Kan man undvika köerna på Grönan och i Disney Paris?
Jag tror vi var på Gröna Lund en sommar-söndag och det gör vi inte om, att köa en halvtimme för att snurra runt i något trångt några minuter. Det var roligt men åkbanden blev inte lönsamma med allt köande. Ska man dit en vardag eller när folk inte har semester?
Tivoli i Benalmadena/Torremolinos var suveränt, kostar som Grönan men bättre och korta köer så barnen hann åka flera varv på alla ställen de ville. Satt även kvar och såg på en show till 23:30 så ungarna var uppe i varv.
Kneippbyn var minst lika bra med Vattenland, Lekland och boende, med fritt åkande om man hade band. Något dyrt kanske och mest för barn. Men 10.000 billigare än att åka till Spanien.
Nu lockar Disney Paris tills man läser om köerna, även om man bor på deras ställe med förtur att gå in, hur kul är det att vara där 08:00?
Vardagar är minst dåligt men köerna växer när det är varmt läser jag, som inte vill åka när det är kallt och regnigt. Måste man avstå Disney eller går det att undvika långa köer och ha vettigt väder?
Jag har läst om Fastpass och bokade tider!
Annars funderar jag på Legoland där det finns ett vattenland och en djurpark i närheten, eller en upptäcktsresa hemma i 08 som lär ska vara ett turistmål, då vi ska göra en Turk-vecka innan ändå.