niicky ts skrev 2014-01-19 15:31:40 följande:
Nej, för det finns många som försöker lära ut och visa vad islam står för. Gud tillåter inte att de som inte har väldigt mycket kunskap om islam lär ut om religionen. Jag måste hänvisa frågor till personer som är kunnigare och har tillåtelse att lära ut om islam. Tror du att folk tror mer på vad jag säger som har läst om islam ett år och ännu inte har konverterat än personer som har utforskat islam under många år och därmed har mer kunskaper än mig och tillåtelse att utbilda andra?
Du verkar vilja att enskilda muslimer ska fortsätta med terrorism eftersom du motsätter dig att de lärda har fel och att de okunniga har rätt. Läs bevisen och de läror som islam faktiskt lär ut istället. Du får bevisen framför dig genom de heliga texterna, inte genom bomber. Om en terrorist skulle vara kristen skulle hela kristendomen lära ut terrorism då? Nej, en bomb bevisar ingenting, kunskap gör det.
Jag försöker hjälpa de lärda att motverka fördomar och att folk får reda på islams sanna läror. Det är skillnad på vad enskilda individer gör och vad religionen lär ut. Är det inte bättre att vi alla står på samma sida och står upp emot terrorism istället som de lärda som har skrivit artiklarna gör? Är det någonting negativt med att de publicerar artiklar som har till syfte att motarbeta terrorismen?
Vet du om att detta är artiklar från shia-islam? Vet du om att Al-Qaida, Saddam Hussein och talibanerna i Afghanistan är(/var) sunnimuslimer till exempel?
Sunni-islams läror är också emot terrorism och de krig som finns i världen nu, precis som shiamuslimer är. Men då sunnimuslimerna är överlägsen majoritet i världen (90 %), kan väl den "lilla" gruppen shia-muslimer få en chans att få mer utrymme att komma till tals också? Både sunnimuslimer och shiamuslimer har blivit utsatta för terrorism så tror du inte att alla vill få slut på det? Både sunnimuslimer och shiamuslimer har fått familjemedlemmar mördade på grund av våld som inte får förekomma enligt islams läror. Alla har sörjt och lidit och om det är någon som har drabbats mest är det ju muslimerna själva. De försöker stoppa våldet, det borde alla andra också göra. Det kommer alltid finnas hemska människor i världen, men majoriteten av alla muslimer är emot vad terroristerna gör.
Kära vän, det finns inte något i detta svar som talar om ifall du tror att de tidiga muslimerna tog sig fram på kameler, det är den frågeställningen du svarar på. Inte heller svarar du på vad för typ av vapen om inte sablar, pil o båge dem hade eller om du tror dem var fanatiska???
Däremot börjar du blanda in Kristendomen och jämför med islam och du har helt fel där. Det finns inga Kristna terrorister. Jesus var ingen terrorist, han krigade aldrig, han våldtog inga kvinnor. Det gjorde däremot muhammad som var ute på våldsräder, krigade, halshögg Judar, våldtog kvinnor, erövrade kvinnliga sexslavar, torterade, amputerade folk och stenade kvinnor. Jesus gjorde inget av detta och det är Jesu exempel en Kristen följer.