Inlägg från: TelmaGudbjorns |Visa alla inlägg
  • TelmaGudbjorns

Försökte stjäla min bebis!!!

Ms Pepper skrev 2014-01-09 13:10:01 följande:

Det är obehagligt bara det i sig, främmande människor på stan ska känna på ens barn. Vad fick du för känsla att han var ute efter?
    Med tanke på att han sprang fram, tog tag i vagnen och tänkte putta fram den utan att säga något alls först, eller ens kolla på mig så blev jag rädd och misstänker att han ville springa iväg med vagnen då det var under arbetstid och väldigt få människor ute. Dom närmsta va på bygget på andra sidan komvuxparkeringen och hade inte hört något pga alla maskiner.
  • TelmaGudbjorns
    JenniferJJ skrev 2014-01-09 13:42:28 följande:

Det är sjukt hur ni människor resonerar, ni bryr er om hur hon skriver men inte vadfan som har hänt henne.. vad händer med mänskligheten egentligen? ! Jag själv hade beskrivit exakt likadant. . Stå på dig Telma!

Tack JJ <3 Vänner i vått och torrt! Love you <3

Och tack alla ni andra som stöttar mig :)

Tack alla som skriver om saker som hänt er, ni verkar förstått vad tråden handlar om.

Tack tack tack :)
  • TelmaGudbjorns
    smörblomman81 skrev 2014-01-09 14:12:07 följande:
    Is that you sis? :D Jag gissar på att det är du för att det är ditt namn fast på svenska... Er það ekki? <3 Tack för att du stöttar mig <3
  • TelmaGudbjorns
    Ms Pepper skrev 2014-01-09 14:51:46 följande:

Obehagligt. Men sen då? Det där att han sticker ned händerna i vagnen innan han avlägnar sig. Jag tänker i banor av att han letar efter plånbok, var det som att han letade efter nåt annat än barnet?
    Ja antingen att han letar efter grejer eller att han vill se om det är lätt att ta barnet. Jag har honom dock inpackad i fleeceoverall och åkpåse som är stängd under vagn överdelen eller vad det heter, så det är i princip omöjligt att göra det lätt för sig.
  • TelmaGudbjorns
    Knota skrev 2014-01-09 15:06:32 följande:
    Varför skulle han vilja ha ditt barn?
    Tiggare som har barn som "sover" = alkoholiserade, för att få mer sympati har man läst om, eller för att senare gifta bort, eller sälja? Finns en massa olika anledningar. Men som sagt, man kan ju inte veta vad mannen hade i sitt angenda, men det intrycket fick jag iallafall.
  • TelmaGudbjorns
    TelmaGudbjorns skrev 2014-01-09 15:49:16 följande:
    Tiggare som har barn som "sover" = alkoholiserade, för att få mer sympati har man läst om, eller för att senare gifta bort, eller sälja? Finns en massa olika anledningar. Men som sagt, man kan ju inte veta vad mannen hade i sitt angenda, men det intrycket fick jag iallafall.
    Agenda, skrev fel.
  • TelmaGudbjorns
    TaaDaa skrev 2014-01-09 23:58:58 följande:

frågar här i tråden, och då kanske främst ts, vad ville du få ut av debatten? Var det viktigt att poängtera hudfärgen i händelsen? Varför? Var det händelsen du ville debattera eller faktumet att personen var mörk? Hade du tagit upp hudfärgen ljus i denna berättelse ifall personen varit ljus?

Jag ville inte få ut en debatt om det dumma ordet mörk! Jag hade skrivit mörk hudfärg om det va fallet, men nu handlade det om hårfärg, skägg, kläder m.m. Han signalerade med handen så hur ska jag veta vilket land han kommer ifrån? Om han hade varit dansk, finsk, amerikan eller med spindelmannendress så hade det nog varit det första kajag beskrivit honom med också... Och ja! Jag hade sagt "ung svensk man"

Jag ville bara diskutera själva händelsen som hände precis innan mitt lilla utlopp på FL som jag ville få ha.

