• frappa

Gravid och röker cannabis.

VitaMoln skrev 2014-01-11 21:24:48 följande:
    Mm jo men jag tänkte på det här med cannabis. Att hon liksom känner sig "tvingad" av vården att röka på, eftersom hon inte blir inlagd. Mig veterligen behandlar man bara själva intorkningen, och inte illamåendet, vid en inläggning

Ingen vården som tvingar henne att ta cannabis.

Deras oförmåga att hjälpa, och inte ta hennes problem på allvar.

Som gör så hon valde egna vägar.

Men dessa ketoner, är de farliga i sig?

Och vad gör man för minska dessa?

Är det vad cannabis gör att man behåller mat och vätska, och dessa då går ner.

Eller  vad?

• frappa
    melani skrev 2014-01-12 00:03:31 följande:
    Hon riskerar ju, att få sina barn omhändertagna. Med all rätt. Barn ska inte bo hos missbrukare av någon form.

Med all rätt?

Och missbruk?
    Har du läst denna gravida's inlägg?

• frappa
    Anonym (ll) skrev 2014-01-12 00:26:48 följande:
    Ingen missbrukande skall väl få ha sina barn? Tycker du det är rätt att barnen utsätts för det?

Såg du där, hur du INTE, förklarade missbruket som du "såg".

Inte enda sak som denna gravida kvinna sagt, har tytt på ett missbruk.

• frappa
    Kristina 906 skrev 2014-01-12 11:43:26 följande:
    Hur skulle dom kunna märka att ts har rökt cannabis.

Finns säkert nått scenario där ett drogtest tas.

Men frågan om cannabis kommer vara med, men är det ett standardtest brukar  cannabis var med.

Men här pratar vi om blodprover, där försvinner cannabisen normalt efter 8-10h efter senaste tillfället och inte längre mätbart.

• frappa
    VitaMoln skrev 2014-01-12 16:09:23 följande:
    Fast om jag hade rökt samband under tidig graviditet hade jag varit mer orolig för senare symtom avseende inlärnings-, kommunikations- o koncentrationsförmåga. Fast det är såklart bara för att jag har moralpanik. Och vill stigmatiseeeeeera.

Om du är rädd för detta, så är ett mycket bra råd att inte inta råmjölken, denna kan man klämma ut och slänga.

För så mycket anandamid måste skada barnet, som senare symtomer avseende inlärnings-, kommunikations- o koncentrationsförmåga.

• frappa
    VitaMoln skrev 2014-01-12 16:32:17 följande:
    Nu anläggs centrala nervsystemet under första trimestern och inte i samband med förlossningen. Antar att du testat att röka råmjölk? Var det skönt?

Det finns mer sätt än att röka, i att få i sig dessa ämnen.

Var det skönt?

Varför ska jag beröva barnet sin första cannabis dos för?

Vore ju förskräckligt illa av mig, för barnet behöver denna dos.

Den är där av en anledning.

• frappa
    VitaMoln skrev 2014-01-12 17:00:24 följande:
    Annars hade du tagit dig en slurk?

Varför ska jag detta för?

Jag anser att barnet har betydligt större nytta än jag någonsin kan ha.

Men vill jag ha en dos anandamid, så räcker ju det med ett rejält träningspass.

betyder det att jag ska röka mina träningspass nu då eller Förvånad

• frappa
    Anonym (Gravid) skrev 2014-01-12 17:06:47 följande:
    Varför så nyfiken? 

Sen med tanke på lite storleksskillnad på mig och en nyfödd bäbbe, så lär jag få suga ur många nyfödda mammor.

Det blir så när man inte vet vad man ska säga, röka modersmjölk.

Vad ska man säga *facepalm*

• frappa
    VitaMoln skrev 2014-01-12 17:28:05 följande:
    Nej du frappa jag försökte bara på ett humoristiskt sätt belysa hur patetiskt ert argument om råmjölken är. Bara för att den bl a innehåller molekyler som binder t cannabinoidreceptorerna betyder det inte att det är ok att röka på som gravid. Det är olika saker, ja olika världar! Synd att ni är så spända. Men visst det här är väl tunga o allvarliga saker för er

Okey, jag förstår nu, men när ska folk lära sig att ironi och skämt på detta sätt fungerar inte i skriven form.

Kanske om man skickar på ett gäng väl valda smilys, så kan man fånga upp detta.

I de studier som man har i ämnet, så kan man inte påvisa att det är farligt med cannabis.

Och lägg ner att ge oss egenskaper, jag är lugn och sansad.

Sån jag är helt enkelt, så känner mig främmande för tunga och allvarligt.

Sen har jag en önskan att vara saklig, logisk och faktamässig, den som inte är detta rättar jag till så gott det går.

• frappa
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-05 19:47:23 följande:
    Jag kan nog leva med att du tycker det, droger och graviditet hör helt enkelt inte ihop i min värld och det är inget jag känner att jag måste leta upp studier eller artiklar för att stödja.
    En åsikt utan grund, gör så andra inte kan avgöra om din åsikt är sund eller inte.
  • frappa
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-12 18:21:19 följande:
    Vad spelar det för roll? frappa säger mig heller ingenting?

Även om du fyller i tusen fakta på din sida om dig kan alla tusen vara hittepå.

De flesta jag träffar på här säger mig ingenting.

Av enkla anledningen att jag inte känner speciellt många av Sveriges befolkning.

En sak som definitivt inte är sant och det är att kristina 906 är lika anonym som du.

Hur du kom fram till den är en riktig gåta.

• frappa
    L1ber skrev 2014-01-12 19:11:01 följande:
    Hej TS! 

Om du studerar medicin, vilket jag också gör, så har du tillgång till en stor databas med massor av forskningsrapporter. Du kommer kunna hitta massor om cannabis, bland annat om cannabis och graviditet. Jag har tidigare rökt cannabis ibland men slutade helt när jag blev gravid. Inte för att det är speciellt farligt, kan exempelvis inte ge några speciella fosterskador, men det är inte bra att röka och minska bebisens syretillförsel. Visserligen skulle det förmodligen inte göra större skillnad men jag tar hellre det säkra före det osäkra. I varje unik situation tänker jag på vad jag får ut utav något och vad "worst case senario" är sen väger jag dessa mot varandra. 

Har en vän som bott i ett sydamerikanskt land tidigare och hon rekommenderades att röka cannabis (i vaporizer) i början av graviditeten eftersom hon mådde så illa och inte kunde äta. Det var det bästa som hänt henne sa hon.. 
    Här tänker du på kolmonoxid eller?
Svar på tråden Gravid och röker cannabis.