• skogsbär

Skriker efter halva flaskan ersättning!

Någon som vet vad som är fel? Har börjat ge sonen på fem månader ersättning då min mjölk inte räckte till och han inte blev riktigt mätt. Det tog ett par dagar innan han accepterade flaskan och efter det gick det bra några dagar. Men nu går det inte alls. Han äter mellan 40-60 ml sedan börjar han gallskrika och det är nästan omöjligt att få i han mer, så får ge bröstet till sist. (Vill ju gärna vänja han av vid bröstet på dagarna nu). Pruttar gör han extremt mycket nu också.

Tål han inte ersättningen? Baby Semp är det jag ger honom, skulle det göra skillnad om man gav honom t.ex NAN eller är det samma ingredienser i det?

• Svar på tråden Skriker efter halva flaskan ersättning!
  • skogsbär
    Blivande sköterska skrev 2014-01-09 19:40:11 följande:

Ja pröva dig fram, vet flera barn som inte klarat tex babysemp men nan osv.
    Men ska jag prova nan innan jag provar baby semp lemolac?
  • Blivande sköterska
    bellabellan skrev 2014-01-09 19:44:28 följande:
    Nån annan som varit med om samma problem, eller har en aning om vad som är fel?

BabySemp Lemolac är extra lättsmält för barn med problem med matsmältningen, lindrig kolik eller barn som småkräks. Jag tror inget är direkt fel utan att ditt barn kanske inte riktigt fixar babysempen.
  • skogsbär
    Alla hemma skrev 2014-01-09 19:33:05 följande:
    I affären. Ser ut som vanliga babysemp, men det står lemolac på.
    Läste på lite om babysemp lemolac. Vet inte om det är fel på att han inte kan smälta ersättningen ordentligt. När han börjat äta så tar det kanske en minut sedan börjar han skrika, reagerar magen så fort så att det är matsmältningen det är fel på? Kanske ska testa nan först?
  • skogsbär
    Blivande sköterska skrev 2014-01-09 19:48:51 följande:

BabySemp Lemolac är extra lättsmält för barn med problem med matsmältningen, lindrig kolik eller barn som småkräks. Jag tror inget är direkt fel utan att ditt barn kanske inte riktigt fixar babysempen.
    Så jag ska satsa på nan?
  • Maddi
    bellabellan skrev 2014-01-09 19:44:28 följande:
    Nån annan som varit med om samma problem, eller har en aning om vad som är fel?
    Min höll på så en period också. Ibland fick jag ta nappen emellanåt och då blev det bättre sen när han fick ersättning igen. Sen som andra sagt, det kan bero på för litet eller för stort hål så kanske testa att byta nappstorlek. 

• Blivande sköterska
    bellabellan skrev 2014-01-09 19:52:05 följande:
    Så jag ska satsa på nan?

Jag personligen hade börjat med att pröva nan...
  • skogsbär

Men måste fråga, någon som gett sin bebis babysemp och den skrikigt under matningen, men blev bättre när man bytte till t.ex nan eller tvärtom? Tycker det är så märkligt att han äter och efter en stund börjar skrika och att det skulle hjälpa med att byta. Men är ju första barnet och jag har verkligen noll koll på sånt här eftersom jag helammat han fem månader och ska  börja med nåt nytt helt plötsligt.

• Mims01
    bellabellan skrev 2014-01-09 20:15:42 följande:
    Men måste fråga, någon som gett sin bebis babysemp och den skrikigt under matningen, men blev bättre när man bytte till t.ex nan eller tvärtom? Tycker det är så märkligt att han äter och efter en stund börjar skrika och att det skulle hjälpa med att byta. Men är ju första barnet och jag har verkligen noll koll på sånt här eftersom jag helammat han fem månader och ska  börja med nåt nytt helt plötsligt.
    Jag provade babysemp först och hon hade samma problem, hennes mage klarade det inte alls.. Provade även NAN men hon ratade den helt så då provade jag baby semp lemoloac. 
    Det är ingen mirakelkur som fungerar på fem minuter men för min lilla blev det bättre med magknipet efter någon dag eller två.. Alla barn är ju olika.
    Men kanske saknar han att tutta och det är en stor omställning för honom med nappflaskan.
    Prova byt ersättning, ha tålamod och ge det lite tid så kanske det blir bättre?
  • skogsbär
    Mims01 skrev 2014-01-09 20:38:05 följande:
    Jag provade babysemp först och hon hade samma problem, hennes mage klarade det inte alls.. Provade även NAN men hon ratade den helt så då provade jag baby semp lemoloac. 
    Det är ingen mirakelkur som fungerar på fem minuter men för min lilla blev det bättre med magknipet efter någon dag eller två.. Alla barn är ju olika.
    Men kanske saknar han att tutta och det är en stor omställning för honom med nappflaskan.
    Prova byt ersättning, ha tålamod och ge det lite tid så kanske det blir bättre?
    Jo men det konstiga är att för några dagar sedan när han lärt sig att ta flaskan, då åt han 120-140 ml utan problem, tills i förrgår när han helt plötsligt börja gallskrika efter ca 40 ml, alltså knappt efter nånting. Jättemärkligt!
Svar på tråden Skriker efter halva flaskan ersättning!