• Sulvi

11dagar kvar! Någon mer som bara väntar?

Hej!
    Väntar min 3:e med bf den 17 januari. Känns bara som att jag väntar. Var från början inställd på att gå över som med mina tidigare men regelbundna förvärkar, mensvärk, slempropp och ilningar av fixerad bebis har jag nu över en vecka trott att det ska sätt igång tidigare. SUCK!!!

Har enorm foglossning så jag slits mellan att ta det lugnt eller göra planer... Skulle behöva boka upp dagarna psykiskt men kroppen säger ifrån...

Hur känner ni andra som är nära nu? Några tips?

• Svar på tråden 11dagar kvar! Någon mer som bara väntar?
  • Sulvi

Trevligt med så många svar!

Bebis är fortfarande kvar här, trodde på riktigt att det var på g inatt. "Färdknäppen" första gången på länge o rejäla värkar drog igång nästan direkt med 4min emellan. Gjorde redo barnens väskor o packade det sista. Ringde bb och hon tyckte jag skulle komma in om det fortsatte eller blev mer intensivt.

Sen klingade de av mer o mer

Idag har jag suttit i soffan o tyckt synd om mig själv. Imorgon måste jag rycka upp mig! Tänkte baka och fylla på frysen?

Önskar jag vore duktig på att sy etc... Men har en vän som gjort en del till mig. Bl a ett jättefint babynest!

Någon som haft användning för ett sådant? Hade det inte till mina tidigare men känner att det måste vara en toppengrej att att ha!

Ni som har fler barn, när födde ni era?

• Sulvi

Ang städningen! Har annars höga krav på ordning o reda men nu orkar jag inte! Det får bli på min sambos nivå för tillfället ????????

• Sulvi
    LillaMusan skrev 2014-01-08 15:04:50 följande:

Knappt jag vågar skriva att jag födde de andra två barnen 1997 samt 2001... känner mig som en fossil

Vad skönt med en sladdas då! Jag känner själv att det blir "lyxigare" denna gången med mina tjejer som är 5 och 7år. De är så rediga och väldigt engagerade i sitt lillasyskon redan.

Jag vet inte om det är åldern eller graviditeterna som gör att man blir mer orkeslös och alla krämpor!! Men jag känner mig mycket mer sliten nu och har fått alla möjliga krämpor som jag inte hade de andra gångerna!
  • Sulvi
    trixell skrev 2014-01-08 16:40:10 följande:

Jag har också tvättat bebiskläder idag. Helt GALET va dom är SMÅ!! :) Man kommer ju knappt ihåg... Måste kännas ganska skönt för er som har lite äldre barn som sköter sig mer eller mindre själva. Själv börjar jag undra vad jag gett mig in på med en 2 och en 4-åring här också... (och hästar) ;) Men men, kanske lika bra att ta allt på en gång så att säga :P Vila får man väl göra när man gått i pension ;)

Man får ju lätt igen det ju äldre de blir! Är tacksam över att det är två år mellan mina flickor. Leker tillsammans hur bra som helst!

Vi hade ju inte tänkt ha fler än två men så kommer nu en lillebror som vi inte sparat något till. Det ÄR kul att få handla pyttekläder igen

När förhållande till BF föddes dina två?
Svar på tråden 11dagar kvar! Någon mer som bara väntar?