Femifamiljen skrev 2014-07-19 09:25:00 följande:
Nej vad tråkigt :( Hoppas du kryar på dig snabbt!
Ja du får ta en lugn hemmadag och bara rå om dig :) Det är så skönt emellanåt när det finns möjligheter för det!
Var faktiskt ute och "vandrade" lite igår. Haha vi var ut på utflykt så det blev någon form av strandpromenad (väldigt kort) och liten kort skogspromenad. Inte så mycket att hurra för egentligen men jag är oerhört glad att jag faktiskt följde med och inte stannade hemma som jag tänkte från början.
Lite är bättre än inget :)
firebird skrev 2014-07-19 09:39:05 följande:
Ursh fortsätter bara gå upp.. Är på 10kg+ nu i vecka 22. Vart ska detta sluta? Har börjat jobba igen efter semestern så nu blir det verkligen att man får röra på sig mycket. Tråkiga är att jag tidigare var smal. När jag kom tillbaka till jobbet hävdade en kollega ur sig "åh man ser i ansiktet att du blivit rundare" och samma kollega senare kommentera när hon gick bakom mig att "jag känner inte igen dig längre bakifrån" visst hon har säkert rätt men jag vet redan att jag gått upp mycket och mår dåligt över detta! Tror inte hon förstår att det sårar när hon säger det, hon är genomsnäll i vanliga fall och säger detta glatt. Kanske kulturkrock bara, vet inte. Men jag tar åt mig iaf..
Är helt slut när man står och går så mycket på jobbet, så även om jag rör på mig mycket där så orkar jag inte precis så långpromenad när jag kommer hem. Benen känns som bly trots kompressionsstrumpor.
Skönt när det är varmt ute för då kan man iaf simma i poolen :)
Ursch då! :( jobbigt förstår jag! Men du kanske mest ska försöka satsa på att äta lite nyttigare än att röra på dig? Du verkar röra på dig mkt genom jobbet osv. Tror kosten gör mer än motion faktiskt. Kan ju vara skönt att släppa kraven på sig själv lite och ta en sak i taget liksom :)
morphet skrev 2014-07-19 09:46:03 följande:
Det verkar som att folk tror att det är fritt fram att kommentera ens kropp när man är gravid. Ingen vill väl höra att man blivit rundare i ansiktet, gravid eller icke-gravid? :/
Jag har fått problem med ryggen samt brutit en tå så träna känns sådär lockande nu. Var hos en kiropraktor igår som konstaterade att min rygg var riktigt dålig pga flera orsaker. Hoppas på att kunna få lite hjälp för annars blir det nog mycket vilande resten av graviditeten :(
Försöker att äta bra men vill unna mig lite på helgerna också...
Ursch då din stackare!! Ska du kontakta en sjukgymnast eller ngt då eller?
Nallebjörnis skrev 2014-07-19 11:38:15 följande:
Jag har åxå blivit dunder förskyld blev precis väckt av mannen och dottern som tvingar mig att äta nåt
Ursch då! Krya på oss! =)