• Narnia

Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014

Jag ska också på glukosbelastning, nästa vecka. Ja, det ska tydligen vara 2dl sockerlösning nu. :)

• Narnia

Oj! Sockerlösning med smaker och allt! Ja det kanske slutar med att jag ser fram emot andra gången då! ;)

Mosie: de vill göra en glukosbelastning på mig pga ärftliga faktorer vad gäller diabetes plus att jag har ett BMI på över 30... alltså jag är fet... alltså väldigt bra att du slipper göra en sån. ;)

• Narnia

Hur går det till egentligen? Får man glaset och så ska man svepa i sig det på hur lång tid? Sen väntar man i hur länge? Har inte koll på just glukosbelastningar. Dessutom verkar det som att de ändrat en del sen jag fick lära mig det för 100 åt sedan.
    Tinzu, du som har gjort det, hur kändes hela upplevelsen?... förutom klibbigt ;) det lät genast mycket mindre gott... :P

• Narnia

Mh, ska göra så gott det går på belastningen! :/

Ang. färgning av vagnar: det ska jag ha i minnet! Vi har ingen vagn men marknaden blir plötsligt mkt större nu med tanke på att man kan köpa en begagnad vagn och färga om man inte skulle gilla färgen på den! Antagligen kommer vi köpa en ny, dock (om ingen av våra kompisar erbjuder deras gamla vagnar) men det är bra att ha i minnet att det går att färga! Det blev ju snyggt! Lycka till med färgningen! :)

• Narnia

Hej!!! Välkomna ni nya!!! :) jag vet inte om ni har orkat läsa bakåt i tiden men kan informera er om att vi planerar en fikaträff den 9:e mars. Har börjat prata om lite olika ställen men inte bestämt något konkret än. Alla som vill är välkomna! Och det blir säkert flera träffar sen!
    Vi har även pratat om att starta en stängd/privat facebookgrupp efter att vi har träffats i mars.
    Just nu är det het med barnvagnsdiskussion, glukosbelastning som några av oss ska göra, ultraljud som några har varit på och när vi ska berätta för bekanta eller för jobbarkompisar mm.
    Allt gott!!!

• Narnia

Just det! Kolla bakåt i tråden o sök efter BF listan som vi i gruppen har fyllt i successivt. Skriv gärna in er också! :)

• Narnia

Verkri: haha! Du skrev så roligt (och så igenkännande) att jag var tvungen att läsa ditt inlägg högt för min sambo! :D

Välkomna alla nya!!! :)

Nu har vi berättat för alla så det känns helt fantastiskt!!! Det blir så mycket verkligare plötsligt!

Nu ska vi fortsätta mysa på här! Ha en fortsatt trevlig helg allihopa! :)

• Narnia

Nu har jag skapat en hemlig Facebook grupp "BF 2014 Luleå" "en grupp för oss blivande mammor och pappor 2014 i Luleå". Tänkte att våra partners kanske också vill hitta någon att prata om hur de upplever att vänta barn? Jag skrev "mammor och pappor" men självklart menar jag även "blivande mammor och mammor" eller "blivande pappor och pappor".
    Mitt namn är Nuria Melé och eftersom gruppen är hemlig tror jag att ni måste bli "vän" med mig för att få bli bjudna. Vad säger ni, ska jag göra gruppen "sluten" bara, så ni hittar den utan att behöva bli "vän" med mig?
    Allt gott!

• Narnia

Heelleennaa: ja! På alla hjärtans dag för alla andra som inte var arbetsgivare eller kollegor (de fick veta någon dag innan).
    Det känns verkligen skönt!!! :D

Ojoj! 11 veckor kvar låter som en dröm! :)

Svar på tråden Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014