Min sons flickvän är ful, hjälp!!
Ärligt talat, jag vet att fl är fullt av politiskt korrekta människor som tycker att man bara skall se till folks egenskaper och att utseende inklusive eventuell övervikt är helt irrelevant. Så är det kanske i stora delar av vårt land men där jag bor är det inte sant och det vet alla.
Ett flertal studier visar att människor som ser bra ut har lättare att få arbete och tillskrivs fler goda egenskaper överlag. Att vara kraftigt överviktig har flera nackdelar varav en är att man anses vara lat, odisciplinerad och mindre begåvad.
Jag arbetar själv som säljare och det är självklart att en snygg och välvårdad person gör ett bättre intryck än en kraftigt överviktig person som dessutom är ovårdad.
Vilket företag vill representeras av en slusk?! Inget som jag känner till. Och där jag bor är man inte tjock. Punkt. Man kan självklart ha några extrakilon, särskilt efter att man fått barn, men man är inte fet. Det är socialt självmord!
Så jag förstår definitivt TS oro ur två aspekter varav den ena är att flickvännen kan få svårt att få ett jobb och bidra till försörjningen om hon är fet och ovårdad och den andra är att det kan bli knepigt socialt även för din son, beroende på hur pass tolerant deras omgivning är...
Men frågan är väl snarast vad han ser hos henne? I värsta fall får du väl sätta press honom lite subtilt så att han fattar...