Inlägg från: Anonym (ndfnf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ndfnf)

Gravid och röker cannabis.

Anonym (cannabis) skrev 2014-01-11 18:14:16 följande:

Jag skrev ts ja, det var fel, jag tänkte på anonym(gravid) som rådgör sig lite i tråden, i alla fall en som håller sig till ämnet

Varför ts skulle starta tråden vet jag inte, men med tanke på att över 20 % av landets invånare kommer nån gång prova eller använda cannabis så finner jag detta inte alls otänkbart.

Jag är till 200% emot att ta droger under graviditet, spelar ingen roll vilken drog. Vad jag däremot gör som ickegravid har absolut inget med saken att göra. Jag är inte mycket för droger då heller men jag har rökt på några gånger för flera år sedan. Så jag är ingen rabiat drogmotståndare även om jag säkert låter så just för att jag har nolltolerans när det kommer till graviditet.

Så att 20% kommer testa förstår jag inte sambandet med? De 20% lär förhoppningsvis inte testa just när dom är gravida.
  • Anonym (ndfnf)
    Anonym (Gravid) skrev 2014-01-11 18:20:18 följande:

intressant att se vad motståndarna ställer sig mot detta?
    Ja vi får väl skrika oss blå efter tillförlitliga källor som vissa andra.
    Anonym (cannabis) skrev 2014-01-11 18:21:25 följande:

Vi märker det, verkar dock inte som anonym gravid har mycket till val i det fallet, alternativet kan vara livshotande, nånstans får man stänga av moralen och börja tänka realistiskt.

Det verkar som Anonym(gravid) mår rätt bra ändå om ingen vill skriva in henne eller ta in henne oftare. Detta plus att hon klarat av att skriva här hela dagen får mig ändå att förstå varför hon inte ligger med dropp just nu.

Gör hon nu inte det så är det ju upp till henne vad hon gör med sig själv. Har hon dessutom rökt tobak dagligen fram tills nu så känns det väl som att hennes beslut redan är taget, inte sant?

Det som skrämmer mig lite är att hon inte riktigt verkar bry sig om hur barnet mår utan mer om vad folk ska säga om de får reda på det. 
  • Anonym (ndfnf)
    Anonym (Gravid) skrev 2014-01-11 18:53:18 följande:

Vart har jag skrivit att jag röker varje dag? Anledningen till varför jag kan sitta här och skriva är just pga cannabisen. Den gör att jag slipper det mesta och jobbiga med illamåendet och kräkningarna. Jag tänker inte försvara att jag ibland haft tobak med. För det vet jag är idiotiskt. Men nu handlar väl inte denna tråden om gravida som röker tobak utan gravida som röker cannabis?
    Fick den uppfattningen. Och nu ser jag att du slutat. Idag
  • Anonym (ndfnf)
    Anonym (Gravid) skrev 2014-01-11 19:00:03 följande:

Kan dock inte lova att jag slutar idag. Beror helt på hur jag kommer att må.
    "Nu vågar jag dock inte röka mer då jag är sjukt rädd att det ska bli komplikationer under förlossningen som kommer avslöja att jag rökt och sedan förlora mitt älskade barn för. Rökte min sista joint igårkväll."

ok.
  • Anonym (ndfnf)
    Anonym (Gravid) skrev 2014-01-11 19:54:33 följande:
    Ska vi ha en diskussion om huruvida jag håller mitt ord eller inte? Är det inte lite väl OT? 
     Som sagt, det beror helt på hur jag mår. Jag röker hellre lite till och tar konsekvenserna om vad som händer sen än att riskera att både jag och bebis dör. Vilket jag även skrivit förut om du läser.
    Du och bebisen dör?

Men snälla du, tror du på det där själv eller intalar du dig det för att få mindre ångest när du tänder på i kväll?
  • Anonym (ndfnf)
    Anonym (Gravid) skrev 2014-01-11 20:16:11 följande:
    Jag VET att det är så. Läs på om den diagnos jag har så kanske du skulle uttrycka dig lite snällare. 
    Om du var så sjuk att bebisens liv riskerades hade du varit inskriven på sjukhus. Du har väl suttit och googlat lite för mycket på hyperemesis gravidarum. Jag har som sagt själv haft det så jag vet vad jag pratar om. Vid 4+ ska du bli inlagd. 
  • Anonym (ndfnf)
    VitaMoln skrev 2014-01-11 20:24:57 följande:
    "Jag och mitt barn kan dö om jag inte får röka cannabis under graviditeten". Det här måste vara påhitt..? Snälla?
    Ja nu kan cannabisförespråkarna gärna få säga om och om igen att det visst inte skapar beroende och att det visst inte är ett missbruk. 

Jag tycker det låter som vilket beroende och missbruk som helst.
  • Anonym (ndfnf)
    frappa skrev 2014-01-11 20:41:39 följande:
    Missbruk kan vi inte utläsa från ett enda inlägg som denna gravida kvinna skrivit.
    Nej naturligtvis inte. Men om hon bortförklarar sitt rökande med att hon och barnet kommer dö annars är jag benägen att tro att det är ett missbruk.
  • Anonym (ndfnf)
    Anonym (Gravid) skrev 2014-01-11 21:04:47 följande:
    Snälla läs allt jag har skrivit. Jag har skrivit att jag åkt in och ut på sjukan för att jag mått så dåligt och spytt så mycket. Haft 4+ i ketoner varje gång. Inga mediciner eller något har hjälpt. Då testade jag cannabis och det har hjälpt. 

