• Sunboost

gravida efter ivf i december 2013

Idag går jag in i vecka 9. Det känns spännande med varje dag/vecka som passerar... Å som jag har väntat på vul, på onsdag är det äntligen dags! Hoppas att få se en fin, frisk liten knodd

För övrigt mår jag rätt bra. Jag är galet trött och orkar inte så mycket mer än att jobba och komma hem och vila. Skulle behöva/vilja träna men det finns ingen ork på kvällarna, så försöker ta promenader för att få rört lite på mig. Är också ständigt hungrig å behöver äta ofta. Tarmarna arbetar nog på halvfart och magen blir under dagens lopp mer och mer svullen. Dock har jag sluppit illamåendet, vilket jag är glad över. Känslan av att det växer ett litet liv i min mage är oerhört häftig och jag längtar tills jag kan berätta för omvärlden!

• Sunboost

Sirian, jobbigt det där med att vara hungrig men inte kunna äta p.g.a. illamående... :/ Rörande träningen låter det som en ordentlig omställning för dig. Tycker själv att jag känner mig lite för försoffad för att det ska kännas riktigt bra. Brukar normalt träna flera gånger i veckan men har verkligen tappat stinget. Ska försöka att pallra mig iväg till gymmet och köra lite lätta pass till en början för att bara komma igång lite igen. Är nog bara av godo för att orka en graviditet! :)

Angående att berätta så har vi inte yppat något för någon. Vill avvakta vul imorgon och sen får vi se. Sambon vill nog gärna vänta men jag spricker snart, skulle vilja berätta för några nära vänner som vet att vi har kämpat länge... Men vi tar en dag i taget... :)

• Sunboost
    maria7701 skrev 2014-01-21 13:13:06 följande:

Tyvärr fick vi se en tom hinnsäk på ultraljud. Det är svårt att förstå.
    Nu blir det blodprov flera gånger för att kolla om embryot har försvunnit eller finns i en äggledare någonstans. Det känns så himla orättvist.

Nä fy vad ledsamt! Jag beklagar verkligen... Stor kram!!
  • Sunboost
    L M B skrev 2014-01-21 11:43:37 följande:

Nu har vi varit på VUL och det visade ETT litet pickande hjärta. Förstår ännu inte att det är sant :)

Grattis! Vad härligt!
  • Sunboost
    Coors skrev 2014-01-21 21:10:38 följande:

Vi var på vul idag och allt såg bra ut! Är i vecka 9 8+0 precis som vi räknat ut. Nu kan man pusta ut lite... Ska ringa barnmorskan imon för inskrivning. =)

Grattis Coors! Förstår din känsla...
  • Sunboost

Idag har vi äntligen varit på vul och allt såg bra ut. Vi hade ett litet liv därinne, 19mm och ett tydligt tickande hjärta, världens sötaste såklart! Visade att vi är i vecka 9, 8+3, precis som beräknat. Lyckorus idag!!

• Sunboost

Tack så mycket allihop!

Idag var vi på första mötet på mvc. Skönt att vara igång, känns lite verkligare med allt som sker. :)

• Sunboost
    Pemberly skrev 2014-01-24 18:01:31 följande:

Allt såg bra ut på vul idag v 8+5. Hjärtat slog och det var rätt storlek. Läkaren sade att när allt såg så bra ut såhär pass sent så är missfallsrisken jätteliten så det är helt irrelevant nu att säga att man ska gå förbi någon viss vecka för att vara säker. Det kändes jättebra att höra. Nu blir det efterrätt till middagen idag för att fira

Härligt!

Så sa vår läkare också. Han sa att det var mer än 95% chans att allt skulle gå bra, efter fint vul i v 8+3, att vi praktiskt taget är i hamn. Känns ju skönt att inte behöva vänta till v13 för att den mest riskfyllda tiden ska vara förbi, tycker jag.
  • Sunboost

Kan förstå det Sirian men skönt att du kan njuta ändå! Jättespännande med tvillingar ju!

Nonnitott: symtom kan variera, komma och gå lite, utan att det behöver vara nåt tokigt. Hoppas att allt är som det ska och är du fortsatt orolig, tycker jag att du ska ringa till mvc och prata med dem. Synd att du har så lång tid kvar till första mötet med bm. Angående ultraljud så fick vi välja mellan att göra ett i v.12-13 eller rul i v.18. För oss var det självklart att välja det senare men håller med dig Trollet79, jag fattar inte hur alla som blir normalt gravida klarar att vänta så länge...

• Sunboost

Coors: Låter jobbigt! Jag har inte haft det bekymret mer än att jag har kunnat bli lite yr och snurrig ibland men då har det ofta hängt ihop med att jag har behövt äta och dricka. Hoppas att du blir bättre snart!

• Sunboost
    maria7701 skrev 2014-01-27 17:48:02 följande:

Hej alla,
    Har haft en ultraljud idag och det ser ut som det finns ett litet foster som har slutat att växa i vecka 7. Det är en lättnad att det är inte utomkveds. Bllodprov hade inte kommit in än. Nu väntar vi några dagar till för en VUL till och sen blir det antaligen piller för att driva ut allt som finns där. Känns okej nu, förstås ledsen men hade redan sagt adjö till tanken på att vara gravid förra veckan.

Lycka till alla och hoppas ni har en härlig graviditet och härliga barn!

Riktigt tråkigt att det inte gick vägen denna gång men önskar dig all lycka till nästa gång!
  • Sunboost

Hej!

Har haft lite FL-vila... Hoppas ni alla mår bra! Idag gick jag in i vecka 14, känns skönt att tiden går... Är fortfarande rätt trött men känns som att det börjar vända så smått... Helt plötsligt har jag börjat få en liten kula på magen, mysigt! Har börjat berätta för fler och fler och nästa vecka kommer jag nog att berätta för resten på jobbet, eftersom det troligtvis kommer att synas lite på mina arbetskläder (av mina observanta kollegor). Planerar att ringa nästa vecka för att boka rul. Kul att ha det att se fram emot för nu har jag inget bm-besök inbokat förrän i maj... Kommer att ansöka om graviditetspenning och räknar därför med att få gå hemma i juli och augusti. Inte tokigt mitt i sommaren! Längtar redan!

• Sunboost
    snobben00 skrev 2014-02-24 11:20:28 följande:

Hej tjejer!
    Grattis till graviditeterna! Glad
    En del av oss följdes åt under förra hösten.
    Jag blev gravid i somras men fick missfall, nu har jag precis blivit gravid igen och är bara i v.4+5 tror jag.
    Ska meddela positivt graviditetstest först nu på fredag.
    Jag har en fråga till er om borde ha lite koll... när går man på första Vul och kollar hjärtaktivitet och så?
    Går på Akademiska i Uppsala, kanske nån mer som gått där och vet när man brukar få komma?

Åh vad härligt att få se dig här Snobben! Stort grattis till plusset! Nu hoppas vi att allt går vägen denna gång! :)

Vi gjorde vul i vecka 9 men det kan ev. ha förskjutits nån vecka pga julstängt.
  • Sunboost
    snobben00 skrev 2014-02-25 11:08:12 följande:

När slutade ni med progesteronet?

Jag tog progesteron till vul i vecka 9, därefter trappade jag ner under kanske tio dagar till de tog slut. De sa att det inte behövdes men jag vågade inte chansa... Tar du progesteron?
Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013