• Mims01

Skriker efter halva flaskan ersättning!

Min dotter hade samma problem, hon var dock en månad då. Började med babysemp lemolac, finns både som ersättning och tillskottsnäring efter 6 månader. Efter det blev hennes mage bättre..
    Vilken nappflaska använder du?
    Jag bytte till tommee tippee och tycker hon tog den mycket bättre ( hade medela calma innnan)

• Mims01
    bellabellan skrev 2014-01-09 20:15:42 följande:
    Men måste fråga, någon som gett sin bebis babysemp och den skrikigt under matningen, men blev bättre när man bytte till t.ex nan eller tvärtom? Tycker det är så märkligt att han äter och efter en stund börjar skrika och att det skulle hjälpa med att byta. Men är ju första barnet och jag har verkligen noll koll på sånt här eftersom jag helammat han fem månader och ska  börja med nåt nytt helt plötsligt.
    Jag provade babysemp först och hon hade samma problem, hennes mage klarade det inte alls.. Provade även NAN men hon ratade den helt så då provade jag baby semp lemoloac. 
    Det är ingen mirakelkur som fungerar på fem minuter men för min lilla blev det bättre med magknipet efter någon dag eller två.. Alla barn är ju olika.
    Men kanske saknar han att tutta och det är en stor omställning för honom med nappflaskan.
    Prova byt ersättning, ha tålamod och ge det lite tid så kanske det blir bättre?
  • Mims01
    bellabellan skrev 2014-01-09 20:47:18 följande:
    Jo men det konstiga är att för några dagar sedan när han lärt sig att ta flaskan, då åt han 120-140 ml utan problem, tills i förrgår när han helt plötsligt börja gallskrika efter ca 40 ml, alltså knappt efter nånting. Jättemärkligt!
    Jo men många gånger så kan det vara så att precis när man tror att man fått rutin på något så ändrar dom beteende. Kanske någon form av fas som går över?
    Dom kan vara komplicerade dom små liven men du skall se att det nog går över.
    Min lilla började flaskvägra när hon var fem månader och tog inte flaskan alls och då är hon ändå van vid flaskan sedan en månads ålder.
    Först trodde jag inte att hon var hungrig men efter en hel dags flaskvägran så blev jag desperat och gav henne 4 månaders barnmat (hon hade fått lite smakisar innan och gröt) och jag lät henne äta tills hon inte ville ha mer.
    Efter det så tog hon flaskan igen. Jag tror att hon var frustrerad för hon såg oss äta och hon var nyfiken på annat än flaskan.
    Detta är inget jag direkt rekommenderar andra även om det gick bra för oss.. Inte utan att prata med bvc först.
    Poängen jag vill komma fram till är att alla barn är olika..
    Försök att inte oroa dig för mycket, om han är van att helammas så kanske han bara blivit lite trött på flaskan och vill ha tutte igen..
    Jag tror däremot att det är viktigt att inte försöka tvinga på honom mer mat från flaskan om han börjat skrika, kanske ger det motsatt effekt?
    Prova ge honom bröstet om han börjar skrika och försöka sedan nästa gång igen med flaskan.
    Jag är absolut ingen expert men så hade jag gjort..
    Lycka till!
Svar på tråden Skriker efter halva flaskan ersättning!