Vi har precis börjat med TASS-METODEN. Tips och vägledning tack ;)
Såg att det fanns en fasligt lång tråd om denna metod och jag kände att jag inte har tid att slänga mig in och läsa den ikväll, så jag hoppas kanske nån vänlig själ vill hjälpa mig här? :) (hoppas kan man ju alltid )
Har en kille som precis blev 9 månader. Han läggs nervarvad vid 20-tiden med mätt mage i ett lagom mörkt och svalt rum. Ammar honom precis innan han ska sova men tar bort tutten innan han somnar riktigt, sen lyfter jag över guldklimpen till spjälsängen. Går ut och hoppas han ska sova gott MEN:
Han vaknar sedan varje eller varannan timme och gnäller, stökar och/eller skriker. Puuuh! Så håller han på nästan hela kvällen och natten och jag och sambon är aningens trötta. (har en 4,5 åring också)
Så för 4 kvällar sedan började vi med TASS-METODEN på kvällarna (nätterna tar vi när kvällsrutinen satt sig). Och hittills har det räckt med handen på honom en stund för att han ska lugna ner sig (hade vi aldrig trott men tjooohooo!!). Dock räckte det inte igår och vi måste gå vidare till STEG 3 och STEG 4.
Min sambo fastnade på STEG 4 i 2 timmar! I 2 timmar skrek lillen igår i hans famn. Min sambo är förövrigt mycket lugn och kärleksfull så även om det kändes som att hjärtat skulle gå i bitar så kände jag att "min bebis är med sin pappa som håller honom tätt emot sin kropp och gör allt han kan för att han ska lugna ner sig")
Men som sagt 2 TIMMAR fick han hålla på innan lillkillen gav sig.
Ska vi göra lika ikväll?
Ska sambon ta även denna kväll? (är rädd han känner för mycket matlukt från mig??))
Några tips som kan hjälpa?
Hur länge har era barn skrikit?
Kan man ha barnet i bärsele när man är på STEG 4? (Om min sambo jobbar nån kväll är jag rädd att jag inte kommer orka bära honom så länge som det kanske krävs för att få honom lugn)
Snälla, dela med er av era bästa "DETTA FUNKADE BRA FÖR MITT BARN" och även "DETTA FUNKADE DÅLIGT"
Nu sover lillen och vi är spända på hur denna kväll kommer gå