• snorkan

Försökte stjäla min bebis!!!

Jaha så svart man är okej att säga men inte mörk????

Natulcien skrev 2014-01-09 22:17:08 följande:
    Jag har ju redan svarat...läste du inte? Varför ställer du frågor om du inte läser svaren? Men jag upprepar: Jag hade beskrivit honom precis så som han såg ut: om han var rödhårig, svarthårig eller skallig, hur han var klädd, hur lång han var, om han var kraftig eller smal, ungefär vilken ålder, om han var vit, svart, eller rödmosig i hyn etc. Så hade jag beskrivit honom i en vittnessituation. Men - och här skiljer jag mig från TS - jag hade inte gått in på ett närforum och skrivit: En mörk man antastade mig idag!"

• snorkan

Men inte familjeliv?

Natulcien skrev 2014-01-09 22:23:30 följande:
    Mörk kan man absolut också säga. I en polisanmälan/vittnesutsaga.

• snorkan

Nej faktiskt inte.....men jag har förstått vad du menar, kan dock inte hålla med

Natulcien skrev 2014-01-09 22:26:50 följande:
    Nu börjar du förstå...

• snorkan
    gemigsinnesro skrev 2014-01-09 22:32:33 följande:
    Oj jag måste tydligen omgående sluta upp med att beskriva min sambo på det sätt jag gör till andra om jag inte vill bli kallad för rasist. Jag brukar säga att han har långt lockigt hår och är väldigt mörk. Med det ordvalet har jag då inget annat i syfte än att beskriva att han är väldigt mörkhårig och rätt så svartmuskig i ansiktet pga mörk skäggstubb.  Nu är han iofs inte svensk utan norsk.  Urbota löjlig diskussion för övrigt.

• snorkan
    Knota skrev 2014-01-10 11:52:39 följande:
    Jag tror inte alls att denna unge man försökte stjäla ditt barn. Troligen var han väluppfostrad, och försökte hjälpa dig.

Glöm det istället.
    Men vad håller du på med? mår du dåligt? verkar som du bara försöker provocera!
  • snorkan
    tessylin skrev 2014-01-17 10:44:23 följande:

Fortsätt och skriv, du måste ju få göra din röst hörd. Förutsatt att du inte skriver på ett kränkande sätt.
    känns inte som någon mening när det man skriver tas bort hela tiden.....jag har inte skrivit ngt kränkande utan bara ifrågasatt hur TS borde ha uttryckt sig när hon beskrev ordet "mörk" för att en viss person inte skulle tycka att det vara ett kränkande ord. ......SHIT nu skrev jag mörk igen.....snart är detta inlägg borta åxå gissar jag!
  • snorkan

Kan man se vem av moderatorerna?......det står ju bara moderator?

Hela min inbox är FULL med meddelande från moderator där dom tagit bort MASSOR av inlägg.....trist....och då kan jag ju tillägga att anmälningarna är från en och samma person....

• snorkan
    vampyria2 skrev 2014-01-17 12:49:51 följande:
    Jag har anmält tråden och bad mederatorerna kolla igenom den, jag har ärligt uppfattat tråden som ganska hemsk och jag tycker förbannat synd om TS,  ni kan inte förstå att det måste kännas jätte jobbigt för henne att bli utmålad som värsta rasisten för att hon valde ett enda ord fel? Jag förstår vad ni skriver och varför men samtidigt så kan man inte ge sig på en människa på det sättet och speciellt inte en människa som har varit med om något som denns uppfattar som väldigt jobbigt....var sak har sin plats och här var inte rätt plats att få TS att framstås som en oempatisk människa...så har jag uppfattat det ni har skrivit i tråden faktiskt.
    är det någons inlägg som skulle försvinna så är det min anmälares kan jag tycka, för den personer tar fasen ingen hänsyn till vad TS varit ute för och maler bara på om ordet "mörk" och hur fasen man kan uttrycka sig så.

men NÄHÄDÅ....MINA inlägg förvinner....
  • snorkan
    chrissandra skrev 2014-01-17 12:49:29 följande:

Jag vet inte varför de gör så?

