• Narnia

Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014

Japp, jag kan bara bjuda vänner till en sluten grupp. :)

• Narnia

Haha!!! Det låter som min upplevelse på glukosbelastningen för två veckor sedan!! :P
    Sköterskan (eller hon från labbet) blev helt chockad när hon såg att jag druckit vätskan på mindre än 10 sekunder... varför förlänga lidandet liksom... bakslaget kom dock efteråt när man fick illamående från hell!!! URK! säger jag bara!
    Jag hade dock en macka med mig i bilen som jag också tryckte i mig på direkten efter att eländet var avklarat. ;)

• Narnia

Jo, någon önskade att gruppen skulle vara hemlig så då gäller det att bli vän med mig först... hade dock föredragit att ha gruppen lite mer öppen så ni hittar själva utan att behöva bli vän med mig, för annars är det mellan oss som allt blir så öppet. Inget illa menad, men jag brukar bara ha folk jag känner personligen på Facebook. ;) man kan då fortsätta kommunicera här och gå med i gruppen då man känner sig redo.
    Än så länge är vi tre i gruppen, min sambo och "min lilla groda". Jag har nu skickat ett meddelande till henne för att höra om det är ok att jag gör den öppen så inte hon blir exponerat utan att hon önskar det. Jag hör av mig när jag fått svaret så vet ni! :)

• Narnia

Krya på dig!! Lät inte mysigt alls det där!

Då öppnar jag gruppen! "BF 2014 Luleå" heter den. :)

• Narnia

Mh... jag är ingen riktig fena på Facebook så jag måste ha gjort nåt fel... :P
    Ska kolla igen. :)

• Narnia

Ja men då skjuter vi fram fikadagen en vecka!
    OBS alla gamla som nya!!!
    Fikaträff för de som vill söndag 16/3 kl.15!!!! (tiden är ett förslag)
    Plats: vad säger ni om nya Uni:k i stan? Var där på lunchen idag och såg att det är gott om plats på den stora salen. :)

• Narnia

Verkri: det låter som att det du känner är precis det: livmoderns "övre-bakre" del. (Livmodern ligger oftast framåtlutad mot urinblåsan som "ogravid" och i början av grav. Du kan försöka palpera (känna med handen) blygdbenet (benet som formar venusberget om man så säger. Du följer benet uppåt mot magen i små små tryck (som att du "går" med handen på den och känner in i kroppen). Någon gång kommer benet att ta slut (du känner en kant) därifrån och uppåt (beroende på i vilken vecka du är i) kommer troligen din livmoders övre-bakre del att ligga (gissar på att du är kring v 12?? Annars ligger den högre upp. I v 15 ligger den någonstans i höjden mellan naveln och blygdbenskanten).
    Livmodern är inte lätt att känna om man inte är van att palpera kroppar (oftast lättast för sjukvårdspersonal eller dyl eller om man inte har så stor fettlager på magen). Men den känns lite fastare än övriga vävnaden däromkring. Mjukare än ben såklart, men nästan lite som en halvspänd muskel.
    Lycka till! Det är väldigt bra och "hälsosamt" att undersöka och lära känna sin kropp. Lite mindfullness över det hela. ;)

• Narnia

Just det! Välkommen tusa och grattis till plusset! :)
    Det ligger en BF lista någonstans i trådet! Så får man ett hum om hur många och vilka vi är så länge. :)

Svar på tråden Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014