trött usa pendlare skrev 2015-03-02 22:42:35 följande:
Hej! :)
Ja den hade han för en vecka sen på konsulatet där han bor.
När han kom till intervjun bad dom honom att vänta lite.
Efter 1h så frågade han varför de tog så många före honom då visade det sig att ambassaden bara hade skickat hälften av hans papper fast att vi hade dubbelkollat med ambassaden och dom sa att de hade skickat allt.
Så efter att både ambassaden och senare konsulatet hade vart på lunch rast och ca 6h hade gått så fick han ÄNTLIGEN sin intervju!
Intervjun gick ut på att han skulle muntligt fylla i hela ansökan igen datum och allt även på min familj och sedan skriva på det sen var det slut. Suck!
Fattar dock inte varför vi behövde vänta så länge på att göra samma sak igen.
Dom bad inte om att se några av våra original dokument eller bilder kanske för att vi gjorde en pdf med det redan i ansökan.
Mannen på konsulatet sa till min man att det brukar ta ca8 mån totalt
Men jag vet inte vad han faktiskt vet..
Hur går det för er?
Fan vilken otur att behöva vänta så länge och att de glömde så mycket papper som tillhör, man är trots allt så beroende att de sköter sin del.. Då man tar det för givet. Hört andra som blir testade så, dvs att säga muntligt vad man skrev i stort sett. De vill väl utifrån det avgöra hur mycket som stämmer utifrån den skrivna ansökan. Vilken delstat hade han intervjun i?
Herregud, så många före! Segisar...
Vi väntar fortf på intervjutid, nösta vecka går vi in på månad 5... Växjö enheten. Men vi åker tillbaka till NY nästa sön och väntar ut allt där. Hoppas de sköter det bra, inga förseningar och så när intervjun väl sker.
Så nu avvaktar ni bara på beslut? Hör av dig när beslutet kommer! Om det gick bra borde din partner bara få ett JA på en gång önskar man. Varför vönta 2 månader liksom... Slöseri med tid! ???? Blir galen!