• Natulcien

Försökte stjäla min bebis!!!

hansine skrev 2014-01-12 15:48:23 följande:
    Skönt med ditt nyanserade inlägg!
    Tack! Glad
  • Natulcien
    Ms Pepper skrev 2014-01-13 08:06:15 följande:

Fast det är ditt sätt att uttrycka dig jag vänder mig emot, inte frånvaron av "styrkekramar". När du själv väljer att ta fasta på ett ord och säger att du har empati och att du tänker dig för innan du pratar så har du ändå så svårt att ta till dig. Här ovan gör du det igen, "pillat lite", det är dina nedsättande ord, du har uppenbarligen aldrig varit i närheten av liknande upplevelse (jag tror inte du ens har dragit på en barnvagn med ett litet barn i). Du vet inte och du tar inte till dig vad även andra berättar om i denna tråd.
    Ett inlägg om en person som trycker ned en broschyr i barnvagnen. Finns inget direkt brott att rapportera men de flesta människor vet ändå att så gör man inte. (Jag hade ringt arbetsgivaren.)
    Men nu medger du i alla fall att ts har rätt till sin upplevelse. Det går åt rätt håll.
    Du säger du är mer garvad, jag skulle också kunna säga jag är mer garvad, kanske mer garvad än dig, vem vet. Jag har sett en del och jag vet att omständigheter förändrar människor. Vi vet inte vad han ville men händelsen är tillräckligt konstig för att man ska vilja diskutera den.
    Mitt sätt att uttrycka mig? Hur tänker du då? Det är inte jag som kryddar mina inlägg med personangrepp,
    svordomar och elakheter...

Du klippte ut ett avsnitt ur min text, och valde att inte ta med resten av förklaringen. Då blir det ju väldigt konstigt och ganska cyniskt.

Och du svarade inte på min fråga: "Sen förstår jag inte riktigt varför du så ivrigt efterlyser just mina sympatier när det är flertalet personer i tråden som har ifrågasatt TS eller enbart ställt objektiva, torra frågor utan beklagande eller sympatier?"

De som sitter här och delar ut sympatier till TS samtidigt som de skriver att andra är idioter, kärringar, saknar empati och ska hålla tyst, ger jag inte mycket för. Det är knappast äkta sympatier som avges om man samtidigt kan vara så genuint elak mot sina medmänniskor utan att blinka.

Och för din information kan jag meddela att jag har en 3-åring och har dragit barnvagn i många mil. Men nej, jag hade inte blivit särskilt rädd om någon främling hade pillat i hans barnvagn och visat med händerna att hen kunde dra den åt mig. Jag hade bara sagt ifrån. Jag antar att jag är en ganska orädd person som inte målar fan på vägen eller låter fantasin skena. Alla är vi olika.
  • Natulcien
    Natulcien skrev 2014-01-13 13:15:37 följande:
    Mitt sätt att uttrycka mig? Hur tänker du då? Det är inte jag som kryddar mina inlägg med personangrepp,
    svordomar och elakheter...

Du klippte ut ett avsnitt ur min text, och valde att inte ta med resten av förklaringen. Då blir det ju väldigt konstigt och ganska cyniskt.

Och du svarade inte på min fråga: "Sen förstår jag inte riktigt varför du så ivrigt efterlyser just mina sympatier när det är flertalet personer i tråden som har ifrågasatt TS eller enbart ställt objektiva, torra frågor utan beklagande eller sympatier?"

De som sitter här och delar ut sympatier till TS samtidigt som de skriver att andra är idioter, kärringar, saknar empati och ska hålla tyst, ger jag inte mycket för. Det är knappast äkta sympatier som avges om man samtidigt kan vara så genuint elak mot sina medmänniskor utan att blinka.

