• Sulvi

11dagar kvar! Någon mer som bara väntar?

Hej!
    Väntar min 3:e med bf den 17 januari. Känns bara som att jag väntar. Var från början inställd på att gå över som med mina tidigare men regelbundna förvärkar, mensvärk, slempropp och ilningar av fixerad bebis har jag nu över en vecka trott att det ska sätt igång tidigare. SUCK!!!

Har enorm foglossning så jag slits mellan att ta det lugnt eller göra planer... Skulle behöva boka upp dagarna psykiskt men kroppen säger ifrån...

Hur känner ni andra som är nära nu? Några tips?

• Svar på tråden 11dagar kvar! Någon mer som bara väntar?
  • Livetsomdeär

Har samma som du men 20 dgr kvar till BF. Värk, SD, slempropp mm men inget händer :( Drygt!!! Vill ha ut lillen nuuu....

• Ruter

14 dagar kvar till Bf här:) första barnet. Skillnaden här är att han inte är fixerad än men har en del sammandragningar.

• Livetsomdeär

Skulle också vilja boka upp mig på saker och lunch med vänner osv. Men orkar inget alls. Idag har jag haft värk sen jag vakna men oregelbundna som satan. Man försöker att inte tänka på det men ganska svårt hehe är mitt andra barn och 1a kom 5 dgr tidigt. . .

• 81 an

Är oxå beräknad till 17/1. Då detta är mitt andra barn och mitt första blev en igångsättning v 37+0 Så har jag väntat sen jul/nyår.
    Börjar bli så less på denna väntan, orkar inte boka saker heller utan försöker ta dagarna som de kommer.

• Sunnza

jag har 15 dagar kvar, slempropp har inte gått, jag har bara värkar jämt, foglossning dödar mig...

det e trean

• trixell

Bf 31/1 så 22 dgr kvar... Tredje barnet. Ska till BM imorn så ska bli intressant o se om h*n fixerat sig. Kändes så här om dan. Ilar som tusan nu och foglossningen är värre. Lite tråkigt eftersom det gör det så svårt att sitta på golvet och leka med de andra barnen!

Hittills har jag hållit igång som en galning med att göra om barnens rum. Byggt, målat, tapetserat, monterat möbler och byggt ett litet barnkök :) Men nu har kroppen sagt ifrån så imorn funderar jag på att sy ett babynest. Lite lugnare arbete men samtidigt nåt att göra. Är du/ni andra pyssliga och gör mycket saker själva? Tycker det fördriver tiden väldigt bra :)

• daxförnästa

Jag ska få mitt andra barn den 20:e Jan med planerat snitt om inte busungen bestämmer sig för något annat. Sover dåligt, delar av slemproppen har börjat gå, förvärkar o sammandragningar, dålig i magen sedan några dagar. Jag hoppas ju att de ej drar igång så det känns inte roligt med alla tecken. Var på sista besöket hos barnmorskan idag. Hon sa att jag ska ringa förlossningen om sammandragningarna håller på halva nätterna. Vad jag önskar att jag kunde sova mycket men min sköna tryckavlastande säng känns som en parkbänk. :-/ har ni andra bra ordning hemma nu? Jag känner mig stressad över allt som måste städas men jag orkar inte städa! Stressande!

• Sulvi

Trevligt med så många svar!

Bebis är fortfarande kvar här, trodde på riktigt att det var på g inatt. "Färdknäppen" första gången på länge o rejäla värkar drog igång nästan direkt med 4min emellan. Gjorde redo barnens väskor o packade det sista. Ringde bb och hon tyckte jag skulle komma in om det fortsatte eller blev mer intensivt.

Sen klingade de av mer o mer

Idag har jag suttit i soffan o tyckt synd om mig själv. Imorgon måste jag rycka upp mig! Tänkte baka och fylla på frysen?

Önskar jag vore duktig på att sy etc... Men har en vän som gjort en del till mig. Bl a ett jättefint babynest!

Någon som haft användning för ett sådant? Hade det inte till mina tidigare men känner att det måste vara en toppengrej att att ha!

Ni som har fler barn, när födde ni era?

• LillaMusan

Hej. Här blir det snitt den 27 jan. Vi har lite kvar att fixa. Mycket som jag vill o bör göra innan bebisen kommer men orken finns inte. Jag lyckades att vika halva tvätten, plockat ur diskmaskinen samt värmt lite lunch idag och bara det känns som om jag har bestigit mount Everest... så nu blir det soffan resten av dagen. Detta blir barn nummer tre i ordningen men första snittet. Tur att de andra barnen är stora o sköter sig själva. Undrar om denna trötthet o orkeslöshet beror på åldern?

19 dagar kvar till snitt
  • LillaMusan

Knappt jag vågar skriva att jag födde de andra två barnen 1997 samt 2001... känner mig som en fossil

Svar på tråden 11dagar kvar! Någon mer som bara väntar?