• Anonym (?)

Hur känner du för dessa exempel?

När du ser en mamma med en nyfödd? En mamma med en treåring? Med en sjuåring? Med en tonåring? Med ett vuxet barn? Tycker du illa om en mamma på bussen med barn i barnvagn? Kollegan som pratar om sin graviditet eller kollegan som pratar glatt om sin unge? Är det verkligen så vanligt, som det verkar här på familjeliv, att ofrivilligt barnlösa avskyr allt vad barm heter så länge de inte kan få barn själva?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-01 20:55
    Frågan är ställd till ofrivilligt barnlösa här på familjeliv.se.

• Svar på tråden Hur känner du för dessa exempel?
  • Anonym (?)

Många som läser, ingen som svarar. Någon som blivit dumpad av nån väninnan pga att hon inte kunnat få barn när du fått det?

• Anonym (?)
    IsDimma skrev 2014-01-01 20:32:52 följande:
    Fast att du inte får så många svar kan ju bero på att fler än jag antingen inte ser kategorin du lagt tråden eller inte kollar innan man läser tråden. Själv kan jag helt enkelt inte svara eftersom jag inte tillhör kategorin du efterfrågar.

Kan ligga något i det hörrudu. ;)
  • Anonym (?)
    IsDimma skrev 2014-01-01 20:47:28 följande:
    Jag surfar i den första appen fl gjorde och där ser man inga kategorier och går man då bara in i dom senaste trådarna så har man aldrig en aning.

Ah, okej. Tack för infon!
  • Anonym (?)

Tack för att du delade med dig. Kan nog vara svårt för en oinsatt att förstå kanske...

• Anonym (?)

Jag har funderat länge på detta... Kan det kanske vara så att känslorna hos de ofrivilligt barnlösa, är desamma som känslorna hos föräldrar som förlorat sina barn? Då lär man ju också ha svårt att se och umgås med barn i ungefär samma ålder som ens egna barn hade varit i. Att se de leka, utvecklas, prata, träffa vänner, bli kära, ta körkort, osv. Jag tycker att det borde finnas större förståelse för alla medmänniskor.

• Anonym (?)
    Knota skrev 2014-01-02 16:04:29 följande:
    Personligen anser jag att det är värre att förlora ett barn, än aldrig fått något.

Har man barn, så känner man säkert så. Är man barnlös så känner man kanske att det är värre, eller iaf lika illa som att förlora ett barn.
Svar på tråden Hur känner du för dessa exempel?