vi kommer alla ruttna ihop i slutändan och det finns sååå mycket vettigare saker att lägga sin energi på än ytan. Det är bara ett skal, liksom. Säger absolut ingenting om personen.

Du får vara hur normbunden du vill och anpassa dig efter obegripliga regler, men det låter så himla tragiskt och begränsande. Yolo :)

Vandelay Industries. Import, export, architecture and latex. These pretzels.... are making me THIRSTY!
  • Skummonova
    Anonym (Orolig) skrev 2014-02-01 13:38:19 följande:

Blondinbella utan barnet skulle vara en bra flickvän till min son. Hon är lite för knubbig, och inte så söt men det går att ha överseende med. Jag är ju inte utseendefixerad. Men avkomman som måste bildats av Shrek och Kikki Danielsson under en LSD-tripp går faktiskt inte att ha överseende med. Det är för mycket! Det är inte min uppfostrans fel att det blivit såhär fel utan en kombination av skolan, samhället och min mans fel. Vill inte gå in på varför men så är det.
    Snälla, gå in på varför -jag dör av nyfikenhet annars
    On duty !
  • Anonym (Suck)

Det är inte så svårt att lista uT att denna tRåd inte är sann Och att aLLt i den är påhittat.. Konstig beskrivning och väldigt underligt formulerad. För ingen människa är så ytlig och ond som ts. Snarare någon som har tråkigt och inga vänner som vill umgås på en lördag...

• dessan59

TS

din son ser väll något annat i henne, fråga honom! Men gör du det så sårar du honom. Hade min son kommit hem med en liknande tjej, så hade jag undrat, men bildat mig en uppfattning om hon har andra kvaliteter som är bra.

men jag skulle inte tycka om att han kom hem med en Kissietyp heller, då hade jag verkligen undrat!!

Eller alla dom tjejer som är med i Paradise Hotel, nä hellere tjock o go, än smal snygg och korkad!

• Trophy
    Anonym (Inte pk) skrev 2014-02-01 16:11:25 följande:
    Jag vet att det inte är PK att tycka så, men mitt mardrömsscenario är att min dotter kommer hem med en lågutbildad tjockis i mjukisbyxor. Tack och lov är sannolikheten för det näst intill obefintligt.
    Ja usch feta fula ungdomar såna man ser på McDonalds som bara jäser omkring å inte vet vart dem skall sätta sig, luktar illa gör dem också. Kymigt det där...
  • Anonym (Herregud)
    Vandelay skrev 2014-02-01 16:35:47 följande:
    Jag äger en krog, så jag handskas med säljare mer eller mindre dagligen. Du är säkert jättetrevlig men att sitta och uttrycka sig såsom du och andra gör i den här tråden är bara så otroligt fördomsfullt och då undrar man ju lite om ni öht har något att tänka med eftersom ni är så otroligt normbundna. Det finns ett ord för er, "sheeples", och tro mig, ni är inte särskilt uppskattade ute här i den verkliga världen där folk ser olika ut, kommer från olika miljöer, växt upp med olika förutsättningar osv. Att du ens snackar om samhällsklasser och förutsätter att jag inte vet vad en säljare gör är faktiskt rätt otroligt. Spelar det någon roll att jag är uppväxt med gräsrökande hippieföräldrar i ett kollektiv i en Stockholmsförort och du... ja, jag vet ju inte var eller hur du är uppväxt men varför är det ens viktigt? Jag kan ju säga på en gång att jag och många andra i krogbranschen skulle välja den feta slusken med människokärlek istället för den smala välvårdade fördomsfulla fascistbitchen, hur trevlig hon än skulle vara. Alla dagar.

Och ja, min krog finns i The White Guide trots mina sluskiga, feta osminkade servitörer. Varför? We aint hatin.

• VIDE MI

Vilken urlöjlig trolltråd. Ts är ingen mamma till en 20 årig son utan en understimulerad 20 någonting tjej.

Svar på tråden Min sons flickvän är ful, hjälp!!