Nu diskuterar vi om detta i en mammagrupp som tar detta på allvar, och ingen har reagerat på min formulering på denna sidan. Mu diskuterar vi själva händelsen, händelsen centrum m.m. Som har betydelse. Tack till den personen här på FL som tog detta seriöst och skickade en bild på tråden till din kompis här. Annars hade jag inte haft någon annan ung mamma att prata med :)
  • TelmaGudbjorns
    TelmaGudbjorns skrev 2014-01-10 09:09:45 följande:
    Jag ville inte få ut en debatt om det dumma ordet mörk! Jag hade skrivit mörk hudfärg om det va fallet, men nu handlade det om hårfärg, skägg, kläder m.m. Han signalerade med handen så hur ska jag veta vilket land han kommer ifrån? Om han hade varit dansk, finsk, amerikan eller med spindelmannendress så hade det nog varit det första kajag beskrivit honom med också... Och ja! Jag hade sagt "ung svensk man"

Jag ville bara diskutera själva händelsen som hände precis innan mitt lilla utlopp på FL som jag ville få ha.

Nu diskuterar vi om detta i en mammagrupp som tar detta på allvar, och ingen har reagerat på min formulering på denna sidan. Mu diskuterar vi själva händelsen, händelsen centrum m.m. Som har betydelse. Tack till den personen här på FL som tog detta seriöst och skickade en bild på tråden till din kompis här. Annars hade jag inte haft någon annan ung mamma att prata med :)
    Ps. Om detta händer er eller har hänt er så anmäl! Det jag ville säga också, men det spårade ut. Då kanske polisen kan se ett mönster, eller bara vara informerade.
  • TelmaGudbjorns
    Knota skrev 2014-01-10 11:15:33 följande:
    Ah, det är viktigt att du pratar med unga mödrar alltså? För att de går på din historia bättre?
    Går på min historia bättre? Vad jag har hört är det att folk som har svårt för att tro på andra, är svåra att lita på själva.

Unga mödrar skrev jag för att det är en grupp här i Varberg som jag är medlem i som heter "Vi mammor i Varberg" på facebook som består mycket av mammor i min ålder. Jg är 22 år gammal och min kompis startade den sidan, och jag har många bekanta och vänner som är medlemmar där.
  • TelmaGudbjorns
    Knota skrev 2014-01-10 11:52:39 följande:
    Jag tror inte alls att denna unge man försökte stjäla ditt barn. Troligen var han väluppfostrad, och försökte hjälpa dig.

Glöm det istället.
    Så väluppfostrad är man inte om man springer fram utan att hälsa eller att ens se på en och tar tag i vagnen och puttar på den eller? Och ändrar inställning först när han märker att jag håller hårt i vagnen och frågar vad han håller på med?
  • TelmaGudbjorns
    Knota skrev 2014-01-10 11:52:39 följande:
    Jag tror inte alls att denna unge man försökte stjäla ditt barn. Troligen var han väluppfostrad, och försökte hjälpa dig.

Glöm det istället.
    m.hn.se/Default.aspx&parentid=0&link=1.2710739 Polisen tror på mig iallafall. Varberg är varnat. Jag bryr mig inte längre om dom som inte tror på mig. Finns gott om folk som gör det.
  • TelmaGudbjorns
    Ja varför skrev 2014-01-10 12:13:30 följande:

Nu har jag inte läst alla svar men mitt tips är att om man nu måste prata i telefon när man är ute med sitt barn, varför inte skaffa ett headset så man kan ha bägge händerna på vagnen?

Du kan välja att bara läsa mina kommentarer med :) Där har jag svar :) Mina kommentarer försvinner lätt i denna tråden.
  • TelmaGudbjorns
    Egentid skrev 2014-01-10 12:36:41 följande:
    På vilken gata hände det? Och fanns det några vittnen som kanske kan hjälpa polisen?

Har inte hunnit läsa hela tråden, så det kanske har nämnts tidigare, sorry isf.
    Om du trycker så att du bara ser mina kommentarer så finns all info där nu :) Vid gamla komvux :)
  • TelmaGudbjorns
    Flickanx2 skrev 2014-01-10 13:16:07 följande:

Han kanske var lite "udda" om du förstår hur jag menar? Alltså lite handikappad eller något? Det behövde inte vara så att han försökte stjäla din bebis. Tror att du råkade ut för en man med lite annorlunda beteende bara.

Han såg verkligen normal ut om du förstår hur jag menar. Inget udda som stack ut. Om han hade kommit fram och pratat med mig på stan så hade jag inte kunnat tänka mig något udda med honom. Men nu så hörde jag honom aldrig prata. Men det är omöjligt att veta hur han tänkte.
Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!