Inlägg från: Carolinalovetobias |Visa alla inlägg
  • Carolinalovetobias

Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)

Femifamiljen skrev 2014-05-19 07:30:59 följande:
    Igår släppte jag allt vad regler heter och tog mig en stor skål glass med chokladsås och strössel. Så himla gott! Nu gäller det dock att försöka hålla sig undan sött på veckan...
    Åt chips och några ostkrokar i fredags men fick världens halsbränna på natten så det gör jag absolut inte om! Huvva.

Går in i v 25 idag och börjar känna mig lite otymplig faktiskt.. Bara ett fåtal byxor som passar och energin börjar tryta igen. Men solen skiner!! Yes! Haha

Igår hade jag en ångestdag så jag tröståt chips & godis. Känner mig så "svag" just nu och känslorna tar verkligen makten över mig.. :(

Men men, ny dag - nya tag! Skönt att man inte är ensam att "synda" ibland ;P

• Carolinalovetobias
    mirri83 skrev 2014-05-22 07:58:14 följande:
    Hej! Är d ok att jag hoppar in här???

Jag har fått sån ångest över min vikt, är i v 23 imorgon och jag har redan gått upp 10 kg... Jag är lite överviktig sen innan o har kämpat med vikten länge. De förra graviditeterna brydde jag mig inte så mkt, men den här gången är det annorlunda. Hur är det för er? Har ni ångest över vikten o hur hanterar ni det?

Hej och välkommen! Kul med en till här som man kan vädra tankar, känslor och tips med!

Är också i v 23 och gått upp 8 kg så jag känner som du.. att jag har ångest. fast om jag räknar från vikten på inskrivningssamtalet så har jag gått upp 3-4 kg. Det sa bara pang första månaden och gick upp 5 kg innan inskrivningen typ. Med sonen gick jag upp 13 kg och det kändes lagom liksom. Jag blev smått ätstörd efter sonen och vill inte hamna där igen. Det var det enda som betydde något.. Att gå ner i vikt. jag är en allt eller inget person. antingen tokbantar jag och toktränar eller så är jag helt tvärtom. Svart eller vitt. Därför tänkte jag kanske att man kunde komma in i hälsosammare matvanor + regelbundna promenader nu under graviditeten så man har det naturligt sen när man har fött men det går ju så där än så länge.. När jag har ångest och sånt tappar jag all självdiciplin som finns. Finns ingen bättre medicin än tröstätning.. Hatar den sidan av mig själv. Men jag går i terapi iaf så jag jobbar med det..

• Carolinalovetobias
    mirri83 skrev 2014-05-28 08:39:24 följande:
    ja, jag är verkligen glad för att det kommer en liten till, det är näst intill overkligt att det växer en liten i magen. I min första graviditet gick jag upp nästan 20kg o min andra graviditet gick jag upp 10 kg. Jag önskar verkligen att jag kunde röra på mig mer, men det gör så förbannat ont och då blir det precis som du säger, man tröstäter. Bästa trösten någonsin. Men har fått mkt hjälp av min sjukgymnast så jag hoppas att det vänder snart. 

Skönt att du fått hjälp, är det KBT som du utövar då?

Nä har provat KBT och det funkar inte riktigt för mig.. Lite mer "deep shit" sen barndomen osv. tror jag. :P Men jag jobbar iaf på det och tar ansvar för att jag inte mår 100.

Nu ska jag snart gå ut på en morgonpromenad, ska bli skönt :) Åt nyttigt hela dagen igår = heja mig!!

• Carolinalovetobias

Hej tjejer hur går det här? Här går det faktiskt väldigt bra m kosten iaf och kom ut på en kvällspromenad ikv. Gillas!! har dragit ner på kolhydraterna och ökat fettet för att försöka bli av m mitt sötsug och blodsocker stegringar som sedan sjunker och man blir trött/sugen på ngt. Ska försöka komma ut på morg. promenad imorgon också! =) Hejja hejja!!

• Carolinalovetobias
    Larv skrev 2014-06-02 07:46:52 följande:

Tack så mycket för bra svar! smile1.gif Känns skönt att kunna diskutera med likasinnade smile1.gif
    Igår bestämde jag mig för att köra lite striktare lchf ett tag för att se om det blir bättre. Har nog varit allt för liberal en period och det märks eftersom jag blir hungrig/trött snabbt efter en måltid samt att jag fått ett enormt sockersug!
    Fixade äggröra och bacon igår som jag äter till frukost just nu på jobbet, supergott!
    Hoppas att det kommer att vara lösningen att vara lite mer strikt smile1.gif
    Planerar att åka till gymmet direkt efter jobbet idag också.

Vad jobbigt med ditt knä! Se till att vila så länge det krävs så att du blir ordentligt bra och inte behöver dras med det i onödan.

Kram och tack för välkomnandet!

Välkommen hit!! =)

Är inte du lite rädd att äta för strikt lchf när du är gravid? =) Jag har väl också tänkt äta lite åt lchf hållet men vågar nog inte vara superstrikt för man e ju ändå rädd att de ska på verka barnet på ngt vis =)

Känner verkligen mer och mer att jag börjar bli av m. sötsug osv, =) så skönt! Imorse blev det en morgonpromenad och i kylen står 2 st chiapuddingar som jag ska prova imorgon morgon =) En m. krämig koksmjölk + vaniljpulver och en med gräddmjölk och vaniljpulver =)

Ska bli kul att testa!! =) Chiafrön ska ju vara supernyttigt! =) Har även provat att baka 2 socker/glutenfria kakor idag men hade fel sötningsmedel så de blev sådär.. :/ Stevias bismak tog över ganska mycket men annars var de jättegoda =)

• Carolinalovetobias

Åh va gott de var m chiapudding???? gjorde en sats ikväll som jag ska äta imorgon på frukosten på jobbet, ikväll blev det dock 2 smörgåsar + 1 glas oboy! men det unnar jag mig :) För övrigt har det gått bra med kosten nästan hela helgen. Blev thai mat i söndags. Annars helt ok mat :)

• Carolinalovetobias

Jobbigt med foglossning:( din stackare!

Femifamiljen: Det finns väl inget ont som inte har något gott med sig! :)

Måste verkligen tipsa om "falsk potatissallad" m smörstekt zucchini istället för potatis . Kände knappt skillnad. Gott att kunna äta typ sol potatissallad till grillat ?

• Carolinalovetobias

Jag känner att min mage är jätte stor :( men det är väl vanligt när de e andra graviditeten. Men man är ju lite rädd hur det ska sluta. :/ jag kan inte ha sånt hemma. Fast jag inte är sugen slinker handen ner i påsen så fort jag öppnar skafferiet. Min pojkvän gömmer sånt om han köper hem.

Svar på tråden Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)