Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid
JamJam skrev 2015-02-27 15:37:38 följande:
Nej, jag vet inget om din bakgrund och därmed gör jag inte heller några antaganden om dig. Jag tycker inte heller man ska sjukskriva sig "bara för att få som man vill" och under mina 23 år som arbetande har jag aldrig tänkt eller gjort det. Men hur som helst,
Jag tycker att det är tråkigt med den ton du har här.
Jag har följt tråden och skrev nu för att jag ville dela med mig av mina erfarenheter och tankar. Vad synd då att det bara tar en dag innan man blir kritiserad och "påhoppad". Blir faktiskt väldigt ledsen....men
Jag ska inte tråka ut andra läsare med denna konversation så jag väljer att avrunda här. Jag önskar er alla lycka till.
Jonis, jag önskar även dig ett stort lycka till och hoppas du får ett positivt svar snart.
All the best och styrkekramar
Håller med om att tråden egentligen ska handla om folk som är i samma situation dvs. de som väntar på svar från Migrationsverket, intervjutid, beslut osv. Så vi kan dela med oss om våra processer, som en plattform för att stötta varandra. Och Jag tycker Jonis om hon vill sjukskriva sig pga detta varsågod. Det finns något som kallas sjukskrivning pga depression! Sen har vi alla olika ting som leder oss till depression, det är upp till var och en inklusive läkaren att bedöma samt Försäkringskassan - inte du. När du ska lägga din egen värdering så leder ju tråden till annat. Samma med de som vill diskutera flyktingar och att de får prio, finns annan tråd för det. Tråden har funkat relativt bra för att stötta varandra med enkel info om hur saker går för alla, ansökningsdatum - enhet - kontakt med Mig. verket & väntetider osv. Och dela med sin frustration om vad man väntar. Gör vad som känns bäst "JamJam", önskar oss alla TUR! Låt oss fortsätta dela information om våra processer till att våra partners får UT!
LYCKA TILL FORTS. MED ERA UPPDATERINGAR!