• snorkan

Försökte stjäla min bebis!!!

men herregud.....läst inläggen från början där vissa har hakat upp sig på att TS skrev att det var en mörk man.
    Men HJÄLP......man behöver INTE vara rasistiskt lagt för att få med den informationen....hade ts hört killen prata finska hade hon förmodligen skrivit det åxå.

Det är ju sån jävla hysteri kring detta så man blir ju helt matt

i tv programmet efterlyst nämner man sådan här info.....irriterar sig folk på det också? jag bara undrar?!

• snorkan
    TelmaGudbjorns skrev 2014-01-09 13:46:58 följande:
    Tack JJ <3 Vänner i vått och torrt! Love you <3

Och tack alla ni andra som stöttar mig :)
    Tack alla som skriver om saker som hänt er, ni verkar förstått vad tråden handlar om.
    Tack tack tack :)
  • snorkan
    JenniferJJ skrev 2014-01-09 13:42:28 följande:
    Det är sjukt hur ni människor resonerar, ni bryr er om hur hon skriver men inte vadfan som har hänt henne.. vad händer med mänskligheten egentligen? ! Jag själv hade beskrivit exakt likadant. . Stå på dig Telma!
  • snorkan
    Molgan 008 skrev 2014-01-09 15:28:38 följande:
    Känner du inte själv att du skämmer ut dig rätt mycket nu? Det är fritt fram att diskutera ordval, men jag tycker att man kan ta och göra det i en egen tråd. TS har nyss gått igenom en väldigt jobbig händelse och behöver inte utsättas för lynchning också.
  • snorkan
    Jennie med ie skrev 2014-01-09 16:03:47 följande:
    Lite intressant att de som menar att det är förkastligt att inte bara fokusera på det enda relevanta i historien (vilket då ska vara stackars TS och bebisens upplevelse) inte själva fokuserar på det enda relevanta.... Bara så. I alla fall så avviker jag och hoppas att TS med polisens hjälp får klarhet i vad som egentligen hände och kan känna sig trygg igen.
    ja avvik du....
  • snorkan
    Emma30 skrev 2014-01-09 16:54:46 följande:
    Herregud vilka dumma svar det finns här i tråden! Det är väl inget fel i att säga mörk! Hade jag bott i samma stad hade jag velat veta detaljer och utseendet är en väldigt viktig detalj. Kom igen om nån skriver blatte eller svartskalle osv.
    vissa är bara bråksjuk och verkar inte ha något bättre för sig.....att TS var ute för en jättehemsk upplevelse verkar vissa inte ens förstå!
  • snorkan

Eller kanske för att du aldrig skulle inse att du kan ha fel och förstorat upp hela det här tjafset om ordet "mörk"?

Natulcien skrev 2014-01-09 18:24:22 följande:
    Tack för det. Jag orkar eftersom jag tycker att frågan är viktig.

• snorkan

Tack:) borde vara vi som lättar upp stämningen för dig, inte tvärtom

TelmaGudbjorns skrev 2014-01-09 21:30:43 följande:

Lättar upp stämningen lite folket! Peace

• snorkan

Men om du satt i en vittnes konfrontation, hur skulle du då beskriva denna man?

Natulcien skrev 2014-01-09 21:54:51 följande:
    Okej... du kan absolut inte se att ordvalet skulle spela någon roll? Då vrider vi till alltihop ett varv till då, så kanske fler personer begriper... Och nu är detta rent hypotetiskt. Obsevera ordet hypotetiskt. Låt oss säga att det som står i trådstarten faktiskt hände precis så som det står: En ung kvinna med barnvagn mötte en ung, MÖRK, man som tog tag i barnvagnen, pillade lite i den, och gestikulerade att han kunde dra den. TS blev rädd. Men vad mannen ville är det ingen som vet. Och nu kommer det hypotetiska: Skulle det möjligen kunna vara så att TS blev så rädd och på sin vakt p.g.a. att mannen var just mörk, och att hon har läst och hört ett antal uttalanden av denna typ: "En invandrare snodde min plånbok på bussen idag!", "En utländsk tjej klippte till mig i baren!", En mörk man smög efter mig på väg hem, han var skitläskig!", "Jag såg en kvinna sno massor på Lindex idag. Hon var säkert zigenare",  etc. Något att fundera på. För övrigt kan man vara rasist även om man är gift med en invadrare...eller om man är invandrad själv.

• snorkan

Som en människa eller vadå? Hur beskriver du det faktum att han är, förlåt mig "mörk" i sin hudton? Eller utelämnar du denna info för att du tycker den är orelevant?

Natulcien skrev 2014-01-09 22:07:59 följande:
    Exakt så som han såg ut naturligvis.

Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!