Och för din information kan jag meddela att jag har en 3-åring och har dragit barnvagn i många mil. Men nej, jag hade inte blivit särskilt rädd om någon främling hade pillat i hans barnvagn och visat med händerna att hen kunde dra den åt mig. Jag hade bara sagt ifrån. Jag antar att jag är en ganska orädd person som inte målar fan på vägen eller låter fantasin skena. Alla är vi olika.
    Jag skrev fel. Ordet ska inte vara 'cyniskt', utan 'illvilligt'.
  • Natulcien
    Ms Pepper skrev 2014-01-13 17:19:44 följande:
    Nej det verkar inte som du förstår, Natulcien. Att jag tar ett litet stycke är för att belysa när du spårar ur. Du framstår faktiskt inte så empatisk som du utger dig för att vara när du kan få en hand in i någons barnvagn till att pilla lite. Det ska krävas uttalat hot eller våld för att du ska tycka att det är allvarligt. Att barnvagnen rycks ur handen är inte tillräckligt. "Tillfället gör tjuven" heter det, det är inte alltid våld eller hot behövs. Ficktjuvar tex hotar inte och använder inte våld, de ser ett lämpligt offer och utnyttjar situationen.
    Och framförallt, en situation kan vara obehaglig även om uppsåtet ej är brott.
    Nu var ju inte ts tolkning sådan som du tolkar situationen, hon var där, det var inte du, inte jag heller, ingen annan i tråden, bara ts och mannen. Även om han inte tänkt stjäla barnet kan det ändå ha funnits en annan agenda än att bara hjälpa till. Men det vet vi inte som sagt var.
    Jag har kommenterat några andra i tråden men jag väljer också bort de flesta som bara verkar slänga ur sig nåt för att provocera eller som bara kommer med idiotier.
    Men nu får du ge dig! Läs trådstarten. "Pilla" var TS egna ord.
    Och mannen ryckte i vagnen, inte ur handen. Det står det inget om. Om du ska fortsätta ditt korståg mot mig så kan du åtminstone försöka utgå från den information som gavs och inte hitta på egna saker. Hur ska jag kunna diskutera med någon som hittar på saker och fantiserar fritt!? Nej, du satte just din trovärdighet i sank.

Hur menar du, föresten, att man ska kunna stjäla en vagn eller en bebis på det sättet? Man springer inte särskilt fort när man kör en barnvagn eller bär ett spädbarn. Under knivhot vore det möjligt. Men någon kniv har inte nämnts i det här fallet.

För övrigt är inte din "Du-ska-visa-sympati-kampanj" särskilt trovärdig när du själv kan sitta och skriva: "Vad vet du om empati?" till människor du inte känner. (Inlägg #106) Så extremt dömande! Nej, det skorrar mycket falskt om dina försök att utmåla mig som en sämre människa än du själv.

Gör dig själv (och TS) en tjänst och släpp det här nu.

• Natulcien
    Ms Pepper skrev 2014-01-13 18:43:16 följande:

Fast jag har inte pratat om mig själv som att jag har empati eller att jag tänker efter innan jag pratar. Jag kan vara oerhört dålig på att formulera mig. Det är du som har svarat på inlägg med att, jo jag är empatisk, jo jag tänker efter innan. Det har varit dina argument. Och att du är medveten om vad ord kan ha för betydelse. Men när du själv uttrycker dig förminskande så har ord inte längre så stor betydelse verkar det.
    Nej...så har du ju inte behövt försvara dig mot en bindgalen lynchmobb som har anklagat dig just för att sakna empati, att inte tänka efter eller att inte kunna formulera dig, heller...
    Det är ju tragiskt att man ska behöva tala om att man faktiskt har empati, men det var jag tvungen till. Tyvärr. Du var ju själv med och ifrågasatte mig förmåga till empati. Sorligt.
    Så man kan säga att du själv har åstadkommit det du nu anklagar mig för. Ska man skratta eller gråta!?

• Natulcien
    EnAnonumius skrev 2014-01-14 00:07:10 följande:
    Appropå inlägg #44 som jag hänvisade till.. Jag läste igenom alla inlägg av just "Tow2Mater".
    Det mest intressanta är att han aldrig använde ordet "alla" i några av sina inlägg innan inlägg #44. 
    Ändå sitter du och anklagar honom/henne för detta snyggt förpackat i en fråga. 

Spå nej jag har knappast klippt något ur sitt sammanhang. Så frågan kvarstår..
    Hur kommer det sig att du sitter och anklagar folk utan grund för att de menar "alla", när personen inte ens har använt ordet "alla" överhuvudtaget. Det i sig är väldigt fördomsfullt att dra den slutsatsen om andra.

Du har inte förstått vad jag menar, det är uppenbart. Läs #463 igen. Mer kan jag inte hjälpa någon som inte förstår (inte vill förstå?).
  • Natulcien
    tessylin skrev 2014-01-13 23:46:14 följande:

" rel="nofollow" target="_blank">

Jag har sett det där klippet. Och jag gillar Bard. Han har huvudet på skaft. Och han har definitivt vissa poänger i det han säger, även om han generaliserar grovt.

