Inlägg från: Carolinalovetobias |Visa alla inlägg
  • Carolinalovetobias

Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)

Hej tjejer! Hur går det här? Här har det vart lite sämre med maten men vad gör det om 100 år? ;)

Kom ut på en morgonpromenad igår iaf och ev. ska ta en senare idag =) Så skönt att komma ut!.

Här kommer recept på falsk potatissallad a lá carro :P

1 stor eller 2 små zucchini
    1 liten eller halva stor gul lök
    En bit purjolök
    5 dl gräddfil
    1-2 msk majonnäs
    5-10 kapris
    grekisk eller italiensk salladskrydda

Finhacka lök och blanda med gräddfil och majo. Tillsätt kapris och massa salladskrydda. smaka av och ställ in i kylen medans du gör iordning zucchini.
    Skala och skär zucchini i lagom bitar efter tycke och smak. Smörstek på medelhög värme tills zucchinin blivit mjuk. Låt kallna och blanda i dem i vätskan. Låt gärna stå och dra till sig i kylen några timmar,den är ännu godare imorgon..

• Carolinalovetobias
    Larv skrev 2014-06-08 17:43:31 följande:

Åååh tack för receptet! Måste prova det snarast smile1.gif
    Vad bra inställning du har! Skönt att du kom ut och gick igår smile1.gif
    Maten har varit sådär här med! Ätit bra under måltiderna, men det har slunkit ned både glass och godis faktiskt. Har varit duktig med träningen i alla fall. Hur som helst så har min fina karl gått med på att inte köpa hem massa snask under en period nu! Tror det behövs. Har inte varit godisråtta innan graviditeten så då har det inte gjort nåt att han köpt en massa, men nu har det varit riktigt jobbigt och det har triggat ett sug. Nu blir det bara god och nyttig mat som slinker ner! smile1.gif

Va skönt att du får med gubben!! =) hejja oss! =)Idag bakade jag kesobröd m chiafrön! Riktigt bra brödsubstitut =) Å nyttigt! =)
    har även vart ute på sjön idag, så skönt =) Å en 4 km promenad blev det =)=) fast fick lite ont i magen så fick sakta ner tempot lite =/ De märks att en börjar bli större!

Nu har jag 4 arbetspass kvar till semester!!! Tjooohooo.. Å sen går jag på Havandeskapspenning! =D Går hem på lördag kl halv 2 och är hemma till BF 26 september =)=) Sambon ska ta FL och semester i sommar så vi får 9 veckor tillsammans hela familjen! DET ÄR LIVET DET!! Ska bli helt jävla underbart! ursäkta ordspråket.. ;)

• Carolinalovetobias

Är i v 25 och har gått upp 5 kilo totalt än om man räknar från inskrivningssamtalet osv. Så de får jag väl vara nöjd med. Jobbar till 4 idag sen är jag ledig 2 dagar ska bli skönt! Hoppas på bra väder :)

• Carolinalovetobias
    Larv skrev 2014-06-13 19:19:44 följande:
    Underbart med pepp smile1.gif
    Här råder totalt godisförbud men vad gör det när man kan njuta av färska jordgubbar, blåbär och biggaråer smile1.gif (det sista vet jag inte är speciellt lchf men det struntar jag i).
    Guuud så gott det är smile1.gif
    Köpte från ett sånt stånd på ett torg idag! Nyttigt för bebben med!
    Skickar pepp jag med och önskar er en superfin och mysig helg. Ta väl hand om er tjejer!

Hihi.. sitter och mumsar jordgubbar just precis nu :) Helt underbart gott! =)=) Detsamma till dig!! =)
    Nu har jag semester fram till BF 26 September :D Det firas med jordgubbar =P Saknar skumpan men men ;) hehe!!

• Carolinalovetobias
    Larv skrev 2014-06-14 08:56:23 följande:

Haha! smile1.gif
    Åååh så underbart! Du gör rätt i att fira och jag förstår att bubblet fattades, hihi! Igår köpte min karl hem rosévin som han smuttade på till bären och det såg sjukt gott ut smile1.gif Själv skålade jag i vatten.
    Vad skönt för dig med ledigheten nu. Måste kännas härligt att få den tiden nu till avkoppling och uppladdning inför fl smile1.gif
    Ja de ska bli underbart. Hoppas på en fin sommar bara :D
  • Carolinalovetobias
    Femifamiljen skrev 2014-06-16 08:09:55 följande:
    Åh jordgubbar lät ju inte helt fel! Måste nog köpa hem det! Är fortfarande inte alls så sugen på vanlig mat så alla substitut som ger lite näring är bra :) ha ha

I helgen har det tyvärr blivit en hel del sötsaker, typ munk, glass och choklad..känns inte så himla bra men jobbade heldag i lördags och man hinner tyvärr inte slänga i sig så mycket ordentlig mat (fotograferade bröllop) så då slinker det ner en del sötsaker istället....men en liten kycklingsallad fick jag då i mig så kanske inte bara dåligt!

Härligt med ledighet!! Då måste man få fira! :)
    V.29 idag och magen känns verkligen större än någonsin! Haha BM i morgon så får se hur mycket större den blivit :)
    Igår åt vi godis, chips och dipp!! =) Nött så gött!! Men en känner sig ju bakis idag :( haha!!
    Har väl gått sådär m kosten det sista.. :P
  • Carolinalovetobias
    Larv skrev 2014-06-16 19:10:10 följande:

Men visst kan man verkligen känna sig bakis när man ätit sånt??? Trodde bara det var jag smile1.gif Men det är nog för att våra kroppar får i sig mkt bra mat och inte är van på samma sätt som för de som aldrig tänker på vad de äter, eller vad tror du?

Du kommer säkert på banan med kosten igen! Det är alltid lite svårare när man är ledig tycker jag! Men jag försöker att ha vanliga rutiner i alla fall, så att helgen blir lite speciell precis som när man jobbar. Svårare är det dock om karln också är ledig och handlar hem massa gott smile1.gif

Ja de gör jag säkert =) Jag slänger alla rester av chips och godis dagen efter så de inte blir att man äter upp resterna dagen efter!

Igår gjorde jag en coleslaw och herregud vad god den svenska färska vitkålen är nu :D:D det tog slut så får göra en ny sats idag tror jag :) Så gott och enkelt till grillat =)
    Slänger in receptet ifall det finns intresse :)

8 dl färsk vitkål1 rödlök
    1 dl majonäs (hellmans är godast)
    1 dl creme fraiche
    2-3 tsk dijonsenap
    salt & peppar

Finstrimla vitkål och rödlök. Blanda ihop majo, cf och dijon. Blanda ihop med vitkålen och rödlöken och smaka av med s & p. :) låt stå och dra några timmar i kylen innan servering!

• Carolinalovetobias

Här har de vart lite dåligt m. Promenader men de är det jag gör nät jag rör mig iaf. Någon gång per vecka kanske. Kanske blir bättre nu när en har semester och sambon med :) är min terapi.. I need them! Du kanske skulle prova simmning/gravidgympa :)

Är underbart gott med jordgubbar. MUMS! Glad midsommar på er! :):)

Svar på tråden Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)