Inlägg från: Carolinalovetobias |Visa alla inlägg
  • Carolinalovetobias

Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)

Jag är bara i v 17 så är samma här :) ul nästa vecka! Längtar ihjäl mig :) hehe! !:)

hejja oss! Nu har jag intagit havregrynsgröt :) mums!

• Carolinalovetobias

Vad bra att du kom ut iaf det var ju jättebra och alldeles lagom avstånd!:) har jätte ont under vä. Fot som började i måndags kväll på jobbet. Och det blir värre när jag går. Jag tror att jag chocka kroppen när jag tog en långpromenad i måndags och sen gick jag mycket på kvällen där på jobbet. Blir mycket spring under en jobbkväll. Så idag är det lugn aktivitet på schemat. Städning, måla påskbrev och mysa med hönorna :) så foten får vila. Tråkigt bara för hade gärna tagit en promenad annars):

• Carolinalovetobias
    Femifamiljen skrev 2014-04-25 22:17:40 följande:
    Det går väl lite sådär... Efter påsken så har sötsuget börjat komma tillbaka igen efter en lång "dvala" så jag äter alldeles för mycket mellan måltiderna... Men jag ska väl inte klaga egentligen, hade inte gått upp så mycket trots allt senaste besöket hos BM men ändå.
    Är inte så fokuserad på vikten direkt men man vill ju äta bra. Nu har vi dessutom haft dödsfall inom släkten så det har känts lite extra tungt.

Kom i alla fall ut på en promenad igår. Ska försöka komma mig iväg i morgon igen. Hoppas hoppas. Det är ju så skönt ute nu så det stärker både kropp å själ att få vara ute.

Hur går det för dig såhär efter påsk?

Samma här... Beklagar dödsfallet!
    Fick ju så ont i foten sist jag tog en långpromenad som häll i sig ca 2veckor :( Den va överansträngd sa de på vct ;/

Men ska väl våga mig ut snart igen :)

• Carolinalovetobias
    Femifamiljen skrev 2014-04-30 07:32:48 följande:
    Tack.
    Nej men vilken otur, verkligen... Du får börja med lite kortare sträckor så du inte överanstränger igen..

Lyckades faktiskt ta mig ut både i lördags och igår på en kortare promenad. Knappt 3km andra gången men alltid något! Mer än jag gjort senaste två månaderna ;)
    Ska se om jag kan låna svägerskans cykel och ge mig ut på en tur ikväll.
    Det skulle du prova, så blir det lite mindre belastning för fötterna.

Dock så är sötsuget och härjar för mig. Klarade mig utan större mängder socker i måndags men igår var det kört igen. Så känner att jag måste börja komma mig ut oftare då vi fortfarande har kvar påskgodis här hemma som jag kan äta av...

Ja de blev lite dumt för först gick jag ju 6 km på möra och sen jobbade jag på kvällen och vi går väldigt mycket på jobbet så de var väl inte optimalt upplägg kanske ;) Samma här med sötsuget. Igår va jag fruktansvärt hormonig + ångest på det så åkte och köpte godis, chips & dipp och tröst åt med sambon.. Hehe.. Men nu har jag slängt allt godis här hemma och hoppas jag kan hålla mig ifrån ett tag.. :P Duktiga du! =) Blir ju jag peppad också att gå ut sen ikv, får se hur jag gör :)

• Carolinalovetobias

Va duktig du är =) Det är konstigt att två helt främmande människor (Det verkar bara vara vi kvar i tråden ;) )kan peppa varandra från varsin dator men det funkar faktiskt :)

De senaste dagarna har jag haft en del ångest så de har inte nyttig mat eller motion :/ Men de vänder nog snart får vi hoppas. Får deppa/gråta lite ett par dagar och ta nya tag igen..

• Carolinalovetobias
    Femifamiljen skrev 2014-05-06 07:43:57 följande:
    Ja det är märkligt, men så kul så klart! Ja det är nog bara vi här kvar :) haha

Men vad jobbigt för dig. Hoppas du mår bättre snart! Men äta onyttigt ibland är inte hela världen ;)

Här har det blivit alldeles för mycket godis på senaste. Har ingen karaktär alls!!
  • Carolinalovetobias
    Femifamiljen skrev 2014-05-11 19:05:39 följande:
    Yes! Efter en lång och regnig dag klarnade det upp till slut och jag fick mig ut på cykeln. En liten tur, ca 5,5km och jag känner mig såå himla motiverad till att fortsätta. Åh vad skönt!
    HEJJA HEJJA!! =)=)
Svar på tråden Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)