Men att du lägger upp det klippet visar bara på att du inte har förstått vad jag menar. Inga ord är rasistiska. Inte mörk. Och inte neger heller. Det är alltid kontexten som är avgörande. Alltid. Det är poängen.
  • Natulcien
    snorkan skrev 2014-01-17 13:04:42 följande:
    det får jag nog tyvärr inte, men jag vet att jag inte kommer att diskutera med min "anmälare" nåt mer, för det är ju rätt lönlöst när alla mina inlägg tas bort iallafall, tycker bara det är så jäkla löjligt, tål man inte motfrågor kanske man inte ska hålla på att skriva i ett diskussionsforum??
    Jag vet inte om det är till mig du kallar "anmälare"? Men i så fall kan jag upplysa dig om att jag faktiskt inte anmälde det sista du skrev. Det var någon annan. Jag såg inlägget, men hade inte tid att svara. När jag skulle svara senare så var det borta.
    Däremot har jag anmält ett antal inlägg p.g.a. att de innehöll kränkande personangrepp. Och inlägg tas inte "bara bort". De granskas och tas bort om de innehåller det de anmäls för. Alltså ansåg även moderatorerna att de inlägg som tagis bort har varit kränkande. Så det är ju en fingervisning att man ska tänka över hur man uttrycker sig.
    Även jag har fått två inlägg raderade, men det var inte p.g.a. personangrepp, utan för att de var Off Topic. Och det har jag full förståelse för.
    Även detta inlägg är ju egentligen OT, och kanske tas bort, men du kanske hinner läsa mitt svar innan?

För övrigt kan jag tycka att det är ganska komiskt att du anklagar mig för att "inte tåla motfrågor" när jag ägande ett stort antal timmar till att besvara just "motfrågor" - i långa rader.
    Men i de fall som jag har besvarat samma fråga tusen gånger och frågeställaren ändå inte förstår mitt svar - då ska jag villigt erkänna att jag tröttnar på att upprepa mig.

• Natulcien
    snorkan skrev 2014-01-17 14:51:46 följande:
    som sagt....ingen mening att lägga ner energi på sådant som tas bort....och JO tydligen tas vanliga frågor och kommentarer bort som inte är kränkande....DIG har jag diskuterat klart med.

försök ta till dig vad TS varit ute efter ist för att diskutera ordet "mörk" i dagar eller börjar det bli veckor? känns så.
    Tycker inte man respekterat TS genom att kapa tråden och driva en helt annan fråga....

Over and out!
    Nej, "vanliga frågor och kommentarer" tas inte bort. Inläggen som togs bort innehöll grova personangrepp.
    Angående den saken finns ingenting att diskutera.
  • Natulcien
    MalinEddie skrev 2014-01-17 16:56:45 följande:
    Hur vet du vem som anmält inläggen? Får man veta det nuförtiden?
    Nej, det kan man inte se.
    Personen i fråga antog bara att det var jag som anmält allt. Men det var det inte. Det var uppenbarligen fler än jag själv som såg de grova angreppen...
  • Natulcien
    snorkan skrev 2014-01-17 19:38:25 följande:
    Grova angrepp???? Jag kan bevisa i hur många inlägg som helst att det inte handlar om några angrepp, löjligt! Jag har fått kopior i inboxen på exakt vad som skrivits, sedan om du tycker att det är jobbigt när jag ifrågasätter HUR ts skulle ha beskrivit ordet "mörk" utan att du skulle reagera som du gjorde.....hur fan kan ett inlägg tas bort pga den frågeställningen?? Men skit samma jag tycker fortfarande att det är respektlöst att kapa tråden med en helt annan frågeställning.....därför lägger jag detta bakom mig nu......igen......( var svårt att låta bli att svara) men nu ska jag stå emot.... Och ts än en gång, hemskt det som hände dig, jag hade blivit jätterädd!
    Men du skulle ju inte diskutera mer med mig? Det var Over and Out och stort drama nyss..?

Men okej. Läs dina kopior i inboxen och fundera på vad som står där. Det är det enda tips jag kan ge dig.

Och sen är det väldigt mycket sten i glashus här när du bara ser mina inlägg som "respektlösa" mot TS när du själv fortsätter att älta exakt samma saker i inlägg efter inlägg... Men, men...

• Natulcien
    vampyria2 skrev 2014-01-17 19:59:52 följande:
    Gick jag till personangrepp tycker du? Ärligt talat så har jag inte läst vad andra skrev till henne men jag kan inte känna att jag var så elak, jag ifrågasatte men det måste man väl få göra när man känner att nått är fel?
    Nej, du hör till dem som har diskuterat detta utan personangrepp. Tack för det.

• Natulcien
    Natulcien skrev 2014-01-17 20:10:44 följande:
    Nej, du hör till dem som har diskuterat detta utan personangrepp. Tack för det.

...förutom ett märkligt inlägg i TS's gästbok som använde ord som "...alla med lite vett i huvudet..." bl.a.

Men eftersom jag själv vet med mig att jag har just vett i mitt huvud så tar jag ju själv inte åt mig, men ändå lite taskigt uttryckt. Tycker jag då.
Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!