Anonym (hahaha) skrev 2014-01-12 19:11:58 följande:
jag är i chocktillstånd över att det finns folk som tycker att det var rätt av honom. Det handlar om en fika! FIKA!!! En kaffe och en bulle. Inte bilar, smycken, diamannter... get real. Tror knappast företaget hade fått problem för en fika.
Som flera redan skrivit så handlar inte detta om bara en gratis kopp kaffe och en gratis bulle, utan att ts kille har sitt cafe` för sin egen försörjning, så om han skulle börja ge ts gratis fika så skulle han troligen känna sig tvungen att bjuda vänner och släktingar på gratis fika, som då kanske skulle börja ha detta fik som stamfik. Och antalet betalande kunder skulle då minska. Att sätta gränser i efterhand är också svårare än att göra det på en gång, för i detta fall skulle det troligtvis heta: Vadå, jag är din kompis och du ger mig gratis fika, varför ska du sluta med det?
Jag tycker också detta handlar om att ha respekt för hur vänner och partners försörjer som har egna butiker försörjer sig. Att fastän man kan tycka att en kaffe och en bulle eller att ett klädesplagg kan de ge bort till en, så handlar detta om meningen med fiket och butiken är att få in pengar på verksamheten.