Jag blev själv drabbad av det och mailade och frågade på vilka grunder de hade tagit bort mitt inlägg en inte ett svar fick jag. Verkar det seriöst? Nej, inte särskilt.
    verkar ju räcka med att anmäla ett inlägg, vad det står i inlägget verkar inte vara relevant....trist!
  • snorkan
    Natulcien skrev 2014-01-17 14:38:19 följande:
    Jag vet inte om det är till mig du kallar "anmälare"? Men i så fall kan jag upplysa dig om att jag faktiskt inte anmälde det sista du skrev. Det var någon annan. Jag såg inlägget, men hade inte tid att svara. När jag skulle svara senare så var det borta.
    Däremot har jag anmält ett antal inlägg p.g.a. att de innehöll kränkande personangrepp. Och inlägg tas inte "bara bort". De granskas och tas bort om de innehåller det de anmäls för. Alltså ansåg även moderatorerna att de inlägg som tagis bort har varit kränkande. Så det är ju en fingervisning att man ska tänka över hur man uttrycker sig.
    Även jag har fått två inlägg raderade, men det var inte p.g.a. personangrepp, utan för att de var Off Topic. Och det har jag full förståelse för.
    Även detta inlägg är ju egentligen OT, och kanske tas bort, men du kanske hinner läsa mitt svar innan?

För övrigt kan jag tycka att det är ganska komiskt att du anklagar mig för att "inte tåla motfrågor" när jag ägande ett stort antal timmar till att besvara just "motfrågor" - i långa rader.
    Men i de fall som jag har besvarat samma fråga tusen gånger och frågeställaren ändå inte förstår mitt svar - då ska jag villigt erkänna att jag tröttnar på att upprepa mig.

som sagt....ingen mening att lägga ner energi på sådant som tas bort....och JO tydligen tas vanliga frågor och kommentarer bort som inte är kränkande....DIG har jag diskuterat klart med.

försök ta till dig vad TS varit ute efter ist för att diskutera ordet "mörk" i dagar eller börjar det bli veckor? känns så.
    Tycker inte man respekterat TS genom att kapa tråden och driva en helt annan fråga....

Over and out!
  • snorkan

Grova angrepp???? Jag kan bevisa i hur många inlägg som helst att det inte handlar om några angrepp, löjligt! Jag har fått kopior i inboxen på exakt vad som skrivits, sedan om du tycker att det är jobbigt när jag ifrågasätter HUR ts skulle ha beskrivit ordet "mörk" utan att du skulle reagera som du gjorde.....hur fan kan ett inlägg tas bort pga den frågeställningen?? Men skit samma jag tycker fortfarande att det är respektlöst att kapa tråden med en helt annan frågeställning.....därför lägger jag detta bakom mig nu......igen......( var svårt att låta bli att svara) men nu ska jag stå emot.... Och ts än en gång, hemskt det som hände dig, jag hade blivit jätterädd!

Natulcien skrev 2014-01-17 18:29:51 följande:
    Nej, det kan man inte se. Personen i fråga antog bara att det var jag som anmält allt. Men det var det inte. Det var uppenbarligen fler än jag själv som såg de grova angreppen...

• snorkan

Därför det var hela inboxen full, då blev jag bara matt i pälsen....

MalinEddie skrev 2014-01-17 19:45:55 följande:
    Varför ifrågasätter du inte att du fick dina inlägg om du borttagna om du anser det vara på felaktiga grunder?
    Avskyr CIO-metoder.

• snorkan

Säker kan jag inte vara, men det var endast de inläggen där jag hade en diskussion men henne/honom som blivit borttagen, och enligt henne/ honom så har jag ju bidragit till enorma påhopp.....(vilket jag naturligtvis inte har) och om jag nu hade kränkt någon så brutalt borde du Malin Eddie komma ihåg det....med andra ord tycker jag att det är en stor överdrift

MalinEddie skrev 2014-01-17 19:55:02 följande:
    Okej, jag minns inte vad du har skrivit så jag kan inte uttala mig om huruvida jag tycker att det är fel eller rätt. Hur motiverar man borttagandet? Själv har jag som sagt fått inlägg borttagna på felaktiga grunder. Det jag tror Natulicien menade var att andra också såg hur blev behandlad och därför anmälde dessa inlägg. Du verkar så säker på att det är hon som anmält dig, hur kan du veta det?
    Avskyr CIO-metoder.

• snorkan

Jai kan ju hålla med om delar av det inlägg jag gjorde tummen upp åt, jag har aldrig påstått att den vi skriver om är en hemsk människa

MalinEddie skrev 2014-01-17 22:41:20 följande:
    Okej, andra ser också er diskussion och även om du tycker anser att det du uttrycker är rätt och riktigt kanske någon annan inte upplever det så. Ja, jag brukar minnas om jag har gått över gränsen. Jag är dock inte den som ger tummen upp till inlägg där någon kallar en människa hemsk när det gäller något sånt här.
    Avskyr CIO-metoder.

Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!