Jag är en svensk tjej som ska konvertera till islam, fråga vad ni vill.
niicky ts skrev 2014-01-18 23:12:54 följande:
Jag säger inte att imamer ska tänka åt muslimer. Jag säger att imamer har stor kunskap om islam, läser på och utforskar under väldigt lång tid (i alla fall inom shiaislam). Då imamer har så stor kunskap om sin religion känns det väl tillförlitligare att jag visade källor från deras utlåtanden än att visa utlåtanden från muslimer som jag inte har någon aning om de ens är pålästa om sin religion. Hur många muslimer finns det inte i Sverige som säger sig följa islam, men det enda de följer av islams läror är i princip bara att inte äta griskött. Att följa islam är så mycket mer. Jag har dock mer förtroende för shia-imamer, då de har högre krav på sig för att kunna bli imamer än vad sunni-imamer har. Det är en av anledningarna till varför jag väljer att bli shiamuslim.Det är ju muslimer som låter någon annan tolka åt en som är de farliga, och det är de som stenar en människa till döds för att någon islam kunnig säger att det är så man gör. Och du svarade inte på min fråga hur du skulle göra i den situationen. Skulle du bara hålla tyst för att vara en god muslim?