Ms Pepper skrev 2014-01-13 08:06:15 följande:
Fast det är ditt sätt att uttrycka dig jag vänder mig emot, inte frånvaron av "styrkekramar". När du själv väljer att ta fasta på ett ord och säger att du har empati och att du tänker dig för innan du pratar så har du ändå så svårt att ta till dig. Här ovan gör du det igen, "pillat lite", det är dina nedsättande ord, du har uppenbarligen aldrig varit i närheten av liknande upplevelse (jag tror inte du ens har dragit på en barnvagn med ett litet barn i). Du vet inte och du tar inte till dig vad även andra berättar om i denna tråd.
Ett inlägg om en person som trycker ned en broschyr i barnvagnen. Finns inget direkt brott att rapportera men de flesta människor vet ändå att så gör man inte. (Jag hade ringt arbetsgivaren.)
Men nu medger du i alla fall att ts har rätt till sin upplevelse. Det går åt rätt håll.
Du säger du är mer garvad, jag skulle också kunna säga jag är mer garvad, kanske mer garvad än dig, vem vet. Jag har sett en del och jag vet att omständigheter förändrar människor. Vi vet inte vad han ville men händelsen är tillräckligt konstig för att man ska vilja diskutera den.
Mitt sätt att uttrycka mig? Hur tänker du då? Det är inte jag som kryddar mina inlägg med personangrepp,
svordomar och elakheter...
Du klippte ut ett avsnitt ur min text, och valde att
inte ta med resten av förklaringen. Då blir det ju väldigt konstigt och ganska cyniskt.
Och du svarade inte på min fråga: "
Sen förstår jag inte riktigt varför du så ivrigt efterlyser just mina sympatier när det är flertalet personer i tråden som har ifrågasatt TS eller enbart ställt objektiva, torra frågor utan beklagande eller sympatier?"
De som sitter här och delar ut sympatier till TS samtidigt som de skriver att andra är idioter, kärringar, saknar empati och ska hålla tyst, ger jag inte mycket för. Det är knappast äkta sympatier som avges om man samtidigt kan vara så genuint elak mot sina medmänniskor utan att blinka.
Och för din information kan jag meddela att jag har en 3-åring och har dragit barnvagn i många mil. Men nej, jag hade inte blivit särskilt rädd om någon främling hade pillat i hans barnvagn och visat med händerna att hen kunde dra den åt mig. Jag hade bara sagt ifrån. Jag antar att jag är en ganska orädd person som inte målar fan på vägen eller låter fantasin skena. Alla är vi olika.