Jag var så dålig att jag inte ens kunde sitta upp, kunde inte prata för att jag var så väck. Man kan dö av denna diagnos, även bebisen. Jag var riktigt jävla dålig tills jag testade cannabis emot det. 

På vilket sätt är detta ett missbruk? Isf skiter jag fullständigt i om det är i era ögon ett missbruk. För det hjälper mig att kunna leva ett normalt liv igen. Det hjälper mig att inte bli livshotande sjuk igen.
    Jag har läst alla dina inlägg så jag vet vad du skrivit. Jag hävdar ändå att du skulle blivit inskriven om du var så sjuk. Var i Sverige bor du?
  • Anonym (ndfnf)
    VitaMoln skrev 2014-01-11 21:17:53 följande:
    Jag skulle vilja veta vad exakt du (gravid) tänker att du skulle få hjälp med om du blev inlagd?
    Hon har en gravid-åkomma som heter hyperemesis. Dvs extremt illamående som inte släppt trots att hon är i vecka 30. Det blir man inskriven för om det finns risk för barnet eller mamman vilket det faktiskt gör om ketonerna är uppe i +4

Hon hävdar dock att hon inte blir inlagd och detta ifrågasätter jag eftersom det är adekvat handläggande i hennes fall.
  • Anonym (ndfnf)
    Anonym (Gravid) skrev 2014-01-11 21:42:15 följande:
    Nu när jag röker cannabis ibland så behöver jag inte bli inlagd för att jag mår bättre av det. Jag har inte fått någon hjälp av vården som har hjälpt mig på detta sätt. Har inte någonstans sagt att jag känner mig tvingad att röka för att jag inte blir inlagd. Jag röker för att INGET av det vården har erbjudit mig har hjälpt mig. Skillnad.
    Du skriver lite emot dig själv som du ser om du läser dina inlägg. I första skrev du att du skulle blivit inlagd om du inte börjat röka nu skriver du att du började röka för att du inte blir inlagd.

Jaja, jag hoppas ditt barn föds friskt och att du slipper må dåligt. Om du bor i Östergötland kan du trycka upp deras egen skrift i ansiktet på dom, enligt den ska du bli inlagd. Gissar att flera landsting har liknande skrifter.
  • Anonym (ndfnf)
    Anonym (aa) skrev 2014-01-12 12:36:30 följande:
    Hallå!
    Min erfarenhet av svensk sjukvård är att efter 90-talet har den blivit helkass.
    Man blir bollad fram och tillbaka av olika instanser och läkare. Precis som om ingen vill ta ansvar.
    Mödravården suger lika mycket som resterande sjukvård.
    Sen förstår jag inte hur någon här (läkare) kan påstå att man kan se på moderkakan att modern har rökt cannabis. (Kanske kommer det upp en skylt som i skrikiga neon färger med sitt budskap.)
    Vad jag har läst i olika medicinska skrifter så kan man bara se om någon använt  cannabis
    genom blodprov eller urinprov.
    Att någon här använder forumet för att tvinga igenom sin personliga åsikter eller att förstora sina egon är hemskt.
    Att trycka ner någon som ber om hjälp (TS) istället för att hjälpa med var hon ska kunna vända sig för att få stöd,
    är antingen som en dålig skrämselpropaganda (det vet vi att det inte fungerar genom att se på myndigheternas försök att få folk att sluta dricka alkohol och röka tobak) eller för att tro sig må bättre själv av att trycka ner någon annan. Ge henne istället hjälp med var hon kan vända sig för att få hjälp och stöd att självmant ta rätt beslut.
    Förlåt men har jag missat något här? Exakt var ber TS om "hjälp"?
  • Anonym (ndfnf)
    Kristina 906 skrev 2014-01-12 13:06:50 följande:
    TS Skrev. 
    Citat 
    Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.
    Slut citat.

I min värld är det att be om hjälp och råd.

Kanske dags att sluta upp med att sitta och vara duktiga anonymt bakom ett tangentbord och ha en massa åsikter. Det här är ett forum för att hjälpa varandra och stötta varandra.
    Klarar era enfaldiga ego inte detta ber vi er att söka in på polisskolan istället.

Ha en bra dag....
    Ts undrar om det finns andra som gjort som hon men de som svarat har inte fått svar. TS ber inte om hjälp.

För övrigt är du precis lika anonym som jag, "Kristina 906" kan vara precis vem som helst.
  • Anonym (ndfnf)
    frappa skrev 2014-01-12 14:41:28 följande:
    Nä, det går inte att hålla med om, du har ju gömt dig bakom familjelivs anonymitets tjänst.
    Vad spelar det för roll? frappa säger mig heller ingenting?

Även om du fyller i tusen fakta på din sida om dig kan alla tusen vara hittepå.
  • Anonym (ndfnf)
    frappa skrev 2014-01-12 18:45:37 följande:

De flesta jag träffar på här säger mig ingenting.

Av enkla anledningen att jag inte känner speciellt många av Sveriges befolkning.

En sak som definitivt inte är sant och det är att kristina 906 är lika anonym som du.

Hur du kom fram till den är en riktig gåta.

Om du, Kristina 906 och Anonym (mammagrisen) skriver i en tråd och jag inte vet vem någon av er är så är ni alla tre lika anonyma för mig.
Svar på tråden Gravid och röker cannabis.