Jag kan svara fast jag har barn, men det tog över 3 år att bli gravid första gången och med andra blev det IVF direkt eftersom det fanns dokumenterade skador på min mans fertilitet..
Jag kan säga så här... när jag försökte bli gravid så blev alla andras magar så oerhört mer synliga. Lite som nu när jag har en ganska ovanlig hundras, har aldrig sett någon sån hund tidigare (fast den inte är sååå ovanlig) men nu när jag har den så ser jag Leonbergers överallt.
Samma med magen fast jag hade ingen då, klart att det stack till lite och för varje månad man försökte så blev det tyngre och tyngre.
Men att MISSUNNA någon att bli gravid har jag aldrig gjort, däremot har jag väl ifrågasatt när jag sett 15-åringar med magen i vädret och känt lite att "varför kan de men inte jag?" Eller min kompis som blev gravid av misstag och gjorde abort och var liksom tvungen att berätta det för MIG fast hon visste att vi försökt länge och att det var tungt - vi var liksom inte ens nära vänner utan gamla kollegor bara.
Att vägra gå på en fest för att någon är gravid fanns liksom inte i min värld....visst hände det att jag blev lite ledsen när någon sa att de var gravida, men inte på det viset att jag var avundssjuk utan mer, uppgiven. Svårt att förklara känslan men alltså, jag blev ju inte mer gravid för att jag missunnade någon SIN graviditet.